• Anonym (li)

    Är det för mycket begärt av mig att jag inte vill att sambon umgås med sin kusin VARJE helg? :(

    Jag och min sambo bor några hundra meter från hans kusin (bästa polare) och nu blir det så att de umgås VARJE helg. Jag jobbar inom vården så jag är ledig ungefär varannan helg. Har absolut inget emot att de umgås när jag jobbar, de är bara bra. MEN de helger jag är ledig vill jag umgås med min sambo ifred. Är detta att begära för mycket av mig? När jag påpekar detta för min sambo säger han typ "Ja men vad vill du göra då"?  Känner mig skit pressad av detta, att jag måste hitta på nåt att göra varje minut.

    Men de handlar inte om de, jag behöver inte göra någon speciellt. Tycker bara de är mysigt när vi är i huset och pysslar lite. Inte gör något speciellt.

    Men varje gång hans telefon ringer och de smsar så vet jag ju vem de är.
    Känner mig så taskig när jag säger till honom att jag skulle uppskatta om han nån gång inte träffade sin kusin under helgen.

    Vad ska jag göra? :(

  • Svar på tråden Är det för mycket begärt av mig att jag inte vill att sambon umgås med sin kusin VARJE helg? :(
  • Birgitta02

    Be honom helt enkelt att vika varannan helg till dig. Och att ni bara umgås tillsammans. Jag menar att ni ju faktiskt har en relation där ni har en vardag ihop. Annars kan han kanske flytta ihop med kusinen?

  • Anonym (li)

    haha aa har sagt de, att han får flytta ihop med honom ;)

Svar på tråden Är det för mycket begärt av mig att jag inte vill att sambon umgås med sin kusin VARJE helg? :(