• hsh

    nyss fått missfall följas till ett plus igen?

    Följer. Fick missfall i januari, vill mer än gärna bli gravid igen! Ibland är det så himla ledsamt alltihop, undrar om ledsenheten påverkar förmågan att bli gravid igen.. Har just haft tredje mensen efter MF & inget plus till synes :/

  • hsh
    Knasbollen81 skrev 2015-04-21 09:28:22 följande:

    Åh jag förstår verkligen. Mitt missfall denna gång tog jättehårt på mig, var mitt första också....... Känner mig ledsen och som att hela ens värld bara förändrats sådär.... Känner mig dessutom stressad, tänk om jag inte blir gravid nu på en gång (som jag vill) utan det tar tid......

    Kom allt igång ordentligt efter ditt missfall eller har din cykel ändrats?


    Ja, usch! Det värsta är att jag ibland blir så... handlingsförlamad på nåt vis. Att det kan gå jättebra, tills min längtan kickar in & då vill jag inget annat än att bli gravid nu nu nu precis nu! Jag försöker tillåt mig att gråta, sörja, deppa, men inte låta det äta upp mig! Just för att, stressen kan göra att det blir svårare. Men det är svårt att ta sig i kragen när man inte har någon, så att säga!

    Jag har haft väldigt riklig mens, det är lite ovanligt. Verkligen rikligt, som att kroppen fortfarande jobbar ut allt. Tog Clearblue Ägglossningstest nu i Mars för att se, tajmade in & hade sex på max fertil dag men det tog sig inte. Den här månaden kommer jag inte ta några tester, jag ska köra på almenackan & bara ha "närhets-sex" med sambon varannan dag.. Det tråkiga är att han inte har riktigt lika hög sexdrift som mig, så ibland känns det som att vi aldrig kommer få bebis om det ska vara som det är idag! Men, annars så verkar saker och ting återgått till det normala. Hade hugg i magen fyra veckor efter MF och trodde jag blivit gravid igen, men så var inte fallet. Det försvann tillslut.

    Och du då? Hur funkar allt?
  • hsh
    Knasbollen81 skrev 2015-04-21 10:42:22 följande:

    Jo jag känner på samma sätt. Innan missfallet så trodde jag inte att det var något som händer mig, så dum man är........Sedan är man så total dum och börjar planera för det kommande barnet (trots att det är tidigt). Har iofs bara gått en vecka sedan missfallet men min spontana åsikt är att jag vill bli gravid så fort som möjligt!! Blir frustrerad över att jag fortfarande blöder. Kommer nog köra med ägglossningstester från och med helgen. Sambon får helt enkelt ställa upp ha ha ha :)

    Men jag förstår hur du känner man vill så gärna och ibland hänger inte sambon med... Man får försöka hålla upp modet och se till det man har. Jag har ju en underbar 2 åring sedan tidigare. Hade nog haft det svårare om jag inte haft honom.


    Jag var orolig för missfall, och min sambo ansåg att jag planerade lite väl mycket för baby alldeles för tidigt.. "Man vet aldrig vad som händer". Efteråt sa han "Men alltså.. Det där är ju bara nåt man säger. Jag trodde nog aldrig det skulle hända nåt". Han har barn sen innan, vilket gör att han nog har lättare att hantera det. Jag känner mig ensam i min sorg, vilket är ledsamt. Men vad gör man?
  • hsh

    Jag är på dag 12 i min cykel, om jag räknat rätt. Igårkväll & under dagen har jag känt mig positiv till att kunna bli gravid, samt att jag imorse hade trådig flytning, men nu är jag helt torr.. och känner att jag nog inte blir gravid den här månaden heller. Vet inte om det är inbillning eller om mitt moment redan har passerat, utan att jag fick till sex med min sambo :/

  • hsh
    Elyssa81 skrev 2015-05-05 08:26:39 följande:

    Jag vill gärna hoppa in här. Konstaterades ett MA i v 11+6 i lördags, fick cytotec och det har kommit ut en massa blod och klumpar. Nu har jag en liten blödning. Ska på återkoll på torsdag. När ska man börja testa med ÄL-test?

    Jag har beställt graviditetstest och tänkte hålla koll på hormonerna som sjunker. Kanske ta ett var tredje dag eller så.


    Personligen så tror jag testerna mest förvärrar efter missfall, man är tillräckligt fokuserad på att bli gravid som det är. Men det är bara jag. Fick mf i januari, började ÄL-tester efter första mensen. Gav upp rätt fort då jag blev så extremt känslosam & ledsen. Nu är jag snart inne på fjärde mensen - men trackar min ÄL genom kalender. Börjar med ÄL-tester igen i sommar om jag inte blivit gravid tills dess.
  • hsh
    Elyssa81 skrev 2015-05-05 17:51:47 följande:

    På vilket sätt tänker du att de förvärrar?

    Jag körde med ÄL-test innan och blev gravid direkt. Men det kanske är svårare att tolka ut något svar av dem om det var så du menade!


    Nä, jag menar mental stress! Beror ju dock på hur man hanterar viljan att bli gravid. Jag är superledsen över att inte bli gravid direkt, att hålla på med ÄL-tester utan positivt resultat gav mig stora emotionella problem.
  • hsh
    Elyssa81 skrev 2015-05-05 18:32:19 följande:

    Ok, jag har alltid blivit gravid snabbt så jag hoppas så även denna gång.

    Vi har inga problem att ha sex "på beställning" så jag tycker ÄL-tester är en bra grej. Det gör att det går fortare. Hoppas jag i alla fall. Sen förstår jag att det kan slita på om det går månad efter månad...


    Jo, samma här. Blev gravid på första besöket men efter mitt missfall så verkar kroppen inte riktigt vilja jobba åt samma håll som jag vill! :/
  • hsh

    Haha, gillar att "försöket" blev "besöket".. Autocorrect.

    Låter bra att du är hoppfull! Jag har inga barn sen tidigare så det kanske förklarar saken.

  • hsh
    MuM2girls skrev 2015-05-10 23:47:03 följande:

    Hur går det för er? Jag ska nog testa i morgon om mina gravtester kommer i brevlådan:) spännande!


    Förväntad mens imorgon. Hoppas på att den inte kommer, dock känns det som att det kommer dröja tills jag blir gravid. Vars i cykeln är du?
  • hsh

    Andra gången på fyra dagar jag mår illa efter måltid. Försöker desperat att inte börja hoppas för mycket men det är svårt! :/

  • hsh
    Knasbollen81 skrev 2015-05-11 18:29:45 följande:

    Grattis


    Tack!! Plussade på CB också
Svar på tråden nyss fått missfall följas till ett plus igen?