• tokigamamman

    Nidblödning??

    Hej!

    Tankarna snurrar...vi har två barn och hoppas nu på att få ett tredje.

    Min fundering är nu att jag fick 4-5 dagar efter äl, (ursäkta mina helt ärliga ordval som kanske äcklar ngn) blödning med en liten slemklump i helt appropå vid ett toabesök. Det kom i toastolen och slutade meddetsamma. Efter det har jag haft en del molande och stickande känsla sedan dess. Två dagar senare hände exakt samma sak vid ett toabesök och även det slutade direkt. Nu är det fortfarande molande och stickande. Sen dess har inget blod eller annat synts till.

    Vad tror ni? Kan detta ha varit en sk nidationsblödning?? Nästa mens är beräknad till den 30/4. Såklart hoppas jag ju lite på nid, men tanken slog mig inte förrän dagen efter den första blödningen.

    Tänker göra ett gravtest om några dagar.

    Tack för att ni orkat läsa min fundering:)

    Hoppas på att få ta del av era erfarenheter:)

  • Svar på tråden Nidblödning??
  • jalmj

    Exakt som du beskriver hände mig också med ett par dagars mellanrum. Jag och min sambo har gjort abort vid ett tillfälle men känner att om nu det är så att jag är det igen, så kommer vi behålla. (Har kopparspiral). 

    Jag har köpt clearblue, men tänker avvakta tills nu på fredag då jag har fyra dagar kvar till beräknad mens.. Kanske vi kan följas åt och se vad som händer? Glad Jag känner mig redo att bli mamma idag.

  • jalmj

    Vi hade samlag två gånger en dag innan ÄL denna gång har vi räknat ut.. Så jag håller tummarna Glad

  • Kvinna84a
    tokigamamman skrev 2015-04-21 17:01:14 följande:

    Hej!

    Tankarna snurrar...vi har två barn och hoppas nu på att få ett tredje.

    Min fundering är nu att jag fick 4-5 dagar efter äl, (ursäkta mina helt ärliga ordval som kanske äcklar ngn) blödning med en liten slemklump i helt appropå vid ett toabesök. Det kom i toastolen och slutade meddetsamma. Efter det har jag haft en del molande och stickande känsla sedan dess. Två dagar senare hände exakt samma sak vid ett toabesök och även det slutade direkt. Nu är det fortfarande molande och stickande. Sen dess har inget blod eller annat synts till.

    Vad tror ni? Kan detta ha varit en sk nidationsblödning?? Nästa mens är beräknad till den 30/4. Såklart hoppas jag ju lite på nid, men tanken slog mig inte förrän dagen efter den första blödningen.

    Tänker göra ett gravtest om några dagar.

    Tack för att ni orkat läsa min fundering:)

    Hoppas på att få ta del av era erfarenheter:)


    Hej! Jag har förstått det som att en nidblödning kan ske mellan 7-14dagar efter Äl, eftersom en blödning kan ske när ägget fäster. Den andra blödningen kan ju vara en nid då :) Testa om några dar, lycka till!
  • jalmj
    tokigamamman skrev 2015-04-21 17:22:50 följande:

    Oj, ja då väntar vi o ser? Har du också molande och stickande i de nedre regionerna?


    Jag hade det i några dagar, men nu har det avtagit helt. Vet inte om det kommer på nytt senare.. Men om det är nidblödningar jag fick så var det exakt en vecka efter beräknade ägglossningen. Alltså 7 dagar... Jag känner mig bara ovanligt trött och uppblåst, inget molande för stunden. 
  • jalmj

    sen om jag googlar på nidblödningar så har jag haft liknande (lite gulaktigt) i två-tre dagar till och från. Första gången var det enbart transparent slem med lite blod i... Jag vet inte om det likväl kunde ha varit ett missfall, då jag vet att man inte alltid upplever det som smärtsamt.

  • tokigamamman

    Tack för era svar:) Jag har läst på diverse sidor att man kan få nid redan 3 dagar från äl. Min första graviditet anade jag ingenting förrän mensen var sen. Mellan barn 1 och 2 fick jag ett flertal missfall och i samband med de senare kände jag igen de väldigt tidiga symtomen. När jag till slut väntade "nummer 2" kände jag direkt igen de tidiga symtomen, men jag har aldrig haft ngn sådan här blödning. Alla andra tecken/symtom är riktigt bekanta sen de andra tillfällena. Kan ju inte låta bli att hoppas att detta är ngt som är ihållande;)

  • jalmj
    tokigamamman skrev 2015-04-21 18:18:28 följande:

    Tack för era svar:) Jag har läst på diverse sidor att man kan få nid redan 3 dagar från äl. Min första graviditet anade jag ingenting förrän mensen var sen. Mellan barn 1 och 2 fick jag ett flertal missfall och i samband med de senare kände jag igen de väldigt tidiga symtomen. När jag till slut väntade "nummer 2" kände jag direkt igen de tidiga symtomen, men jag har aldrig haft ngn sådan här blödning. Alla andra tecken/symtom är riktigt bekanta sen de andra tillfällena. Kan ju inte låta bli att hoppas att detta är ngt som är ihållande;)


    Jag håller tummarna för dig! :) Jag själv har som sagt gjort en abort tidigare och fick då exempelvis väldigt ömma bröst vilket jag inte har nu. Men det upptäckte jag kanske i v 4-5 har jag för mig. Om jag skulle vara gravid nu så är jag som tidigast i v 2.. Men det är så lustigt det där, jag har känningar för att jag är gravid stundvis och ibland inga alls... Jätte skumt. Men jag har blivit mer hungrig känner jag, äter mer än vanligt.
  • jalmj

    ..Har inte haft någon eventuell nidblödning idag, senast var igår.. Jag försöker att inte hoppas för mycket, är rädd att bli besviken såklart.. Men jag försöker se det fina oavsett vad det blir. Barn kommer jag hinna skaffa oavsett :) Men känner mig mer än redo nu..

  • Molli

    Samma sits som ni.

    Dock har jag oregelbunden menstruation sen jag tog ut min kopparspiral så vet ej exakt när ÄL är.

    Min senaste första menstruation dag varden 19mars, men den 11 & 19 april hade jag en rosa flytning på pappret efter toalettbesök, sen inget mer.

    aldrig haft så vad jag vet om...

    Eventuella symtom?

    Har stickningar & känns som något rör sig i buken eller vad man ska säga, spänningar.

    tycks mig även se att ådrorna på brösten är med tydliga.

    tröttare på kvällen de senaste dagarna.

    minskad aptit.

    äckel-känsla för viss mat.

    & även de 2 små rosa flytningarna jag nämnde.

    Gjorde abort i oktober förra året kanske jag ska tillägga. Men nu är vi mer redo för barn !

    Tog Graviditets - test från rfsu igår men visade Neg.

    Gillar inte denna ovisshet!

Svar på tråden Nidblödning??