• Anonym (Mats)

    Tänder ni kvinnor på...

    Män som är med i FI?

  • Svar på tråden Tänder ni kvinnor på...
  • Anonym (Ines)

    Om jag tänder på dom PÅ GRUND AV att dom är med i FI eller TROTS att dom är med i FI? Menar du om partimedlemskapet i sig är en attraktionsfaktor?

  • Anonym (Mats)

    Att de då sannolikt är uttalade feminister, snarare.

  • Anonym (Ines)

    Frågan är alltså om jag tänder på feminister? Jag skulle i alla fall aldrig hoppa i säng med någon som inte är feminist.

  • Anonym (Mats)
    Anonym (Ines) skrev 2015-04-18 03:37:51 följande:

    Frågan är alltså om jag tänder på feminister? Jag skulle i alla fall aldrig hoppa i säng med någon som inte är feminist.


    Skulle inte jag heller. Jag tänder som fan på feministiska kvinnor.
  • Anonym (Beror på)

    Det beror väl helt på vem och hur mannen är.

    Jag tycker inte att politisk tillhörighet är den enda orsaken till huruvida man tänder på någon eller inte.

  • Anonym (Noir)

    Nej. Det skulle vara nåt så gruvligt avtändande för mig om en man sa att han var med i Fi. Jag skulle få bilden av en Erik Fichtelius iklädd velourpyjamas på näthinnan. Jodå, Erik Fichtelius var klädd så i ett barnprogram en gång i tiden. Det är inte samma sak som att jag inte gillar jämställda män, men män som uttalat kallar sig feminister eller är med i Fi ger mig fel signaler. Däremot får de gärna kalla sig humanister.

  • Anonym (Mats)
    Anonym (Beror på) skrev 2015-04-18 10:07:36 följande:

    Det beror väl helt på vem och hur mannen är.

    Jag tycker inte att politisk tillhörighet är den enda orsaken till huruvida man tänder på någon eller inte.


    Fast det säger ju mycket om hans syn på livet i o m att han då är feminist.
  • Anonym (Ines)
    Anonym (Noir) skrev 2015-04-18 13:32:59 följande:

    Nej. Det skulle vara nåt så gruvligt avtändande för mig om en man sa att han var med i Fi. Jag skulle få bilden av en Erik Fichtelius iklädd velourpyjamas på näthinnan. Jodå, Erik Fichtelius var klädd så i ett barnprogram en gång i tiden. Det är inte samma sak som att jag inte gillar jämställda män, men män som uttalat kallar sig feminister eller är med i Fi ger mig fel signaler. Däremot får de gärna kalla sig humanister.


    Jag förstår att det är så du känner men den bilden är skapad utifrån dina fördommar. Varför låter du en velourklädd socialdemokrat för 40 år sen representera män som röstar på FI (och vad är det för fel på velour :))?
  • Anonym (Noir)
    Anonym (Ines) skrev 2015-04-18 14:32:54 följande:

    Jag förstår att det är så du känner men den bilden är skapad utifrån dina fördommar. Varför låter du en velourklädd socialdemokrat för 40 år sen representera män som röstar på FI (och vad är det för fel på velour :))?


    Fniss * Alla har vi våra fördomar. Jag har mina om män i velourpyjamas som kallar sig feminister.
  • Anonym (Ines)
    Anonym (Noir) skrev 2015-04-18 14:38:37 följande:

    Fniss * Alla har vi våra fördomar. Jag har mina om män i velourpyjamas som kallar sig feminister.


    Okej :) Jag som gillar velour då? Var hittar jag dessa män i velourpyjamas? Jag har hittills inte hittat dom i FI. Lite lustigt är det ju att jag i skrivande stund sitter klädd i vinröd velour från topp till tå. Var finns min match?
  • Anonym (Mats)
    Anonym (Ines) skrev 2015-04-18 14:52:02 följande:

    Okej :) Jag som gillar velour då? Var hittar jag dessa män i velourpyjamas? Jag har hittills inte hittat dom i FI. Lite lustigt är det ju att jag i skrivande stund sitter klädd i vinröd velour från topp till tå. Var finns min match?


    Du har mig här.
  • Anonym (Ines)
    Anonym (Mats) skrev 2015-04-18 18:57:32 följande:

    Du har mig här.


    Låter spännande! I vilken del av Sverige bor du?
  • Anonym (Mats)
    Anonym (Ines) skrev 2015-04-18 19:57:33 följande:

    Låter spännande! I vilken del av Sverige bor du?


    Väst, du då?
Svar på tråden Tänder ni kvinnor på...