• Anonym (dör inombords)

    Jag kommer inte över hans misstag

    Jag har ett förhållande med en fantastisk man. Han är det finaste jag vet och mitt hjärta slår hårt när jag ser på honom. Han är mannen i mitt liv och jag kan se honom som pappa till mina barn.

    Men han har gjort några sne steg och jag kan inte släppa det. Lögner. Jag ältar och ältar. Vilket gör mig till en hemsk männska, jag gråter, säger dumma saker och vill helst slå honom (gör dock inte det). Jag vill att han ska lida, jag vill be honom dra åt helvete men jag kan inte och det vore mitt livs största misstag i slutänden.

    Förstår inte hur dom som blivit bedragna kan förlåta..detta var inte otrogenhet

    Någon som varit i samma sits?

  • Svar på tråden Jag kommer inte över hans misstag
  • emliz

    Kan du berätta lite mer ingående vad han har gjort? Svårt att komma med tips annars :)

  • Anonym (dör inombords)
    emliz skrev 2015-04-17 07:32:00 följande:

    Kan du berätta lite mer ingående vad han har gjort? Svårt att komma med tips annars :)


    Han låg med andra i början när vi höll på att lära känna varandra. Och jag VET att många tycker det är helt okej att göra så men jag hade förklarat att jag var en trasig själ och att han inte skulle leka med mig.

    När vi hade träffats och sådär så släppte han tidigt bomben att han inte var intresserad utav ett förhållande.. något han sa på ett vidrigt sätt via sms men han fortsatte umgås med mig.. den perioden kändes hemskt jobbig för mig..att hänga på linan och vänta på att han ändrar sig!? Nu i efterhand ser jag att han var rädd för ett förhållande men sättet han agerade på känns respektlöst..

    Droppen var för 2 månader sen då jag fick låna hans telefon där en tjej skriver hur "hemskt" ett förhållande med mig måste vara eftersom han inte fick prata med henne? Jag visste inte ens att tjejen fanns eller att dom pratade! Jag förklarade att jag inte tycker det är ok. Det kom fram senare att han varit och fikat med henne men inte nämnt det alls. Han är medveten om att hon är intresserad utav honom men hon är gift och har 3 barn. Han hävdar dock att fika var i jobbsyfte. Han har idag inte någon kontakt med den här kvinnan och har spärrat hennes nummer (enligt honom själv)

    Det värsta är lögnerna, jag avskyr sånt. Han är mycket ångerfull och menar på att han skulle bli mycket besviken om jag ger igen med samma mynt. Jag kommer inte vidare.. jag tänker hela tiden tänk om han ljuger igen, tänk om han gör såhär igen, allting känns misstänksamt eftersom tilliten är satt på spel.
  • Anonym (dör inombords)

    Kan också lägga till att hans misstag är egentligen en piss i havet med tanke på vad folk går igenom . Han är ju fantastisk annars! När jag tänker på honom så värker mitt hjärta och jag får glädjetårar! Men detta gör mig påmind så ofta.. det är mitt försvar på nått sätt.. rädd att bli lurad rädd att lita på honom nu när det känns som han förbrukat det!

    Problemt ligger hos mig, måste sluta älta eller lämna men vet inte hur...

  • emliz

    Det är aldrig lätt med lögner och tillit. Jag sitter själv och kämpar för att bygga upp tilliten mot min man därför är jag lite nyfiken. Jag har mina egna knep för att försöka glömma och gå vidare och jag delar gärna med mej. Men först måste jag ha lite mer info.

    Hur länge har ni varit tillsammans? Och vad var det för tjej han skrev med? Någon från jobbet?

    Varför pratar han nedvärderande om dej/er till en annan kvinna? Det är fruktansvärt respektlöst och han måste ha något lurt på gång om han pratar så.

  • Anonym (dör inombords)
    emliz skrev 2015-04-17 08:17:27 följande:

    Det är aldrig lätt med lögner och tillit. Jag sitter själv och kämpar för att bygga upp tilliten mot min man därför är jag lite nyfiken. Jag har mina egna knep för att försöka glömma och gå vidare och jag delar gärna med mej. Men först måste jag ha lite mer info.

