• JohSve

    Vecka 6 idag, blöder!!

    Hej allihop!

    Är i behov av era erfarenheter.

    Idag går jag in i vecka 6 förhoppningsvis (verkar inte så just nu) detta är första gången för mig som gravid och jag och sambon har varit lyriska sen vi fick det fina plusset.

    Igår morse märkte jag lite färskt blod på pappret efter toabesök, men efter någon timme blev det mer, så sen igår har jag blött ungefär som en vanlig mens, har inte haft ont i magen men ömheten i brösten har även börjat avtagit..

    För mig är det nästan helt 100 på att jag är i ett missfall, enligt 1177 kan de vara helt vanligt eller ett missfall, det är bara att vänta och se.. ska jag imorgon måndag ringa mödravården och be om en undersökning eller hur går jag tillväga? någon mer som är i min sits just nu? alla tips/råd eller bara visat intresse är jag otroligt tacksam för!

    Mvh tom i hjärtat ...

  • Svar på tråden Vecka 6 idag, blöder!!
  • JohSve

    Tack! jag hoppas också på det bästa, ska ringa imorgon bitti och kolla om jag kan få komma in direkt så man kan få lite sinnesfrid om inte annat! :/

  • Venne

    Det är inte säkert att det kommer göra ont med mf så tidigt. Du kan ringa, men det är inte säkert att de tar emot dig. Ofta syns inget så tidigt oavsett hur det står till. Jag gissar att de ber dig avvakta. Blöder du som en mens är det nog troligt med mf. Om de inte tar emot dig så kan du testa med stickor och se om de blir svagare och sedan negativa. Var uppmärksam på om du får ont på ena sidan, det kan då vara ett utomkvedshavandeskap och då måste du till läkare.

Svar på tråden Vecka 6 idag, blöder!!