• Anonym (J)

    Två barn inom ett år?

    Vi har en pojke som föddes i januari i år och nu visar det sig att jag är gravid igen och är beräknad enligt mina beräkningar den 7 december. Vi är i chock och är inte helt säker på hur vi ska göra än, men vi kutar mest åt att behålla men kommer man klara av det? Ni som haft tätt, hur har det gått?

  • Svar på tråden Två barn inom ett år?
  • DickRex

    Om ni klarar av det eller ej beror ju på hur barnen är och förutsättningarna hos er föräldrar. På något vis är det både självklart att det går och att det blir jobbigt. Sannolikt kommer barnen att ha stor glädje av varandra i framtiden då de är så jämngamla.


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Alexi

    Med så tätt kan ni ju vara föräldralediga tillsammans en rejält lång period, minst ett halvår. Så att båda barnen får vad de behöver.

  • Midnight Sun

    Min bror är mindre än ett år äldre än jag. Min mamma fick mycket hjälp av sina föräldrar i början.

    Jag har aldrig hört min mamma klaga över det. 

    Go for it.

  • Anonym (11mån)

    Min kompis har 11mån mellan sina tjejer. Det har gått toppen!!

  • Anonym (Tufft)

    Jag har fött med 10,5 månaders mellanrum! ;) Men var sm, skulle aldrig velat haft så tätt mellan syskon!!

  • isolande

    Folk får ju tvillingar och det går det med Flört.

    Tror ni fixar det galant. Man anpassar sig ju efter situationen oavsett. Som Alexi skrev så kan ni ju vara föräldralediga tillsammans första tiden. Hur bra som helst!

    Jag har 1 år och 10 mån mellan mina, det tycker många är tätt. Men det har gått bra och nu leker de hur mkt som helst med varandra, 2 och snart 4 år Glad.

  • aleakim

    Vi kommer ha 15 månader mellan våra, tänker lite att det löser sig när man väl är där. Man kommer ju inte veta annat än att ha dem tätt.

    Blogg.loppi/hejhejvardag har precis skrivit om detta, tyckte det var bra att läsa :)


    W och liten i magen :)
Svar på tråden Två barn inom ett år?