Inlägg från: Primrose Lilac |Visa alla inlägg
  • Primrose Lilac

Ska jag tolka dessa som positiva?

Jag har testat med testlagrets graviditetstest, ska jag tolka dessa som positiva? Vi vågar inte hoppas riktigt än (försökt i 11 månader) är ju väldigt tidigt ännu har inte passerat BIM än, tänkte prova clearblue efter passerat BIM. Någon som har negativ erfarenhet av testlagrets stickor?
    p.s Blev lite av en testmissbrukare när första svaga strecket dök upp :P

• Svar på tråden Ska jag tolka dessa som positiva?
  • Primrose Lilac

Jag har BIM på tisdag :) Har varit gravid en gång förut men har inget att återkoppla till där då jag upptäckte det först inne i vecka 8 (som sedan visade sig vara v.6) pga. kräkningar.

• Primrose Lilac

Jag har använt clearblues fertilitetsmonitor och den visade (för första gången :) Maximal fertilitet (tas på morgonurin) på söndagen samt måndagen den 29 och 30 mars. Kände av ÄL på lördags kvällen runt halv tio tiden. Däremot så utgår jag ifrån lutealfasen, perioden mellan ÄL (som monitorn talar om för mig) till mens (hur de har sett ut de senaste månaderna) för att veta vilken dag som är BIM har en app som visar när den dagen är beräknat på hur långt jag brukar ha mellan ÄL till mens. Lät krångligt hoppas du förstår hur jag menar :)  Vet inte hur tidigt jag vågar prova clearblue (vill inte slösa på ett tidigt negativt) de är väl inte lika känsliga som testlagrets har jag för mig?

• Primrose Lilac

Kunde inte hålla mig provade med ett Clearblue test och den visade redan innan en minut gått ett stort PLUS! :) Nu får vi bara hoppas att allt går väl ut! Behövde ju inte oroa mig för sådant sist då jag upptäckte så sent.

• Primrose Lilac

jc78 ser ju positiva ut (den övre bilden)!
    Den andra bilden, i vilken ordning är de bilderna? de verkar starkast överst och svagare nedåt...
    Jag kände ibland att jag fick starkare utslag på kvällen/em än på morgonurinen.

• Primrose Lilac

Ibland vågar man helt enkelt inte tro. Jag trodde att båda strecken skulle vara lika tydliga som vid ÄL test men tydligen behöver inte så vara fallet vid graviditetstest om jag har förstått det rätt nu. Har dessutom fått spökstreck förut och läst att just testlagret haft problem en gång förut med sina test där ett parti gav falska positiv! Därför.

• Primrose Lilac

Spökstrecket jag fick, fick jag utav ett annat märke. Testlagrets produktionsmiss läste jag om nyligen och hade redan köpt testerna då och de har legat här hemma ett tag. Jag kan köpa clearblue om jag vill men valde annat eftersom graviditetstest används inte av mig lika frekvent som ÄL test. Har haft clearblues ÄL test så länge jag kan minnas och dessutom vid sidan om de vanliga ÄL testen köpt deras fertilitetsmonitor + stickor till denna varje månad och de är inte billiga så valde att köpa ett lager av graviditetstest från någon som säljer flera än 2 (som clearblue har).

Svar på tråden Ska jag tolka dessa som positiva?