• Anonym (Busy busy)

    Hur kan ni vara så sexgalna ?

    När jag läser familjeliv så blir mina ögon stora som tallrikar och jag läser förundrad över folks fullständigt vidlyftiga promiskuösa sexliv. Men jag funderar ju på om det är så här sexlivet ser ut i landet i gemen...

    Ärligt - jag tycker det är helt rubbat. Särskilt swingers, folk som har sex i naturen som kanske nån ointresserad stackare får bevittna, folk som vill se när partnern ligger med någon annan, gruppsex etc.

    Hur kan man känna ett sånt sexbehov - vad är grejen liksom ? När man är medelålders och sedan länge vet hur man gör. Behöver kroppen all denna sex - eller är det psyket, att ni är osäkra, behöver veta att ni duger eller vad ? Saknar ni intressen i övrigt ? Hur mycket tid är det rimligt att ett sexliv tar från allt annat i livet ? Kladdar ni inte ihop ert känsloliv så att era relationerna blir grötiga och att ni känner er utnyttjade och kränkta till slut ? Eller tvärtom ?

    ....många tankar från en tjej/kvinna mitt i livet.

  • Svar på tråden Hur kan ni vara så sexgalna ?
  • Zarch

    Håller med! Sex i all ära, rolig sysselsättning men sjukt överskattat när det kommer till huvudingrediensen. Sex är ungefär som salt på omeletten, man vill ha det men man får tillräcklig med näring ändå.

  • Anonym (Busy busy)
    Zarch skrev 2015-04-18 00:04:32 följande:

    Håller med! Sex i all ära, rolig sysselsättning men sjukt överskattat när det kommer till huvudingrediensen. Sex är ungefär som salt på omeletten, man vill ha det men man får tillräcklig med näring ändå.


    Ha, ha - en till som klarar sig med en väl avvägd dos ( oklar definition här ) !
  • Schnaa

    Kroppen behöver all denna sex och dessutom är det kul. Skulle mitt sexliv bestå av samma förutsägbara visa varje gång så hade det inte varit lika kul. Då hade jag troligen prioriterat bort sex lite oftare än nu.


    It takes a fool to remain sane
  • Zarch
    Anonym (Busy busy) skrev 2015-04-18 00:10:15 följande:

    Ha, ha - en till som klarar sig med en väl avvägd dos ( oklar definition här ) !


    Men självklart är det så, karlar vill bara krama och pussa på mig.
  • nanneN

    Men vad är så konstigt med att det finns folk som gillar sex?
    Det finns folk som gillar bilar, folk som gillar att sy, att gå ut och gå, att kolla på TV, hålla på med hundar, ridsport, motorsport, gå på gym eller nästan vad som helst.

    Varför skulle då just sex vara ett konstigt intresse? Det är kul, skönt, det skapar gemenskap, det är gratis, man behöver ingen utbildning eller träning, det finns oändligt med variation och man mår bra av det. Är inte det ganska bra?

    Har du inte själv någon hobby som du verkligen gillar, lägger massor av tid på och aldrig tröttnar på?

  • Frontline

    Antar att dom flesta skriver hur dom vill ha det...

    Själv får vi ta en snabbis när vi hinner med så har man tur blir det ett par gånger i månaden :)


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Efraim Barkbit

    Med risk för att låta erbarmligt gammalmodig så är sex kombinerat med starka känslor för ens partner oöverträffat oavsett jämförelse.

    Tillvaron består av en ohemult massa andra spännande saker att upptäcka, men sex med en människa man gillar att tillbringa tid med eller rent av älskar tillhör det bästa. Sedan är det väl sältan på omeletten och färgerna i buketten som gör resan värd att resa, eller?


    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (Busy busy)
    nanneN skrev 2015-04-18 00:29:21 följande:

    Men vad är så konstigt med att det finns folk som gillar sex?
    Det finns folk som gillar bilar, folk som gillar att sy, att gå ut och gå, att kolla på TV, hålla på med hundar, ridsport, motorsport, gå på gym eller nästan vad som helst.

    Varför skulle då just sex vara ett konstigt intresse? Det är kul, skönt, det skapar gemenskap, det är gratis, man behöver ingen utbildning eller träning, det finns oändligt med variation och man mår bra av det. Är inte det ganska bra?

    Har du inte själv någon hobby som du verkligen gillar, lägger massor av tid på och aldrig tröttnar på?


    Nu menar jag inte att det är konstigt att ha sex. Det konstiga är alla dessa superpromiskuösa människor här på familjeliv som är swingers, beskriver gruppsex, vill se när partnern har sex med någon annan.... jag tycker det är rubbat. Vad är det för behov - behöver man inte lite integritet här i livet ?
  • Anonym (Busy busy)
    ErnstHugo skrev 2015-04-18 00:59:37 följande:

    Med risk för att låta erbarmligt gammalmodig så är sex kombinerat med starka känslor för ens partner oöverträffat oavsett jämförelse.

    Tillvaron består av en ohemult massa andra spännande saker att upptäcka, men sex med en människa man gillar att tillbringa tid med eller rent av älskar tillhör det bästa. Sedan är det väl sältan på omeletten och färgerna i buketten som gör resan värd att resa, eller?


    Sund inställning ... ( jag tar mig friheten här att sundhetsmarkera folks sexliv här)   :) 
  • Schnaa
    Anonym (Busy busy) skrev 2015-04-18 01:16:43 följande:
    Nu menar jag inte att det är konstigt att ha sex. Det konstiga är alla dessa superpromiskuösa människor här på familjeliv som är swingers, beskriver gruppsex, vill se när partnern har sex med någon annan.... jag tycker det är rubbat. Vad är det för behov - behöver man inte lite integritet här i livet ?
    Det handlar väl om att leva ut fantasier.
    It takes a fool to remain sane
Svar på tråden Hur kan ni vara så sexgalna ?