• fantasy06

    Utbrott

    Har en son med adhd. Han blir 9 efter sommaren. Han medicineras. Nu har han börjat få hemska utbrott när han är hos sin pappa varannan vecka (när han inte har medicin i kroppen) På helgen. Pappan har en flickvän som i sin tur har två pojkar som är 3 och 5 år tror jag. Sonen har börjat bli jätte stimmig och rörlig där. För utbrott. Säger han hatar livet, vill ta en kniv och skära sig i halsen. Springer ifrån dom i affären och från lekplatsen. Säger emot och skriker mm mm.

    När han är hos mig och min sambo räcker det med lilla dosen medicin och han är relativt lugn hela dagen ändå. Har en bonusson som är här varannan helg och det du kar för det allra mesta kanon, han är 1 år äldre.

    Några tips på vad man kan göra?

    Medicineringen har ökats till maxdosen i skolan nu. Och idag har han fått många tics som stört klassen på eftermiddagen. Inte varit så innan.

    Känner mig så sjukt maktlös och blir så fruktansvärt ledsen och matt när han har sånna hör dagar. Han måste ju må dåligt själv också. Vill inget hellre än att han ska ha bra dagar varje dag.

  • Svar på tråden Utbrott
  • fantasy06

    Det gör han såklart. Men det är när medicinen gått ur kroppen som dessa utbrott kommer. Han ör medicinfri här också och då har han inte sånna hemska utbrott som han får hos sin pappa :(

  • a no nym

    Ok, då fattar jag. Det verkar ju som att sonen inte har det så himla bra hos pappan om det är bara där utbrotten kommer. Kan ni inte sätta er tillsammans o försöka reda ut vad som hänt, du och pappan alltså ? Och komma till en lösning. Om det inte går kanske ni kan ha ett gemensamt samtal hos bup om hur ni kan gå vidare.

  • fantasy06

    Ska ringa bup imorgon och se om man kan få komma dit och prata med någon för att få mer stöd och tips. Pappan är lite svår att få att förstå och se på saken ut ett annat perspektiv.

    Min teori är att sonen vill ha mer uppmärksamhet när han är där. Blir ju lätt så att de små får mer uppmärksamhet. Men pappan säger att sonen får uppmärksamhet. Så han har svårt att se saken ut ett annat perspektiv. Så kan kanske vara bra om vi kal få samtala med någon som är insatt i barn med adhd för tips.

Svar på tråden Utbrott