• Aktivkund

    Blivande flerbarnsmammor i Linköping!

    Hej!

    Jag väntar barn nr 4 med bf i juni 2015, vore kul att följa andra i Linköpingstrakten som också ska ha barn nr 3,4 eller mer nu i sommar! Jag skulle bli glad åt att få kontakt med ev promenadkompisar eller bara åt att följas åt här.

  • Svar på tråden Blivande flerbarnsmammor i Linköping!
  • 84tess84

    Bf 8/7, har en son född 09, bor i Vidingsjö. Lyckas ej lägga in via mob .

    Jag går på bm Åsa vattengympa, tors fm. Eller på tors är det en annan bm som håller i det. Helt underbart. 1h vattengympa och sen 1 h avslappning, fika och samtal om förlossning och andra funderingar man har. Så skönt att få en liten fristad och bara fokusera på bebis och det som komma skall. Är på ekoxen så det är väldigt mysigt. Har redan börjat de som ska få i aug då hon stänger ett par v. Men ring och kolla för det faller bort tjejer varje v som får sina bebisar.

    Jag jobbar 1 v till. Sen blir jag hemma med graviditetspenning och komp/sem. Har ej sovit på 6 v ordentligt, så mitt tålamod är väl inte det bästa för tillfället . Blir bra att varva ner lite innan bf känner jag. Om det är någon som har lust för lite lunch i maj och ses på stan så säg till . Lite orolig att man kommer bli för isolerad nu när jag ej känner några som ska få nu.

  • Aktivkund

    Har bf 29/6. De andra har kommit någon/några dagar innan så jag räknar nog med det den här gången också. Jag jobbar fram till skolavslutningenmen tar en semestervecka sista v i maj då jag känner att orken börjar försvinna nu. Har ofta sömnlösa nätter, som nu, antingen pga myrkrypningar, kramp, nästäppa eller liknande. ..

    Jag har inte möjlighet att gå vattengympa eller yoga som jag hade tänkt mig, det skulle nog varit skönt, men med tre barn är det svårt att hitta tiden. Tallboda är nog lika off som Ekängen så vi kanske får till någon träff framöver? !

    Och luncha gör jag gärna någon dag under v.22 då jag är ledig :)

    ska försöka få någon timmes sömn nu, hoppas slippa vakna av kramp i vaden inatt. ..

    sov gott!

  • madde98

    Hoppar också in här om det är ok.


    Har två tvillingsflickor som är 3 år. jobbar på vårat tredje nu.


    är nyinflyttad i linköping, känner inte en kotte..


    ps. är inte 98. är född 94 :)


     


     

  • KnytetsMamma
    madde98 skrev 2015-05-08 01:17:42 följande:

    Hoppar också in här om det är ok.


    Har två tvillingsflickor som är 3 år. jobbar på vårat tredje nu.


    är nyinflyttad i linköping, känner inte en kotte..


    ps. är inte 98. är född 94 :)


     


     


    Kul med fler i tråden, hoppas ni får ett plus snart. Hur är det att ha 3-åriga tvillingar?! Jag tycker att det är fullt upp med EN 3-åring Glad

    Var i Linköping bor ni?
  • Cherie

    Altivkund: Åh fy! Kramp i vaden, det hade jag var enda natt när jag väntade min första. Tillslut gick det så långt att jag var öm i benen hela dagarna (antagligen träningsvärk) på grund av att mina vader krampade varje natt.

    Än så länge har jag sluppit tack och lov, kan dock känna som att jag ska få kramp precis när jag sträcker mig på morgonen, då är man snabb och slappnar av kan jag lova :)

    Tess84: skönt att få vara ledig och varva ner. Har ni några planer för sommaren? För utom att vänta på bebis förståss :)

    Madde98, hoppas på + för dig snart. Vad underbart (och jobbigt kan jag tänka mig) med tvillingflickor. Är det en eller tvåäggs?

  • Cherie

    Jag startar en BF + lite info lista. Fyll på tjejer.

    Cherie, BF 24/8 (flicka) 29 år, Ekängen, en flicka 2007 och en pojke 2008 sen tidigare.

  • miachr78

    Hoppar gärna in här om jag får trots att det fortfarande jobbas på ett fyra :) har bim 18/5. Har som sagt 3 barn sedan tidigare och bor i Tallboda.

  • madde98
    KnytetsMamma skrev 2015-05-11 19:48:00 följande:
    Kul med fler i tråden, hoppas ni får ett plus snart. Hur är det att ha 3-åriga tvillingar?! Jag tycker att det är fullt upp med EN 3-åring Glad

    Var i Linköping bor ni?

    Första året va underbart men samtidigt väldigt jobbigt. Nu äre mycke rättvist som gäller för dom. 


    tex. När jag ska ge en glasspinne till dom, så måste jag ge dom exakt samtidigt.


    '' när jag pussar dom godnatt måste vi 3 pussas och kramas samtidigt, annars blire inte rättvist för dom''


    Vi bor mitt i centrala linköping. mellan stora torget och trädgårdsföreningen :)


    Hur är din 3-åring, och vart bor du ?


     


    Kramar 

  • madde98
    Cherie skrev 2015-05-11 23:14:30 följande:

    Altivkund: Åh fy! Kramp i vaden, det hade jag var enda natt när jag väntade min första. Tillslut gick det så långt att jag var öm i benen hela dagarna (antagligen träningsvärk) på grund av att mina vader krampade varje natt.

