• Anonym (Förvirrad)

    Behålla eller inte

    Fick reda på idag att jag är gravid, trodde först att jag var i v 15, men visade sig att jag glömt en mens, så är snarare i v7-8. I alla fall, har ett barn sen innan som (om jag skulle fortsätta denna graviditeten) skulle vara precis 21 mån vid bf.

    Känner mig dock inte redo för ett till barn än, hade tänkt börja plugga igen (efter lång tids sjukskrivning) å vill ju låta liten vara liten ett tag till, hade helst sett en 3 år mellan syskonen, men samtidigt så blir jag ju inte yngre direkt, var 29 när jag fick mitt första barn.

    Gjorde en abort när jag var 25, å den ångrar jag än idag, så är väl mest rädd att jag ska ångra detta med, även om det heller inte känns bra å behålla :(

  • Svar på tråden Behålla eller inte
  • Anonym (Smile every day)

    Är pappan med i bilden? Vad säger han i så fall?

    Tror du att du kommer ångra dig mer om du inte behöll än du kommer göra om du behåller?

  • SupersurasunkSara

    Plugga kan du ju göra ändå, om än på distans och det kommer så klart bli tufft. Det förutsätter nog dock att pappan finns med i bilden och är ansvarstagande så han kan ta kvällspassen när han jobbat klart så du får plugga.

    Plugga kan du dessutom göra senare också, även om jag förstår att du är taggad nu.

    Samtidigt så kan det ju bli supertufft och slitsamt. Bara du kan avgöra hur du ska göra. Fundera på vilket kontaktnät du har och vilket stöd du har samt om du känner att du skulle klara 2 barn ensam om det skulle bli så.

    Min mamma sa alltid att det var lättare att ha barn tätt än med längre mellanrum. De som är nära varandra i ålder roas ofta av ungefär samma saker medan de med långt mellanrum ofta ville olika. När hon var barnflicka med trillingar var det enklare än när hon var barnflicka till 3 barn i olika åldrar.

Svar på tråden Behålla eller inte