• jess8212

    Ägglossning

    Hej!

    Vi försöker bli gravida med barn nr 2 och jag är lite fundersam över ältesterna! Jag hade svaga stegringar lör & sön på testerna och igår måndag 6/4 var det en mycket stark stegring! Men idag tisdag var det ingen stegring alls!

    Tyvärr har det inte blivit av att vi har myst dessa dagar men innebär det nu att det är för sent iom att det inte är nån stegring alls idag? Stegringen igår 6/4 innebar väl ÄL? Och att ha sex ikväll borde väl gå? Eller de två strecken innebar att jag var som mest fertil igår och idag kan jag inte bli gravid?

    Hoppas på svar snabbt!

    / Jess

  • Svar på tråden Ägglossning
  • jess8212

    Jag använder just nu clearblue (den rosa) som visar digitalt. Förra månaden (när inlägget skrevs) använde jag både cb samt RFSU's stickor!

    Denna månaden har jag testat med cb sen i onsdags (29/4) men inget utslag! Endast en ring! Förstår inget! Borde ha ÄL nu liksom! Hade utslag sist 6/4 och mens 16/4!

    Missade iofs att testa ÄL i lördags 2/5 och testade innan dess fredag 1/5 vid kl 12 och sen igen söndag kl 17!

    Kan jag ha missat ÄL isåfall? Är ju ändå mer än 48 h mellan testerna!

  • jess8212

    Ok! Tack för svar!

    Så var det bra att vi mös i lördags då med andra ord ;) Ifall ifall!!

    Men igår tis (5/5) fick jag en liten blödning! Undrar vad det kan betyda? Är väl för tidigt om det nu skulle vara en nidblödning? Har lite värk i nedre delen av magen, känns som mensvärk!

  • jess8212

    Ok!

    Igår måndag 11/5 fick jag mensvärk och efter en liten stund en större blödning och den är kvar idag tis 12/5! Om detta nu är en nidis! Hur länge och hur mycket har man en sådan?

Svar på tråden Ägglossning