• Anonym (Aprikos)

    Tvättar du dina kläder efter du har åkt kommunalt?

    Som rubriken lyder.

    Om du åkt kommunalt och suttit på säten där andra suttit, tvättar du dina kläder efter det då? Eller om du haft en heldag på stan med käk ute (vilket innebär att du suttit på offentliga stolar) och gått på offentliga toaletter?

    Jag gör det, och det känns inte överdrivet. Jag vill inte sätta mig med de kläderna hemma i vår soffa, det känns äckligt och ofräscht.

  • Svar på tråden Tvättar du dina kläder efter du har åkt kommunalt?
  • Frontline

    Ja absolut det gör väl alla hoppas jag.
    Men jag gör det inte direkt efter utan jag har kläderna nån mer dag men så är det ju med alla kläder...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Drottningen70
    Frontline skrev 2015-04-18 10:09:22 följande:

    Ja absolut det gör väl alla hoppas jag.

    Men jag gör det inte direkt efter utan jag har kläderna nån mer dag men så är det ju med alla kläder...


    Fast då blir ju svaret på TS fråga nej för dig.
  • Drottningen70

    Jag åker aldrig kommunalt gudskelov, men svaret skulle nog bli nej. Jag använder ju andra offentliga platser som exempelvis bänken på torget, stolen på bibblan etc. Lät ju vara lika mycket snusk där..

  • sextiotalist

    Inte en chans. Då hade man fått bosätta sig i tvättstugan. Yllekappan skulle haft klippkort till kemtvätten.

  • Frontline
    Drottningen70 skrev 2015-04-18 10:26:13 följande:
    Fast då blir ju svaret på TS fråga nej för dig.
    Nä det tycker jag inte, jag tvättar men inte i direkt efter att jag har varit ute eller åkt kommunalt...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (!)

    Nej jag tvättar inte kläderna direkt efter att jag tex åkt kollektivt. Byter inte kläder då jag kommer hem.

    Och ja det är ett överdrivet beteende på gränsen till bakterieskräck.

  • Drottningen70
    Frontline skrev 2015-04-18 10:30:13 följande:

    Nä det tycker jag inte, jag tvättar men inte i direkt efter att jag har varit ute eller åkt kommunalt...


    Vilket uppenbarligen var själva andemeningen med TS fråga.
  • aleydis

    Jag skulle inte lägga mig i sängen med kläder jag använt ute... Men byter inte kläder direkt när jag kommit hem för att sitta i soffan mm..

Svar på tråden Tvättar du dina kläder efter du har åkt kommunalt?