    Än så länge har jag sluppit tack och lov, kan dock känna som att jag ska få kramp precis när jag sträcker mig på morgonen, då är man snabb och slappnar av kan jag lova :)

    Tess84: skönt att få vara ledig och varva ner. Har ni några planer för sommaren? För utom att vänta på bebis förståss :)

    Madde98, hoppas på + för dig snart. Vad underbart (och jobbigt kan jag tänka mig) med tvillingflickor. Är det en eller tvåäggs?


    enäggs :)båda är mest likt mig hihi ;)


    När jag väntade dom så tänkte jag hela tiden


    - tänk om jag skulle blanda ihop dom


    (tankarna snurrar ju rätt mycke när man är prego)


    Men nu kan jag inte ens tänka tanken av att jag skulle råka ta fel på dom :)

  • KnytetsMamma
    madde98 skrev 2015-05-12 01:22:50 följande:

    Första året va underbart men samtidigt väldigt jobbigt. Nu äre mycke rättvist som gäller för dom. 


    tex. När jag ska ge en glasspinne till dom, så måste jag ge dom exakt samtidigt.


    '' när jag pussar dom godnatt måste vi 3 pussas och kramas samtidigt, annars blire inte rättvist för dom''


    Vi bor mitt i centrala linköping. mellan stora torget och trädgårdsföreningen :)


    Hur är din 3-åring, och vart bor du ?


     


    Kramar 


    Förstår att det var jobbigt första året, bara att få barn är ju en stor grej och att sen få TVÅ på en gång är ju ännu större. Vår dotter är också mycket för att det ska vara rättvist men det är mer att när vi ska säga god natt får jag inte glömma pussa pappa godnatt också och får hon en kram till ska han ha en kram till :)

    Vi bor i Vasastan så inte lika centralt som ni men ändå nära stan. Är ni ofta och leker i trädgårdsföreningen?
  • madde98

    ja och ovant att gå från omogen 17 åring till en tvåbarnsmamma.


    ja, så ofta vi kan. älskar trädgårsdagföreningen. inte en aning om vart vasastan ligger men linköping är väl inte så jätte stort Glad

  • Cherie
    madde98 skrev 2015-05-12 19:37:49 följande:

    ja och ovant att gå från omogen 17 åring till en tvåbarnsmamma.


    ja, så ofta vi kan. älskar trädgårsdagföreningen. inte en aning om vart vasastan ligger men linköping är väl inte så jätte stort Glad


    Kul med nån annan som är helt lost i Linköping. Vi är oxå nyinflyttade (relativt) och med mitt urusla lokalsinne måste jag ha på gps var jag än ska haha.
  • 84tess84
    Cherie skrev 2015-05-11 23:14:30 följande:

    Altivkund: Åh fy! Kramp i vaden, det hade jag var enda natt när jag väntade min första. Tillslut gick det så långt att jag var öm i benen hela dagarna (antagligen träningsvärk) på grund av att mina vader krampade varje natt.

    Än så länge har jag sluppit tack och lov, kan dock känna som att jag ska få kramp precis när jag sträcker mig på morgonen, då är man snabb och slappnar av kan jag lova :)

    Tess84: skönt att få vara ledig och varva ner. Har ni några planer för sommaren? För utom att vänta på bebis förståss :)

    Madde98, hoppas på + för dig snart. Vad underbart (och jobbigt kan jag tänka mig) med tvillingflickor. Är det en eller tvåäggs?


    Vi har inga planer för sommaren, hehe. Hoppas att inte behöva gå över tiden då det kommer bli tight mellan födelsen och sonen ska börja f-klass. Hoppas den kommer lite innan bf datum 8/7. Maken och sonen har tänkt åka en natt någonstans typ skara sommarland själva. Sen om jag och bebis mår bra tänkte vi ta en tripp ngn natt alla också. Ev åka till min pappa som bor vid en sjö ute på landet nära Örebro. Lite dagsutflykter mm. Men som sagt. Går jag över får vi se vad vi hinner .

    Ni?
  • Cherie

    Hej tjejer!

    Ser att det var ett tag sedan någon skrev här! Hur mår ni? Hoppas ni alla mår bra.

    Själv mår jag toppen, gick in i v 28 (27+0) idag.

    Hur många dagar har ni kvar?

  • Aktivkund

    Hej! Länge sedan jag var inne. 35+2 idag och har rätt jobbig foglossning nu. Har hyrt en tensapparat som är guld värd, kan verkligen rekommendera det om någon av er andra får problem. Jag har varit ledig en vecka nu bara för att vila upp mig, har sen två jobbveckor framför mig innan jag går på fl samtidigt som skolavslutningen. Det har varit toppen att vara ledig, ingen stress över sömnbristen, bäckenet mår mycket bättre när jag kan röra mig som jag vill (har ett stillasittande jobb och har nu märkt att det är påfrestande! )

    Annars så ser jag fram emot förlossningen, men jag är inte riktigt redo än så jag vill inte föda så väldigt mycket tidigare än beräknat. .. vill ha mina sommarlovsveckor först! Jag har haft bra förlossningar förut så det skrämmer mig inte, däremot längtar jag väl inte direkt efter smärtan. Trots att minstingen är fyra minns jag klart och tydligt hur det kändes när det var som värst, fy fasen. .! Försöker tänka på stunden efteråt istället. När man första gången får se och hålla sitt barn... <3

    Hoppas ni andra mår bra!

  • KnytetsMamma

    Vår lille son Gustav tittade ut onsdagen den 20/5, ca 1,5 vecka för tidigt. Allt gick jättebra även om förlossningen var snabb och intensiv. Nu försöker vi hitta en vardag med två barn :)

Svar på tråden Blivande flerbarnsmammor i Linköping!