• MrsA

    längtan är förjävlig och måendet i bott..

    Hej,

    Jag har 3 missfall och ett utomkvedshavandeskap i bagaget med mitt ex samt IVF försök vilket tog kol på mig, mitt förhållandentog slut då jag helt tappade gnistan för livet efter allt som varit.

    Nu är jag lycklig och ska snart gifta mig med min blivande. Och drömmen om ett barn har kommit tillbaka. Både jag och min blivande längtar och pratar barn hela dagarna.. Alla i vår omgivning har numera barn och alla frågar oss när vi ska ha eftersom vi har både hus, hundar, jobb etc
    Frågan får mig att bli så ledsen.. Eftersom jag har pcos gör det inte saken lättare då min mens är så himla oregelbunden. Vi har i höstas varit i telefonkontakt med kvinnokliniken som sagt att vi kan få hjälp, men vi avvaktade och försökte ett par månader till på egen hand. Men i söndags bestämde vi oss för att vi vill ha deras hjälp och ska i helgen fylla i papprena för att ansöka om hjälp..
    Mår skit, är så förbannat rädd att jag ska få missfall, vara barnlös, att jag ska hamna i de där mörkret igen.. Min blivande vet om min historik med mitt ex och vårat kämpande men han är övertygad om att vi ska lyckas..

    Förlåt för långt inlägg. Men känner mig så förbannat ensam då alla i min omgivning blir så lätt med barn och inte förstår vad jag går igenom.

  • Svar på tråden längtan är förjävlig och måendet i bott..
  • Jag är bara jag

    För det första: lär sig fräsa ifrån när folk frågar!! Det är oerhört ohyfsat att ens antyda nåt om "barnaskaffande"!
    För det andra: nu är nu och då var då! Du vet inte alls hur det kommer bli nu. Glad  Du kan ju bli gravid och det finns många missfallsmediciner att ta till. Ta ett steg i taget och ta inte ut i förväg det som kanske aldrig händer. Lycka till!  {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden längtan är förjävlig och måendet i bott..