    Hur länge har ni varit tillsammans? Och vad var det för tjej han skrev med? Någon från jobbet?

    Varför pratar han nedvärderande om dej/er till en annan kvinna? Det är fruktansvärt respektlöst och han måste ha något lurt på gång om han pratar så.


    Vi har varit tillsammans i 8 månader.

    Nej dom jobbar inte ihop, han har ett fritidsintresse som är i behov av sponsorer och den här kvinnan skulle kunna fixa något bra för honom. Hon är som sagt gift och har 3 barn och mycket äldre. Men hon är ju sugen på honom och det visste han men enligt honom har han alltid nobbat henne men såg chansen att få bra sponsorer. Han tänkte väl inte på konsekvenserna och hur det ser ut för mig. Han menar på att han inte berättade om fika då det skulle bli stor grej utav det hela och eftersom det var en "jobbgrej" så var det inte så viktigt. Men tror han jag är dum eller? Om man inte kan berätta för sin partner då döljer man något! Och om han vet att jag skulle ta illa upp så gör han det ändå??

    Det var så att hon skrev till honom vilket jag förstått att hon gör rätt friskt och ofta men nu hade han sagt till henne att inte kontakta honom i mer än jobbfrågan och hon hade väl skrivit och ringt men han hade inte svarat och då hade hon tolkat det som att jag förbjuder honom... men när jag säger att det är inte ok för mig att någon annan säger så om mig/oss så skrattade han och menade på att hon skämtade... det var droppen att höra. Efter ett par dagar iskallt från mig och där han sett mig gråta dag och natt och ångesten han skapat så förstod han vad han gjort. Han har satt vårt förhållande på kanten.

    Enligt honom själv har han självmant blockerat henne och avslutat all kontakt något han hade gjort även om vi gör slut säger han.. men vet inte vad jag ska tro på.

    Ser ju hur dåligt han mår och det ger mig dåligt samvete..ser hur han hatar sig själv när han ser hur jag ältar och mår dåligt.

    Trist och höra att du också sitter i den här skiten!
  • Anonym (Lita inte)
    Anonym (dör inombords) skrev 2015-04-17 08:00:20 följande:

    Kan också lägga till att hans misstag är egentligen en piss i havet med tanke på vad folk går igenom . Han är ju fantastisk annars! När jag tänker på honom så värker mitt hjärta och jag får glädjetårar! Men detta gör mig påmind så ofta.. det är mitt försvar på nått sätt.. rädd att bli lurad rädd att lita på honom nu när det känns som han förbrukat det!

    Problemt ligger hos mig, måste sluta älta eller lämna men vet inte hur...


    Hans misstag är inte alls en piss i havet och problemet ligger inte alls hos dig. Efter det som du beskriver så skulle jag inte heller lita på honom. Han HAR faktiskt ljugit för dig och gått bakom din rygg.

    Du vore dum om du litade på honom. Han har bevisat för dig att han kan ljuga, träffa andra bakom din rygg och bete sig illa mot dig. Vore det inte höjden av dumhet att tvinga dig själv att lita på honom?

    Tillit kommer naturligt i ett bra förhållande. När han går att lita på igen så kommer du också att lita på honom. Litar du på honom innan han är pålitlig så kommer du också bli ordentligt lurad och då kommer du bara klandra dig själv..
  • Anonym (?)

    Han är inte alls en fantastisk man när hans beteende får dig att må så här dåligt. Vakna upp. Du mår bättre av att vara själv.

  • Anonym (dör inombords)
    Anonym (Lita inte) skrev 2015-04-17 08:37:50 följande:

    Hans misstag är inte alls en piss i havet och problemet ligger inte alls hos dig. Efter det som du beskriver så skulle jag inte heller lita på honom. Han HAR faktiskt ljugit för dig och gått bakom din rygg.

