• Anonym (Barnomsvän)

    Hela min familj blev inte bjuden på bröllopet

    Min barndomsvän gifter sig i sommar och vi är bjudna på bröllopet. Dock inte hela familjen. Vi har tre barn på ungefär 12, 9 och 3 år. Den yngsta är inte välkommen då brudparet är rädd att treåringen inte kommer kunna sitta stilla under vigseln. Och att det kommer bli stökigt på festen. "Ni får fixa barnvakt åt minstingen" var hennes kommentar. Är det inte ganska konstigt ?

  • Svar på tråden Hela min familj blev inte bjuden på bröllopet
  • Knackamackadam

    Nej, det är verkligen inte konstigt! Själv skulle jag inte ha bjudit något av dina barn och jag förstår att man inte vill ha treåringar med.

  • Pescetarian

    I min värld är ett bröllop en familjefest. Jag skulle bjuda hela familjer. Men alla ser det inte så, särskilt inte de som själva inte har barn.

    Men det är ju som någon redan skrivit "deras bröllop = deras val". Nu vet ni hur de vill ha det så nu får ni fatta ett beslut utefter deras önskemål.

  • Anonym (Frun)

    Inte ett dugg konstigt.
    Vi hade en gräns på 15 år för att bli bjuden.

    Det var VÅR dag och således vi som bestämde.

    Skulle aldrig välkomnat en 3-åring, då fick hellre hela familjen stanna hemma.

  • Anonym (Nej)

    På våra bröllop som vi har i Sverige (jag kommer från en kultur i Mellanöstern) skriver vi alltid på inbjudningskorten "vänligen medtag ej barn tack". Kort och koncist. Eller så skriver vi "barn är en gudagåva, men denna kväll får de stanna hemma och sova". Underförstått får dock de närmsta släktingarna vilka består av mor-och farbröders barn samt mosters och fasters småbarn komma. Övriga släktingars barn får ej komma.

    (Vi brukar ha ganska stora bröllop, typ 300 pers)

  • MrsHughes

    Det är inte det minsta konstigt. Jag har varit på massor av bröllop och det har aldrig varit några småbarn med. Vi hade inte ens vårt eget barn (då 1,5 år) med på vårt bröllop. Han hade det mycket bättre hemma hos barnvakten.

  • Anonym (mig)

    Jag hade inte sett det som något problem. Jag hade antagligen skaffat barnvakt åt 3-åringen och kanske även 9-åringen trots att h*n är bjuden, om jag trodde att h*n kanske inte tycker det är så kul.
    12-åringen hade jag frågat om h*n ville följa med och låtit h*n bestämma själv.

  • Anonym (mig)
    Anonym (mig) skrev 2015-04-19 16:58:52 följande:

    Jag hade inte sett det som något problem. Jag hade antagligen skaffat barnvakt åt 3-åringen och kanske även 9-åringen trots att h*n är bjuden, om jag trodde att h*n kanske inte tycker det är så kul.
    12-åringen hade jag frågat om h*n ville följa med och låtit h*n bestämma själv.


    Ta bort "antagligen", jag menar att jag hade skaffat barnvakt åt 3-åringen, och antagligen åt 9-åringen också.
  • Anonym (Familjefest!)
    Pescetarian skrev 2015-04-19 16:52:54 följande:

    I min värld är ett bröllop en familjefest. Jag skulle bjuda hela familjer. Men alla ser det inte så, särskilt inte de som själva inte har barn.

    Men det är ju som någon redan skrivit "deras bröllop = deras val". Nu vet ni hur de vill ha det så nu får ni fatta ett beslut utefter deras önskemål.


    Jag håller med om att bröllop är en familjefest.
Svar på tråden Hela min familj blev inte bjuden på bröllopet