• halo83

    äl 2 dagar efter mensens slut?

    jag och mannen ar försökt bli gravida i 1 år nu.. denna månad tänkte vi testa äl tester innan vi kontaktar bm.
    så, jag betällde hem digitalt äl tester och tänkte att jag skulle testa direkt när mensen slutar fram tills den börjar alt hittar äl.. då jag misstänker att jagej har nån.
    mensen började den 12:e och slutade den 16.e
    i dag vid lunch tog jag första äl testet och det visar på att jag ahr äl nu och 2 dagar fram!
    hur är det möjligt? kan man ha äl så nära efter mensens slut?
    har en cykel på mellan 28-34 dagar.

    har massa tecken på äl men känns ändå orimligt tidigt...

  • Svar på tråden äl 2 dagar efter mensens slut?
  • Linae86

    Ja det kan du. Jag hade äl 2-3 dagar efter mens när jag blev gravid :) är nu i slutet på v 14.

  • halo83

    åh coolt. då kanske vi har större chans denna gång då =) fick till det i torsdags och idag. satsar på en gång i morgon med..

  • Linae86

    Ja jag trodde inte heller man kunde ha så tidigt eftersom det pratas så mycket om att det ska ligga precis mellan menserna. Har ni tur i oturen har ni missat äl tidigare och blir gravida på egen hand så ni nu slipper utredning :) Lycka till! Tala gärna om hur det går :)

  • halo83

    Tack! Ja jag hoppas oxå det är så. Att det finns.den logiska förklaringen att vi helt enkelt missat förut.

    Håller dig uppdaterad..

  • Jag är bara jag

    Om du brukar ha så långa cykler har du inte äl så tidigt. I så fall har äl ändrats just denna cykel. Med dina cykler har du normalt äl mellan dag 14 och 20 om du har 14 dagars lutealfas. Var strecken minst lika starka eller hade du "glad gubbe"-test?

  • Ejin

    Vilken typ av test använder du? Om det är test med två streck så visar vissa sorter två streck hela tiden, det blir bara starkare sen när du väl närmar dig äl. Så det är inte säkert du har äl bara pga att de visar två streck. Fortsätt isf testa o spara testen så kan du se hur strecken blir starkare.

  • Linae86

    Jodå det kan du. Jag har en cykel på 28-30 dagar och hade äl 2 dagar efter mensen. Det "normala" ligger som du säger på dag 14, men alla kroppar är inte lika :)

  • MissBelle

    Jag fick också min ägglossning jättetidigt denna månad! 2-3 dagar efter att mensen var slut och jag brukar ha en lång cykel (36-40 dagar) så jag blev väldigt förvånad när ÄL kom 2 veckor för tidigt.

    Hade tänkt att skippa alla tester denna månad men hade några st kvar till min monitor så tänkte göra slut på dom eftersom man inte ska blanda från 2 olika lådor (brukar behöva 20 st/månad till fertilitetsmonitorn) så gissa om jag blev snopen när den visade maximal fertilitet efter bara 2 tester.

  • halo83

    Idag visade den inte på nån stegring..så vi får se om jag får stegring när jag räknat med det el om den faktiskt var 2 dagar efter mensens slut.

    Hade grymma äl känningar då.. Nu har jag bara molvärk.

Svar på tråden äl 2 dagar efter mensens slut?