• AmandaJakobsson80

    IVF April 2015 Menopur/Carl Von Linné

    Jag och min man gör vårt första IVF. Jag är idag på dag 3 med menopur.
    (Vi gör långa programmet på Carl Von Linné)

    Igår när jag tog min spruta fick jag hjärtklappning och det slog lock för öronen, blev alldeles svimfärdig. Jag tog sprutan precis som ordinerat. Kan det ha varit blodtrycksfall eller är det något jag ska vara uppmärksam på? Fler som fått på detta vis? Nu är jag lite rädd för kvällens spruta. Jag är ordinerad 150 IE

    En undran också. Den färdigblandade flaskan (Den räcker ju till ett par ggr) Kan/bör den stå kylt?

    En annan fundering. När i behandlingen kan man bli överstimulerad, vad ska man vara uppmärksam på?

    Vår problematiken: En trasig äggledare och en bortopererad pga utomkvedshavandeskap samt mannen har långsamma spermier

  • Svar på tråden IVF April 2015 Menopur/Carl Von Linné
  • smultronoga

    Hej du! Den färdigblandade ska stå i rumstemp. Oblandad i kylskåp. Själv är jag inne på 2 stim. Första fick avbrytas pga äggblåsorna utv olika. Tog då menopur 375 ie. Ska ta det nu med. Svårt att säga vad dina symtom berodde på men ring cvl. Dit kan man ringa om alla konstiga frågor. Går där själv. Kolla annars i bisedeln som säker ligger i kartongen där brukar det stå om biv.

    Detta med överstimul svårt att svara på för själv blir jag aldrig klok

  • AmandaJakobsson80

    Jag går på Karolinakliniken i Linköping och kommer bara göra själva utplock/insättning på Carl Von Linné. Doktor Damm sa att jag kan ha den blandade i kylen och vad jag förstår när jag läser bipacksedeln så står det att den KAN stå i rumstemperatur. Max +25 grader och får ej frysas.

    Då kan väll inte ja förstört vår genom att ha kvar den i kylen? *Orolig*

    En annan fundering. Tycker det blir en liten luftbubbla i sprutan hur jag än gör. Hur farligt kan det vara?

  • smultronoga

    Inga faror med luftbubblor ska lite på flaska så försvinner de

Svar på tråden IVF April 2015 Menopur/Carl Von Linné