• Anonym (SD=Hycklare)

    SD mer kriminella än invandrare!

    SD MER KRIMINELLA ÄN INVANDRARE


     


    Jag läste nyss en artikel på aftonbladet.se som jag fann väldigt intressant. Det vore roligt att höra vad ni andra anser. SD och deras anhängare har ju i många år predikat med ödesmättade röster om att invandrares kriminalitet är roten till allt ont och att de kommer förstöra vårt fria och demokratiska land. Underförstått: Invandringen måste minskas rejält, helst stoppas helt.


    Kent Ekeroth har sagt: Vårt land riskerar på sikt att drabbas av inbördeskrig om inte Sverigedemokraternas ord tas på allvar ? vår civilisation hotas av undergång. Vi kan välja att ta strid eller gå under i en stilla suck.?


    Aj aj aj, ord och inga visor!


    Men nu visar det sig alltså att SD:s riskdagsledamöter är värre än invandringen! Vilken slutsats drar SD och deras anhängare av denna information? Detta måste ju betyda att det är SD som hotar vår civilisation? Vi vill ju inte ?gå under i en stilla suck?, så krafttag måste tas mot detta hot! Eller??


     


    Vad bör göras?


     


    Länk till artikeln: www.aftonbladet.se/kultur/article20042384.ab

  • Svar på tråden SD mer kriminella än invandrare!
  • Anonym (...)

    Seriös undersökning som är BRÅ:s statistik avser polisanmälda brott åren 1997?2001.... *suck*

  • Anonym (F)

    Sossarna och moderaterna är minst lika kriminella. Googla det du.

  • KillBill
    Anonym (...) skrev 2015-04-21 05:31:39 följande:

    Seriös undersökning som är BRÅ:s statistik avser polisanmälda brott åren 1997?2001.... *suck*


    Ja SD valde ( ifjol) att lyfta fram gammal statistik. Dessutom valde SD att presentera statistik som skulle bekräfta den bild som SD vill förmedla trots att statistiken förklaras av faktorer som ligger långt från SDs förklaringsmodell. Det är ohederligt.

    Jag tycker att det inte är mer än rätt att då lyfta fram att SDs riksdagsledamöter är överrepresenterade när det gäller kriminalitet.

    Föga förvånande kan man ju också, nästan dagligen, läsa om hur olika fraktioner inom SD polisanmäler varandra. Är det inte en anmälan till säkerhetspolisen så är det en vanlig polisanmälan. Är någon förvånad?
  • Anonym (...)
    KillBill skrev 2015-04-21 06:11:44 följande:
    Ja SD valde ( ifjol) att lyfta fram gammal statistik. Dessutom valde SD att presentera statistik som skulle bekräfta den bild som SD vill förmedla trots att statistiken förklaras av faktorer som ligger långt från SDs förklaringsmodell. Det är ohederligt.

    Jag tycker att det inte är mer än rätt att då lyfta fram att SDs riksdagsledamöter är överrepresenterade när det gäller kriminalitet.

    Föga förvånande kan man ju också, nästan dagligen, läsa om hur olika fraktioner inom SD polisanmäler varandra. Är det inte en anmälan till säkerhetspolisen så är det en vanlig polisanmälan. Är någon förvånad?
    En så gammal undersökning säger inget om hur det är idag. Det förs ingen statistik om ursprung eller politisk tillhörighet och kriminalitet.
  • Anonym (Noir)

    Jag hade en lista tidigare med namn och domar på politiker från ALLA politiska partier. Jag kan och tänker inte publicera den här för jag tror inte det är lagligt även fast det var fällande domar. Det finns lika goda kålsupare i alla politiska partier. Att peka ut just sverigedemokrater som mer kriminella än andra - är inte det diskriminering så vet inte jag vad som är diskriminering. Lika illa som att peka ut romer, muslimer etc som mer kriminella än andra.

    I FN:s stadgar står att ingen ska behöva bli förföljd för sin religion, sin sexuella läggning eller FÖR SIN POLITISKA TILLHÖRIGHET! Ändå pågår en hetsjakt på sverigedemokrater som vi inte sett motstycke till sen Hoovers dagar och jakten på kommunister.

