• Bitten

    Fjärde barnet 2016

    Hej. Jag och min man har tre barn och börjar inse att familjen nog kommer att öka i storlek med en till. Vi försöker inte men vi skyddar oss heller inte så det är väl bara en tidsfråga, men det vet man ju inte säkert förstås. Det känns lite läskigt men blir det ett barn till så känns det rätt och bra. Jag känner att vi har kraft och kärlek för en till.
    Finns det fler därute som planerar för större familj?

  • Svar på tråden Fjärde barnet 2016
  • En PantherTant

    Vi har 3 barn (äldsta 6 år) och har precis gjort ivf för att förhoppningsvis få ett fjärde.

    Har ända sedan jag varit 17 år sagt att jag ska ha 4 barn. Så nu håller vi tummarna för att det ska lyckas!

    Är själv yngst av fyra barn, så skräms inte av antalet

  • Bitten

    Hej, kul att du skrev.

    Min äldsta fyller fem i september. Jag tycker att det är ngt alldeles särskilt med fyra (eller fler) barn. Att barnen i antal är tydligt fler än föräldrarna och att det då blir att familjen handlar om barnen. Demokratiskt övertag vid ett eventuellt familjeråd. :)

  • Bitten

    Jag väntar mens (eller inte) om tre dagar, så vi får väl se hur det går. :)

    Inga fler därute som försöker sig på en fjärde?

    Vad för bil kan en tänkas behöva?

  • En PantherTant
    Bitten skrev 2015-04-21 21:00:23 följande:

    Jag väntar mens (eller inte) om tre dagar, så vi får väl se hur det går. :)

    Inga fler därute som försöker sig på en fjärde?

    Vad för bil kan en tänkas behöva?


    Vi bytte bil redan innan 3ans ankomst, ville ha en bred bil där 3 bilstolar lätt rymdes bredvid varandra. Är nöjd med den, kan användas som 2,5,6 eller 7 personers beroende på hur många man är och hur mycket man vill lasta i grejer. Är en Mercedes R-klass, den längre modellen.

    När vi får 4:an flyttar den längsta av barnen längst bak, han kan skälv spänna fast sig i bilstolen, och då ryms ännu barnvagn och väskor mm i lastutrymmet.

    Skulle nog rekommendera någon dylik bil, familjebuss eller en 7 personers terrängbil, som tex Toyota Landcruiser
  • Bitten

    Vi har en sjusätes vi också men de två + där bak tror jag ej man kan sätta ngn bältesstol/-kudde på men jag kan ha fel. Alternativt får jag eller mannen sitta där. :)

    Nu är det bara två dagar kvar. :)

  • Bell13

    Hej,

    Har precis fött mitt tredje barn tog 2 år att bli gravid. Det är min sambos första barn och vi vill gärna ha ett till gemensamt.

    Vi tänkte börja försöka efter sommaren, fyller 41 år i juli så inte alls säkert att det funkar. Är gärna med här om jag får.

  • Bitten

    Mens har kommit och nästan gått. Så nu är det bara att köra på för fullt igen. :)

  • AAke

    vad roligt.
    jag har alltid velat ha 3 barn (min fru har också sagt 3).
    Men det som begränsar mig med 3 är att jag inte vill ha minibuss.
    Men det kanske ändrar sig i framtiden :p

Svar på tråden Fjärde barnet 2016