• Caacc

    Bästa arbetsplatsen innan jag blir barnmorska?

    Nu är det bara ett år tills jag är färdigutbildad ssk! Jag drömmer om att bli barnmorska. Älskar allt som har med graviditeter att göra, tycker det är sååå intressant. 

    Så vad har ni för tankar kring vart jag med fördel ska börja jobba innan jag vidareutbildar mig? (Räknar att studera till barnmorska efter ca 3 år som allmänssk!) Eller tycker ni inte att det spelar någon roll? 

    I mitt landsting kan man få jobb som allmänssk överallt; barn, gyn, neo, dsk osv. Ska jag välja någon sådan avdelning eller spelar det ingen roll om det blir en kirurgavd eller medicinavdelning? (Har jobbat 2 år som usk på en kirurgavdelning innan jag började läsa till ssk) 

    Alla tips å råd tas tacksamt emot Glad 

    ..om det finns några kurser man med fördel kan läsa innan så tipsa gärna om det oxå. Jag vill bli en "superbarnmorska"  

  • Svar på tråden Bästa arbetsplatsen innan jag blir barnmorska?
  • Ambulansliv

    Akuten! För att lära sig möta olika människor i olika situationer och se hur de reagerar. Och för att lära sig hantera akuta situationer, lära sig bli "cool" och veta att man fukar under stress. 
    Men första året kanske en gynavdelning är helt ok. Men försök absolut få med nåt år på akuten!

Svar på tråden Bästa arbetsplatsen innan jag blir barnmorska?