  • KillBill
    Anonym (Noir) skrev 2015-04-21 06:27:57 följande:

    Jag hade en lista tidigare med namn och domar på politiker från ALLA politiska partier. Jag kan och tänker inte publicera den här för jag tror inte det är lagligt även fast det var fällande domar. Det finns lika goda kålsupare i alla politiska partier. Att peka ut just sverigedemokrater som mer kriminella än andra - är inte det diskriminering så vet inte jag vad som är diskriminering. Lika illa som att peka ut romer, muslimer etc som mer kriminella än andra.

    I FN:s stadgar står att ingen ska behöva bli förföljd för sin religion, sin sexuella läggning eller FÖR SIN POLITISKA TILLHÖRIGHET! Ändå pågår en hetsjakt på sverigedemokrater som vi inte sett motstycke till sen Hoovers dagar och jakten på kommunister.


    Det var det löjligaste jag har läst på länge. Som folkvald politiker får man tåla att bli granskad. När det gäller folkvalda och kriminalitet så spelar SD i en egen liga.
  • KillBill
    Anonym (...) skrev 2015-04-21 06:13:46 följande:
    En så gammal undersökning säger inget om hur det är idag. Det förs ingen statistik om ursprung eller politisk tillhörighet och kriminalitet.
    Det var SD som valde att presentera gammal statistik. Undersökningen över antal kriminella SD Politiker genomfördes 2014.
  • Anonym (Noir)
    KillBill skrev 2015-04-21 06:40:04 följande:

    Det var det löjligaste jag har läst på länge. Som folkvald politiker får man tåla att bli granskad. När det gäller folkvalda och kriminalitet så spelar SD i en egen liga.


    Nej inte alls. Det finns lika många kriminella från alla partitillhörigheter. Som politiker får man tåla att bli granskad, ja. Men få blir så granskade som SD.
  • KillBill
    Anonym (Noir) skrev 2015-04-21 06:43:51 följande:
    Nej inte alls. Det finns lika många kriminella från alla partitillhörigheter. Som politiker får man tåla att bli granskad, ja. Men få blir så granskade som SD.
    Eftersom du har en lista med ALLA dömda politiker från ALLA partier så tycker jag att du ska publicera din statistik här. Tills dess gäller den andra undersökningen som säger att SDs politiker är överrepresenterade gällande kriminalitet.
  • Anonym (Noir)
    KillBill skrev 2015-04-21 07:13:37 följande:

    Eftersom du har en lista med ALLA dömda politiker från ALLA partier så tycker jag att du ska publicera din statistik här. Tills dess gäller den andra undersökningen som säger att SDs politiker är överrepresenterade gällande kriminalitet.


    Nej så galen är jag inte så jag publicerar den. En kvinna på Fb publicerade den en gång och fick sitt konto nerstängt. Det är det lindrigaste som kan ske, det är åtalbart att publicera namn och uppgifter om dömda kriminella.
  • KillBill
    Anonym (Noir) skrev 2015-04-21 07:26:43 följande:
    Nej så galen är jag inte så jag publicerar den. En kvinna på Fb publicerade den en gång och fick sitt konto nerstängt. Det är det lindrigaste som kan ske, det är åtalbart att publicera namn och uppgifter om dömda kriminella.
    Ok, du kan alltså inte belägga ett dyft av det du påstår.

    Märkligt det verkar som att Sverigedemokrater tycker att det är ok att lyfta fram tvivelaktig statistik kopplad till invandring och kriminalitet men när någon påpekar att Sverigedemokrater är överrepresenterade i brottstatistiken så är det genast tal om hetsjakt och övergrepp. Tala om dubbla måttstockar!

    Nedan bifogar jag exempel på att Sverigedemokrater är mer kriminella än invandrare. Jag välkomnar exempel som visar att även politiker från andra partier är lika "kriminella" som invandrare.

    nyheter24.se/maktkamp24/785778-5-fakta-som-visar-att-sverigedemokrater-ar-mer-kriminella-an-invandrare
  • Anonym (Noir)

    Jag är sverigedemokrat som du säkert redan förstått. Men jag tillhör inte galenskapsfalangen, de som bara röstar SD utan att vara medlemmar och som skämmer ut SD med sina vansinniga påhopp på invandrare, rena rasister. Jag publicerade på Fb statistik över hur många invandrare resp svenskar som satt dömda i våra fängelser. Och svenskarna är överrepresenterade. En del gick i taket och blev förbannade på mig och avvännade mig. Såna är vi inte betjänta av i SD. Fakta är fakta och ska man hålla på med politik får man lov att hålla sig till fakta och inte egna värderingar byggda på fördomar och osaklighet, även om det inte är till oss svenskars fördel ibland.

