• Anonym (olycklig)

    Skiljas eller inte?

    Jag lever i en relation sedan 10 år tillbaka. Vi har två barn, hus, bilar, husdjur etc etc. Utåt sätt brukar folk beskriva oss som "det perfekta paret", men under ytan är det allt annat än perfekt. Vi kompletterar varandra bra, vi uppskattar samma saker här i livet och har samma syn på mycket. Vårt stora problem är däremot att vi ALDRIG kysser varandra. Jag får kväljningar när jag tänker på att kyssa min man och vi har sex kanske en, max två ggr per månad och då enbart när jag har ägglossning och av förklarliga skäl är sugen. Jag känner ingen åtrå för min man över huvud taget, men känner samtidigt en stor saknad av ett mer aktivt samliv. Jag vill känna åtrå, men det är precis som att hjärnan och de nedre delarna inte är sammankopplade längre. Som ni säkert förstår har detta gett upphov till problem i relationen och viss irritation även om min man är väldigt förstående och säger att det inte gör honom något. Kan det vara så att vi helt enkelt växt ifrån varandra, eller är det kanske så att lusten kommer tillbaka när småbarnsåren är över och sömn och egentid infinner sig igen? Skall man hålla fast även om man innerst inne egentligen inte är lycklig för att man en dag kanske åter igen känner lycka över sin tillvaro? När vet man när det är dags att ta ut skilsmässa? 

  • Svar på tråden Skiljas eller inte?
  • Anonym (M)

    Åh vad jag (tyvärr!) känner igen mig. Ett förhållande på sex år, bor i villa med två barn. Dödsstöten i mitt fall är en oplanerad graviditet som slutade i abort då han inte tyckte att det passade. Jag vill inte ge upp utan att ge det en chans, vi har ändå två barn, huset och ett bra familjeliv men jag känner inte alls för att göra det där sista försöket nu. Grubblar ännu i aborten (gjorde den i vintras).

    Vi kysser aldrig varandra, när barnen somnat vill jag hellre sitta i min ensamhet än nära honom, trött efter en dag på jobbet och att haft barn i famnen. Det går upp och ner, jag vill ju inte gå isär men jag vill inte leva så här resten av livet :/ har noll sexlust och det är nog lite frustrerande för honom men jag varken orkar eller vill så tänker inte ställa upp mot min vilja. Vi har ännu inget skydd och jag VÄGRAR sätta mig i samma sits igen, mitt preventivmedel just nu är noll sex och ja jag inser ju att det inte håller i längden och säkert tär ännu mera på oss men jag kan inte släppa det. Vi får vardagen att gå och inte finns det någon spänning direkt :/

  • Anonym (hur?)

    När slutade ni kyssas egentligen o hur blev det så? O det var nåt särskilt som fick dig börja känna kväljningar.

Svar på tråden Skiljas eller inte?