• Charlotte N

    Hur bygger man hus i minecraft på Mac?

    Min son har spelat en del minecraft på mobil och padda men vill nu spela på Macen. Dock fattar vi inte hur man bygger hus. Det blir bara hål i marken när vi försöker. Nån som kan hjälpa?

  • Svar på tråden Hur bygger man hus i minecraft på Mac?
  • Binary

    Ni lär ju först behöva få materialet till att bygga huset. Jord, trä, sten, vadhelst ni vill bygga av. När ni har det, placera ut materialet på verktygsfältet, välj materialet och högerklicka för att placera det. Sedan är det som att bygga lego


    sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Charlotte N

    Tack för snabba svar. Dock händer det inget när jag försöker högerklicka. Den "slås" liksom bara fram och tillbaka.

  • Binary
    Charlotte N skrev 2015-04-14 11:18:34 följande:

    Tack för snabba svar. Dock händer det inget när jag försöker högerklicka. Den "slås" liksom bara fram och tillbaka.


    biten kommer fram, och försvinner?
    sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Charlotte N
    Binary skrev 2015-04-14 11:19:25 följande:
    biten kommer fram, och försvinner?
    sextankar.nu - En mans tankar om sex
    Den syns i högra hörnet (åker fram och tillbaka) och så blir det hål i marken.
  • suziz

    Ok då klickar du på esc sedan Inställningar och Kontroller så kan du där välja vilken knapp som ska placera block.

  • Charlotte N
    suziz skrev 2015-04-14 11:28:14 följande:

    Ok då klickar du på esc sedan Inställningar och Kontroller så kan du där välja vilken knapp som ska placera block.


    Såg det, står knapp ett men vilken är det?
  • suziz
    Charlotte N skrev 2015-04-14 11:29:30 följande:
    Såg det, står knapp ett men vilken är det?
    Det beror på inställningen i din dator. Men markera Knapp 1 och sedan klickar du på den musknapp du vill använda så ser du vad det står sen.
  • Charlotte N
    suziz skrev 2015-04-14 11:31:58 följande:
    Det beror på inställningen i din dator. Men markera Knapp 1 och sedan klickar du på den musknapp du vill använda så ser du vad det står sen.
    Nu verkar det fungera. Tusen tack för all hjälp!!!!
Svar på tråden Hur bygger man hus i minecraft på Mac?