    Du vore dum om du litade på honom. Han har bevisat för dig att han kan ljuga, träffa andra bakom din rygg och bete sig illa mot dig. Vore det inte höjden av dumhet att tvinga dig själv att lita på honom?

    Tillit kommer naturligt i ett bra förhållande. När han går att lita på igen så kommer du också att lita på honom. Litar du på honom innan han är pålitlig så kommer du också bli ordentligt lurad och då kommer du bara klandra dig själv..


    Det är här jag blir låst för jag läser och hör om andra förhållande, ser folk som förlåter när någon varit otrogen till och med.. så är det jag som är känslig? Är det jag som gör stor grej utav det? I många förhållande är det ju ok med manliga/kvinnliga vänner men han har ju själv sagt att han inte skulle uppskatta om jag gick på fika med någon som är sugen på mig samt höll det hemligt för honom! När jag ser hur han lider så går mitt hjärta i sönder. Jag vill bara krama honom och säga att det är okej, det gör inget men sen kommer jag på mig själv..det var han som gjorde fel! Inte mer än rätt att han ska lida..

    Sen kommer jag till en punkt där jag ser hur jag plågar vår kärlek vårt förhållande honom mig själv! Han kämpar så hårt men ja..visst är det lätt att vara fin när man redan varit en skithög! Kommer jag förstöra vårt förhållande om jag fortsätter älta.. men samtidigt om han lämnar så var han inte värd det ändå..varför ska jag kämpa för oss när han förstört det!
  • emliz

    Oj vad jobbigt! Jag lider med dej!

    Ert förhållande är ännu rätt nytt, av egen erfarenhet brukar killar bete sej illa den första tiden. Det här är absolut inget påhopp,jag har väl bara fått fel killar. MEN det brukar bli bättre.

    Min man var oseriös i början. Han lovade bla. att komma hem till mej en fredag så jag väntade. Och väntade. Och väntade. Tillslut ringde jag ca 10 på kvällen och då svarade hans kompis. Ja då hade han dragit på fest och inte velat säga det för att han lovat att han skulle hem till mej. Och anledningen till att kompisen svarade var för att min man hade däckat ..

    Detta var för 8 år sen. Idag är han 28 år och hur respektfull som helst!

    Han berättade efteråt att han var van vid att bli dumpad och förväntade sej att jag skulle dumpa honom när som. När jag sa att jag "inte var som andra tjejer" (inget illa menat) satsade han betydligt mer på oss. Idag har vi ett barn, ett barn på g, hus och är dessutom gifta! :)

    Det du skriver, att han ångrar sej, kanske är samma sak. Han kanske har kommit dit nu där han inser att ni är något att satsa på?

    Att lita på någon man har svårt för är jätte jobbigt. Du får helt enkelt skita i det och låtsas. Låtsas att du litar på honom. Låtsas att allt är bra så kanske misstankarna sakta försvinner?

    Ställ krav med! Ska ni fortsätta så säg att hemligheter är det slut med.

    Jag och min man har inga hemligheter. Det känns tryggt för mej. Jag vet alltid vart han är o tvärtom. Fast vi har ju barn så det är ju ett måste typ. Ska han ta en fika (oskyldig sådan) kan han berätta det. Är det inte oskyldigt så berättar han inte. Så är det ju.

    Hoppas att det löser sej!

  • Anonym (C)

    Känner med dig. När tilliten till en annan människa är förbrukad så är den himla svår att få tillbaka. Han måste göra sig förtjänt av din tillit igen och det kan ta lång tid.

    Det som väcker fråga i mig är att han så tidigt i ert förhållande redan ljugit och gått bakom din rygg. Alarmklocka ringer höger o vänster. Tyvärr är han nog inte mogen eller redo att binda sig till en tjej. För att se vars ni båda står och så du får reflektera och käka efter vad som är bäst för dig så är mitt råd att ta en paus. Visa för honom att hans svek tagit hårt och vill han verkligen kämpa för er så kommer du märka det ganska omgående isf. Lycka till!

Svar på tråden Jag kommer inte över hans misstag