• Anonym (toalettbesökare)

    svart bajs

    varför bajsar jag svart bajs och varför luktar det så äckligt?

  • Svar på tråden svart bajs
  • Dr to be

    Äter du järntabletter? Järnrik mat såsom mycket rött kött? Svart avföring kan vara tecken på att du blöder någonstans i magtarmkanalen. Har du gått ner i vikt på sistone?

  • Anonym (ajaj)
    Dr to be skrev 2015-04-18 15:52:25 följande:
    Äter du järntabletter? Järnrik mat såsom mycket rött kött? Svart avföring kan vara tecken på att du blöder någonstans i magtarmkanalen. Har du gått ner i vikt på sistone?
  • Anonym (AT)

    Järntillskott eller en blödning. Tar du ex blutsaft så sluta, sök läkare om det inte blir normalt inom några dagar. Om du inte tar extra järn, sök läkare då det är tecken på blödning någonstans i mag- och tarmkanalen. Måste kollas upp.

  • Anonym (toalettbesökare)
    Anonym (AT) skrev 2015-04-18 22:34:07 följande:

    Järntillskott eller en blödning. Tar du ex blutsaft så sluta, sök läkare om det inte blir normalt inom några dagar. Om du inte tar extra järn, sök läkare då det är tecken på blödning någonstans i mag- och tarmkanalen. Måste kollas upp.


    varför måste det kollas upp? jag vill inte att någon läkare ska gräva i min röv!
  • Anonym (ajaj)
    Anonym (toalettbesökare) skrev 2015-04-19 16:38:50 följande:
    varför måste det kollas upp? jag vill inte att någon läkare ska gräva i min röv!
    Det är inte så bra om du skulle ha en blödning någonstans i magen. Då får vi hoppas på att det bara är tillfälligt och går över av sig själv.
  • Anonym (z)
    Anonym (toalettbesökare) skrev 2015-04-19 16:38:50 följande:
    varför måste det kollas upp? jag vill inte att någon läkare ska gräva i min röv!
    Om det är blod och det är svart så lär det inte vara röven de gräver i, de lär nog kolla ifall du har blödande magsår i så fall, alltså i magsäcken.
  • Anonym (toalettbesökare)
    Anonym (z) skrev 2015-04-19 17:13:05 följande:
    Om det är blod och det är svart så lär det inte vara röven de gräver i, de lär nog kolla ifall du har blödande magsår i så fall, alltså i magsäcken.
    min sambo har haft magsår och han hade jätteont. Så om  det vore magsår så skulle jag ju ha ont. Och bajset är ju svart det borde ju va rött då
  • Anonym (z)
    Anonym (toalettbesökare) skrev 2015-04-19 17:55:59 följande:
    min sambo har haft magsår och han hade jätteont. Så om  det vore magsår så skulle jag ju ha ont. Och bajset är ju svart det borde ju va rött då
    Om blod kommer i kontakt med HCl (syran i magsäcken) så blir det svart, alltså: om det är blod du har i avföringen som gör att det blir svart så har blodet varit i kontakt med syran i magsäcken.

    Det behöver ju inte vara blod, kan ju vara nåt annat som andra har nämnt i tråden. Men om det fortsätter så hade iaf jag kollat upp det om jag vore du.
  • Anonym (toalettbesökare)
    Anonym (z) skrev 2015-04-19 17:58:34 följande:
    Om blod kommer i kontakt med HCl (syran i magsäcken) så blir det svart, alltså: om det är blod du har i avföringen som gör att det blir svart så har blodet varit i kontakt med syran i magsäcken.

    Det behöver ju inte vara blod, kan ju vara nåt annat som andra har nämnt i tråden. Men om det fortsätter så hade iaf jag kollat upp det om jag vore du.
    låter läskigt om man blöder i magen. ja jag hoppas det går över för jag vill inte ta upp såna känsliga saker med läkare
  • Anonym (Magsår)
    Anonym (toalettbesökare) skrev 2015-04-19 17:55:59 följande:
    min sambo har haft magsår och han hade jätteont. Så om  det vore magsår så skulle jag ju ha ont. Och bajset är ju svart det borde ju va rött då
    Jag hade inte ont när jag hade magsår, jag var bara svinhungrig hela tiden och mådde illa.
Svar på tråden svart bajs