  • Butterscotch

    Statistiken som presenteras må vara något gammal, men SÅ gammal är den inte. Den är fortfarande intressant. Ett parti som bygger hela sin agenda på att invandrare begår mer brott än svenskar bör nog sopa framför sin egen dörr först om de vill bli trovärdiga. 

  • Anonym (...)
    Butterscotch skrev 2015-04-21 09:36:29 följande:

    Statistiken som presenteras må vara något gammal, men SÅ gammal är den inte. Den är fortfarande intressant. Ett parti som bygger hela sin agenda på att invandrare begår mer brott än svenskar bör nog sopa framför sin egen dörr först om de vill bli trovärdiga. 


    Den är helt ointressant. Det har kommit väldigt många till Sverige sen undersökningen startade. De kommer från nya länder med annan syn på lagar och kultur. Det är inte vad SD bygger sin politik på men tro det om du vill. 2011 ändrade SD sin ideologiska profil.
  • Anonym (Noir)

    Det finns många uppfattningar om hur vi sverigedemokrater är. Vi är rasister, vi är emot homosexuella, vi vill kasta ut alla invandrare - listan kan göras lång på fördomar om oss.

    Skulle de som är emot oss titta lite i SD:s partiprogram så skulle de se att inget av dessa påståenden har någon saklig grund. Det må vara hänt att SD har ett förflutet som inte är riktigt rumsrent men det finns flera partier som inte har, Socialdemokraterna har bl.a ett inte alltför tjusigt förflutet.

    Många människor uttrycker rent rasistiska åsikter oavsett vilket parti de röstar på, Sd-sympatisörer är inget undantag. Men det gäller att skilja på vad privatpersoner häver ur sig och vad som har stöd hos SD. Rasism har över huvud taget inget stöd hos SD.

  • Anonym (micke)

    Jag tror inte det spelar någon som helst roll med sådana här skriverier.
    Påverkar inte SD's siffror i någon grad alls.
    Det enda som kan rubba SD's ökningar är att något annat parti förändrar sin
    politik gällande flykting, invandring och integration.
    SD's kärnväljare är bara 2-3 % resten sympatiserar och proteströstar.

  • Anonym (hmm)

    Nu läste jag inte så noga artikeln men det jag regerade på vara det stod att dom kolla alla brott 1997?2001 på sd. Men det står ingen stans att dom kolla alla brott på invandrarna mellan 1997?2001. Dom skulle ju lika gärna kunnat kolla alla brott som invandrarna under ett år som under 30år.

    Om man ska redovisa en undersökning eller statistik så måste man kunna vissa hur man har gjort den och att man jämfört under lika många år som i detta fall. Som denna artikel på aftonhoran går inte att lita på.

  • KillBill
    Anonym (hmm) skrev 2015-04-21 20:53:47 följande:

    Nu läste jag inte så noga artikeln men det jag regerade på vara det stod att dom kolla alla brott 1997?2001 på sd. Men det står ingen stans att dom kolla alla brott på invandrarna mellan 1997?2001. Dom skulle ju lika gärna kunnat kolla alla brott som invandrarna under ett år som under 30år.

    Om man ska redovisa en undersökning eller statistik så måste man kunna vissa hur man har gjort den och att man jämfört under lika många år som i detta fall. Som denna artikel på aftonhoran går inte att lita på.


    Det är alltså Mattias Karlsson SD som har hänvisat till en tio år gammal BRÅ rapport.när han har påstått att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken.


    Då har artikelförfattaren, Gellert Tamas undersökt hur det ligger till med brottligheten bland SDs riksdagsledamöter. Av SDs 49 riksdagsledamöter visade det sig att fem var dömda för brott vilket innebär att SD-ledamöter dubbelt så hög kriminalitet som den genomsnittlige svenskan och något högre än den genomsnittlige invandraren.


    Syftet med artikeln har emellertid inte varit att peka på att Sverigedemokrater är mer kriminella  än andra utan syftet är att kritisera den Sverigedemokratiska indelningen av befolkningen utifrån födelseort, religion och påstådd etnicitet. Man kan väl säga som så att svinhugg går igen..


    - Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
Svar på tråden SD mer kriminella än invandrare!