• Anonym (Politisk enkät.)

    Vilken partikonstellation föredrar DU?

    Jag föredrar alternativ 1.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken partikonstellation föredrar DU?
  • Anonym (Politisk enkät.)
    dagon skrev 2015-04-21 14:54:51 följande:

    4. Inga av ovanstående partier.


    Utan... Vilket?
  • badong

    Har röstat, men blir nyfiken på vilket sätt du tänker att denna fråga har med sex och samlevnad att göra?

  • Pentra

    Varken någon kombination av ovanstående eller något av partierna. ... En undran; vad gör tråden i detta forum? ... /Pentra

  • Anonym (Politisk enkät.)

    Jag råkade placera den i fel forum, av bara farten.

  • Anonym (S.Ö.)

    Det vettigaste vore S+SD+MP+V. Inte för att jag gillar något av de partierna, men hur lång tid skall det ta för dem att räkna samman att de faktiskt har majoritet ihop?

  • Anonym (samma skillnad)
    Anonym (S.Ö.) skrev 2015-04-22 17:23:06 följande:

    Det vettigaste vore S+SD+MP+V. Inte för att jag gillar något av de partierna, men hur lång tid skall det ta för dem att räkna samman att de faktiskt har majoritet ihop?


    Precis, liksom M+C+FP+KD+SD skulle få majoritet om dom hade tagit sitt förnuft till fånga.
  • Anonym (S.Ö.)
    Anonym (samma skillnad) skrev 2015-04-22 20:48:05 följande:

    Precis, liksom M+C+FP+KD+SD skulle få majoritet om dom hade tagit sitt förnuft till fånga.


    Ja, om man bara räknar mandat så blir det förstås så, men de borgerliga har ju inte mycket gemensamt med SD. Då ligger en koalition M+C+FP+KD+S närmare.
  • Anonym (Politisk enkät.)
    Anonym (S.Ö.) skrev 2015-04-22 17:23:06 följande:

    Det vettigaste vore S+SD+MP+V. Inte för att jag gillar något av de partierna, men hur lång tid skall det ta för dem att räkna samman att de faktiskt har majoritet ihop?


    En bra majoritet vore annars: V + S + MP + C + FP. Skulle erhålla 55 %.
Svar på tråden Vilken partikonstellation föredrar DU?