• Anonym (vet ingenting längre)

    Min flickvän var otrogen. Ta tillbaka eller inte?

    Min tjej var otrogen mot mig för ungefär 1,5 veckor sen. Hon berättade samma dag och grät i flera timmar och bönade om förlåtelse. Jag visste inte vad jag skulle göra var så jävla chockad. Hon var den sista jag trodde skulle göra något sånt för hon är så emot det. Blev så arg och skrek på henne och anklagade henne för att ha varit otrogen tidigare när hon åkte till USA själv i vintras i två veckor. Hon lovade att hon aldrig gjort något tidigare men jag vet inte vad jag ska tro. Trodde inte hon kunde göra det en gång ens så hur kan jag veta att hon aldrig gjort det innan. Är så jävla arg på henne. Älskar henne så mycket. Hade det inte vart för henne hade jag aldrig tänkt tanken att skaffa barn eller gifta mig. Jag dumpade henne när hon berättade.

    Hon verkar verkligen ångra sig. Hon gråter och säger att hon hatar sig själv. Hon har sagt upp kontakten med killen och alla sina killkompisar för mig som bevis på att hon gör allt för att rädda det vi hade. Jag gick med på att träffa henne i förrgår och vi hade sex. Vi har aldrig haft så bra sex, kanske för jag var så arg och efter låg vi kvar i sängen. Jag höll om henne och hon somnade i min famn. Insåg då hur mycket jag verkligen saknar och älskar henne och jag önskar att jag kunde förlåta henne. Vi var med varandra hela dagen och vi lagade mat ihop och umgicks. Det kändes som vanligt och jag glömde nästan bort vad som hänt. Men jag vet inte om jag kan förlåta. Känner sveket när jag ser henne i ögonen och jag har inte kunnat sova sen jag fick veta. Jag är så arg och vill bara att hon ska lida som jag gör. Jag vill inte träffa henne för hon förtjänar inte det efter vad hon gjort. Går det att glömma något sånt? Jag överväger att ge henne en chans för hon är så ledsen och ångrar sig. Jag vill inte slänga bort flera år över något som bara händer en gång. Men kan jag lita på henne någonsin igen? Jag är ingen typ som gråter men nu kan jag inte sluta.

  • Svar på tråden Min flickvän var otrogen. Ta tillbaka eller inte?
  • Anonym (Förlåt)

    Det här kunde vart min kille som skrev

    Var också otrogen på en fest, ångrar det som fan ja med, tro mig, din tjej ångrar sig verkligen. Och jag tycker inte ni ska slänga bort ett flera prs förhållande för ett misstag. Jobba på det

    Jag och min kille gjorde inte slut, men nu gör ja allt för att visa att ja verkligen ångrar mig

  • Anonym (Olika)

    Jag hade aldrig tagit tillbaka någon som varit otrogen (det har hänt att två män varit det mot mig). Dels är det en principsak och dels har det med min egen stolthet att göra. Så hade jag varit du hade jag inte gjort det. 


    Men vi är alla olika och resonerar olika. Du måste själv känna efter om du kommer kunna förlåta. Och med förlåta menar jag verkligen förlåta. Det förgångna ska då tillhöra det förgångna och inte ältas, varken för dig själv eller med henne vid framtida gräl. Klarar du det så go for it. Gör du det inte så tycker jag det är lika bra att du låter det vara över. 


     

  • Banans

    Nej! En gång otorgen räcker gott o väl, din tillit till henne kommer vara otrolig låg. Man måste kunna lita på sin partner. Det kommer alltid finnas i bakhuvudet på dig, säger detta av egna erfarenheter. Man ska känna sig älskad , om man älskar en person inte fan är man otrogen då.

  • Anonym (min otrohetsfilosofi)

    Jag är inte så svartsjuk av mig (kanske för att jag vet att jag är bäst :P), för mig är det sveket som är det värsta. Jag kräver inte och ger inte full trohet i en relation förrän vi tillsammans uttalat beslutat att "nu ska vi vara trogna varandra".

    Har vi inte bestämt det anser jag inte hon svikit mig om hon vart med någon annan (även om jag kanske blir ledsen) och skulle inte ha något emot att fortsätta ses, sålänge hon använde skydd och fortfarande tänder lika mycket på mig.

    Har vi däremot lovat varandra trohet, skulle jag inte kunna förlåta och fortsätta tillsammans under några omständigheter, därför att jag aldrig skulle kunna lita på henne igen. I något sammanhang.

  • spillerkillern

    Vårt förhållande höll efter min sambo var otrogen, men det var tufft och ärren i själen finns fortfarande kvar, i dag lever vi inte tillsammans längre men det är av andra orsaker. Vi gick i familjeterapi och fick på något sätt en nystart i förhållandet. Inte lätt, men det går.

  • Anonym (Jaja)

    Är man tillsammans med någon är de ju självklart att man ska vara trogen ,gift eller ej. Man är ju tillsammans för man älskar den andra och inte vill ha andra , de är min åsikt iaf. Känns smutsigt att träffa andra om man har en partner.

  • Anonym (Försök)

    Älskar du din partner så försök förlåta och gå vidare.Själv är jag gift sen 13 år tillbaka och än så länge har inte otroget skett.Men om det sker,vilket jag aldrig hoppas,så skulle varken jag eller min man slänga bort det vi har.När man lever ihop har man det underbart men man får inte glömma att man kan göra misstag,man kan såra eller svika.Ibland är allt en enda stor hemsk prövning men om man tar sig förbi det kan allt bli så mycket bättre.Att få ett förhållande att fungera och må bra krävs hårt arbete.

  • Anonym (Dr. Fil)
    Anonym (Olika) skrev 2015-04-21 09:49:11 följande:

    Jag hade aldrig tagit tillbaka någon som varit otrogen Dels är det en principsak och dels har det med min egen stolthet att göra.


    Stolthet och principer. De två största anledningarna till att man dör ensam.

    Gå till en parterapeut och tala ut. Jag och ett ex var hos en bra sådan. Jag lärde mig hur man förlåter på riktigt samt att otrohet går att hantera på ett sunt sätt. Vi lärde oss att prata utan domar och stenkastning.

    Att vi bröt hade ingenting med otroheten att göra och skedde långt senare. Vi var och kommer alltid att förbli nära vänner.
  • jojope

    Ovanstående nämnde nåt bra:
    - "Stolthet och principer. De två största anledningarna till att man dör ensam."

    Å andra sidan .....

    Svår balansgång det där.

    Hur gick det?

  • fr0kenandersson
    Anonym (Förlåt) skrev 2015-04-21 09:42:43 följande:

    Det här kunde vart min kille som skrev

    Var också otrogen på en fest, ångrar det som fan ja med, tro mig, din tjej ångrar sig verkligen. Och jag tycker inte ni ska slänga bort ett flera prs förhållande för ett misstag. Jobba på det

    Jag och min kille gjorde inte slut, men nu gör ja allt för att visa att ja verkligen ångrar mig


    Och varför är man då så jävla dum i huvudet att man vill slänga bort något bra för att ha lite roligt? Ramlade killen in med kuken eller?

    Jag skulle gett dig en fet smäll och inte en chans till.
Svar på tråden Min flickvän var otrogen. Ta tillbaka eller inte?