• Babysnow

    Bra märken?

    Hej!

    Jag kommer mata bebis med flaska .

    Vilka märken är bra?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-16 16:23
    Gärna tips på ersättnings märken som är bra!

  • Svar på tråden Bra märken?
  • Maddi

    Det sägs att nan är skonsammare mot magen än semper, mitt bvc sa de. 

    Dom bästa flaskorna enligt mig är dr brown och mam anti colic. Dr brown köpte jag och använde 2 gånger men tyckte degt var alldeles förmycket delar. Övergick då till mams. 

  • eb93

    Är det nappflaskmärken det är tal om? 

    Jag rekommenderar Mam. Vi hade först Dr Brown flaskor som fungerade bra, men efter någon månad så började dom krångla och dom läckte och det slutade hela tiden komma mjölk ur dom så ungarna sög och sög utan att det kom något. Efter det köpte vi Mam-flaskor och dom har fungerat bra!

  • Babysnow

    Mam verkar poppis. Ska kolla såna. Dr Brown testade ett par vänner men gillade ej den.

    Jag såg nått märke.. Tommie tippi(?) som verkade bra.

    Nu funkar ju olika flaskor för olika bebisar med. Men alla tips är välkomna.

    Tala gärna om nackdelen med dom ni ej gillade

  • nozpa

    Dom 2 första barnen använde vi mam antikolik till, finns på ica. Till 3:an var det dags att skaffa nya flaskor. Så vi köpte dr brown. Men nä, de var inte alls lika smidiga som mams flaskor. Så vi köpte mam till 3:an också. Betydligt bättre för våran familj.

    Dr brown finns inte i vanlig affär heller, så det blir lite omständligare när man ska köpa nya nappar eller behöver köpa fler flaskor osv. Tyckte även att dom snabbt såg äckliga ut, trots nogrann rengöring med den lilla borsten. Nä, det var inget för oss. Testade inte dom breda utan dom vanliga.

    Mams är klart bäst enligt våra erfarenheter här hemma.

    Vi har gett nan som ersättning, har fungerat bra över lag. Lite magknip på 2 av barnen, men det har funkat med semper magdroppar och lite rapsolja i ersättningen någon gång då och då.

  • Babysnow

    [quote=75170607][quote-nick]nozpa skrev 2015-04-16 21:25:31 följande:[/quote-nick]

    Dom 2 första barnen använde vi mam antikolik till, finns på ica. Till 3:an var det dags att skaffa nya flaskor. Så vi köpte dr brown. Men nä, de var inte alls lika smidiga som mams flaskor. Så vi köpte mam till 3:an också. Betydligt bättre för våran familj.

    Dr brown finns inte i vanlig affär heller, så det blir lite omständligare när man ska köpa nya nappar eller behöver köpa fler flaskor osv. Tyckte även att dom snabbt såg äckliga ut, trots nogrann rengöring med den lilla borsten. Nä, det var inget för oss. Testade inte dom breda utan dom vanliga.

    Mams är klart bäst enligt våra erfarenheter här hemma.

    Vi har gett nan som ersättning, har fungerat bra över lag. Lite magknip på 2 av barnen, men det har funkat med semper magdroppar och lite rapsolja i ersättningen någon gång då och då.

    [

    Rapsolja i?:)

  • talulah gosh

    Tommee Tippie tycker vi har varit klart bäst av de vi provat (MAM, Dr Brown, Medela etc). Dels pga lagom motstånd, men också pga att de är oerhört lättdiskade (vilket är hygieniskt) och stora i öppningen = lätt att hälla i pulver! Nu är ju tråden gammal, men om någon annan funderar är mitt tips Tommee Tippie!

  • talulah gosh

    MAM:s antikolik har förutom att vara krångliga att diska dessutom läckt in vatten vid vattenbad så att vi fick reklamera dem. Oerhört krånglig konstruktion, och Tomme Tippees fungerar minst lika bra, men är sjukt mycket smidigare! Speciellt om man är på resande fot, och inte har diskmaskin!

Svar på tråden Bra märken?