• Anonym (Busy busy)

    Snacka med frissan - gillar ni det ?

    När jag går till frissan vill jag bara bli klippt - inte prata "ut om mitt liv". Frisörer är ju trevliga förstås och jag kan kallprata -  men egentligen känner jag mig bara besvärad. Det slutar nästan alltid med att jag känner mig utpumpad av allt snack. Det är så himla klämkäckt. Byter frisersalong ibland - men alla bara babblar hela tiden...känns otacksamt av mig men...

    Hur vill ni ha det - gillar ni att snacka hos frissan ?

  • Svar på tråden Snacka med frissan - gillar ni det ?
  • Anonym (....)

    Nej, fy sjutton! Sitter helst och läser i en bok och är tyst under tiden. Men det är sällan man får...

  • Frontline

    Vi pratar som fan då min frisör ingår i min bekantskapskrets så vi pratar allt om att jag ska bli pappa till hur det är på jobbet...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Grus grus

    Jag älskar när jag får gå till min frisör. Det är tre systrar som har det, och de har världens show på gång när man är där. De lyckas involvera kunderna i samtalen och det brukar innebära att samtliga i rummet (3 frisörer och 2-3 kunder) alla är i samma samtal. Sist sa jag och en kund till (som jag aldrig träffat tidigare) att de borde göra ett program om den här salongen. För det är ren underhållning!


    Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
  • nozpa

    Yes, jag och min frisör är som vänner som träffas varannan månad numera. :) Dock betalar jag för sällskapet. Men får en fin frisyr och ett trevligt samtal på köpet. Hon är toppen! Må hon aldrig sluta som frisör.

    Men, skulle jag gå till en okänd så vill jag absolut inte ha en massa onödigt babbel. Lite artighetssnack räcker. Sedan kan personen knipa igen.

  • Anonym (Inga problem)

    Inga problem med att snacka med min frisör. Vi pratar inte ut, vi pratar om resor, barn och andra småprat. För mig är det social kompetens att kunna småprata med någon en stund medan man ändå är tillsammans. Jag småpratar med tandläkaren/tandhygienisten också.

  • vaniljkaka

    Nej jag gillar inte det, vill egentligen bara sitta tyst och slappna av. Men dom ska alltid ställa massa frågor och försöka va trevliga, typ frågor om privatlivet. 


    Tycker att det räcker att prata hår och inget annat. 

  • Drottningen70

    Nej fy fan. Undviker både frissa och fotvård fast jag egentligen vill gå för jag pallar fan inte allt kallprat. Har en sexåring som tjattrar hela tiden och ett jobb som går ut på att prata och lyssna. Om jag kostar på mig frissa fotvård el liknande så är det högt värderad egentid då jag bara vill ha det lugnt och skönt med mina egna tankar, en veckotidning eller möjligtvis en liten slummer..

Svar på tråden Snacka med frissan - gillar ni det ?