• Anonym (Burdusan)

    Anställd på Ica beter sig underligt

    Jag handlar ett flertal gånger i veckan på mitt lokala Ica Kvantum och det jobbar en kille där som tittar konstigt på mig då vi råkar mötas.

    Jag har handlat yoghurtglass av honom i förbutiken ett par gånger så han känner igen mig och vet även att jag är en stadig kund.

    Utöver att titta på mig med konfunderade ögon så brukar han alltid heja och/eller dra hastiga artighetsfraser varje gång vi går förbi varann i butiken och senast i förrgår så kom han fram till den kassa där jag stod och langade upp mina varor på rullbandet och började prata med det kvinnliga biträdet samtidigt som han vände sig mot mig och sa något i stil med "Är du här igen? Ja, du är lika välkommen idag också" (han hade sett mig då jag var i butiken dagen innan också)

    Av ovannämnda att döma så låter det kanske som att han är en hygglig prick men hans konstiga beteende kommer av att jag alltid tittar förbi honom och inte svarar på hans tilltal.

    Varför jag aldrig gör detta är av mindre betydelse för tråden och vad jag vill veta allra främst är varför han envisas med denna tröttsamma jargong när han märker varenda gång att han inte får något svar?

    Även där vid kassan så undvek jag att möta hans blick för mer än några sekunder då han tilltalade mig och när jag sedan hade betalat och packade ner mina varor så slängde jag en hastig blick på honom som han snappade upp illa kvickt och så sa han något som jag aldrig hann uppfatta.

    Nog för att även främmande människor bör få lov att prata med varann men jag förstår bara inte varför man fortsätter att tilltala någon som aldrig svarar? Är han autistisk eller bara förnärmad över att inte få något gensvar?

    Förlåt om tråden blev onödigt lång. Jag behövde prata av mig och vill även få lite mer insikt i denna knepiga situation. 

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 16:29
    Den här killen är inte ute efter att flirta som jag tolkat det så den teorin kan vi förkasta.

    Ej heller är detta en s.k "Trolltråd" och de som envisas med att hävda denna falska anklagelse kommer fortsättningsvis att rapporteras.

  • Svar på tråden Anställd på Ica beter sig underligt
  • Anonym (tror)

    Han försöker väl få kontakt med dig och tycker det är jobbigt/konstigt att du aldrig svarar på tilltal?

    Förmodligen misstänker han att du är autistisk eller något eftersom det inte känns helt "normalt" att så ihärdigt undvika någons blick när denne tilltalar en.

  • Anonym (Hitta felen hos dig själv)
    Anonym (tror) skrev 2015-04-04 07:59:05 följande:

    Han försöker väl få kontakt med dig och tycker det är jobbigt/konstigt att du aldrig svarar på tilltal?

    Förmodligen misstänker han att du är autistisk eller något eftersom det inte känns helt "normalt" att så ihärdigt undvika någons blick när denne tilltalar en.


    Jag håller med dig.
  • Anonym (Burdusan)

    Tack för ditt svar! 

    Denna tråd är inte tänkt att expandera något längre utan jag ville bara få ta del av någon utomståendes perspektiv på min situation.

    Jag brukar gå med en något nedsänkt blick när jag är ute i olika butiker då alla intryck annars gör mig lätt trött i ögonen.

    Tittar ingen av de övriga anställda i ögonen förutom när jag står vid kassan eller vid olika diskar och ingen av dessa anställda pratar heller med mig vilket uppskattas från min sida.

    Jag tycker det är han som beter sig lite Aspergigt som inte verkar förstå såpass enkla hintar om att man vill bli lämnad ifred som singelkund. 

    Kanske bättre jag går till en annan butik i fortsättningen.

  • Sweet Sofia

    Han är trevlig, social och pratar med folk inget underligt med det. Är väl snarare du som beter dig underligt....

  • Anonym (Burdusan)
    Sweet Sofia skrev 2015-04-04 08:18:34 följande:

    Han är trevlig, social och pratar med folk inget underligt med det. Är väl snarare du som beter dig underligt....


    Jo, det är allt ett lite underligt beteende att fortsätta tilltala en människa som inte visar något minsta intresse för att prata.

    Han verkar socialt lite bortkommen och som sagt så blir det nog bättre om man byter till en annan butik där jag slipper få dåligt samvete för att jag inte vill heja på eller tala med främmande män.

    God morgon!
  • Sweet Sofia
    Anonym (Burdusan) skrev 2015-04-04 08:25:42 följande:

    Jo, det är allt ett lite underligt beteende att fortsätta tilltala en människa som inte visar något minsta intresse för att prata.

    Han verkar socialt lite bortkommen och som sagt så blir det nog bättre om man byter till en annan butik där jag slipper få dåligt samvete för att jag inte vill heja på eller tala med främmande män.

    God morgon!


    Socialt bortkommen? Snarare du som är en aning socialt bortkommen...
  • Anonym (tror)
    Anonym (Burdusan) skrev 2015-04-04 08:25:42 följande:
    Jo, det är allt ett lite underligt beteende att fortsätta tilltala en människa som inte visar något minsta intresse för att prata.

    Han verkar socialt lite bortkommen och som sagt så blir det nog bättre om man byter till en annan butik där jag slipper få dåligt samvete för att jag inte vill heja på eller tala med främmande män.

    God morgon!
    Ja om det orsakar så stora problem hos dig att bli tilltalad av en trevlig person på Ica så bör du nog handla någon annanstans. Kanske borde du även kolla upp varför du reagerar så märkligt på detta?

    Det är inte han utan Du som beter dig konstigt och socialt bortkommet.
  • Sweet Sofia
    Anonym (tror) skrev 2015-04-04 09:08:36 följande:

    Ja om det orsakar så stora problem hos dig att bli tilltalad av en trevlig person på Ica så bör du nog handla någon annanstans. Kanske borde du även kolla upp varför du reagerar så märkligt på detta?

    Det är inte han utan Du som beter dig konstigt och socialt bortkommet.


  • Anonym (Burdusan)
    Sweet Sofia skrev 2015-04-04 09:02:43 följande:
    Socialt bortkommen? Snarare du som är en aning socialt bortkommen...
    Du ser inte det hela ur mitt perspektiv. Jag gillar inte att lägga på en mask och låtsas vara glad och trevlig mot främmande män. Det är bara ansträngande och får mig dessutom att känna mig falsk.
    Kvinnor är en annan femma då jag har det naturligt lättare att prata med dem och känner att man då också är mer i fas med varann.

    Denna killen är störig och verkar ha som mål med sitt prat att endast försöka tvinga fram ett svar från mig för att rädda sin egen manliga stolthet. Det är vad det hela rör sig om tror jag.  

    Kan vi sätta punkt för detta samtal nu? Tråden var som sagt inte menad att bli mycket längre än såhär.
  • Anonym (öö)

    Du har tom svårt att bete dig socialt på fl och tycker att en icaanställd beter sig märkligt...

Svar på tråden Anställd på Ica beter sig underligt