• kittykatty

    Tonårsdotter drar upp trosorna mellan skinkorna som protest mot att hon inte får ha string

    Jag har bestämt sagt nej till string för henne och så länge hon bor hemma är det jag som har ansvar och bestämmer över henne.

    Hon har tjatat sig hes, smugit med det och betett sig som en riktig barnrumpa, men jag har stått pall. Nu har hon dock börjat dra upp sina vanliga trosor mellan skinkorna så att det blir som string, och det är svårt för mig att hindra. Inte sällan händer det att hon gått omkrig i linne och "string" när jag haft gäster hemma, vilket gjort att hon skämt ut sig inför flera bekanta.

    Finns det någon sorts retorik som biter på en omogen tonåring? Hon är inte mogen för ett så sexuellt plagg, utan vill bara ha det för hon tror att det går hem hos killarna.

  • Svar på tråden Tonårsdotter drar upp trosorna mellan skinkorna som protest mot att hon inte får ha string
  • Tow2Mater

    Men suck. "Sexuellt" plagg?

    Du har inget emot att hon spatserar runt i vanliga trosor som inte är uppdragna mellan skinkorna hemma med gäster? Kanske definiera en vettig klädkod hemma till att borja med. Som typ shorts/byxor/kjol ska vara utanpå trosorna oavsett trostyp?

  • LaLola

    Så du säger nej till string men tycker att det är ok att hon går omkring så där när ni har gäster?

    Yeah right........

  • Madmoiselle

    Kommer du från 1800- talet? Låt henne ha string, det är inget sexuellt med det.

  • enplattspåjorden

    En tonåring bör ju absolut själv bestämma vad han/hon vill ha för underkläder!

    Det är ju tonåringen som ska ha det inte föräldern.. !!!

  • jenny99

    Låt tonåringen själv bestämma.Löjligt att du ska lägga dig i.Min dotter 13 år får klä sig i det hon trivs med,jag har inga regler utan önskemål vad som är viktigt.Tex alldeles för kort kjol och urringat.Jag förbjuder fortfarande inte.Än klär hon sig vanligt.

  • Anonym (Varför)

    Märkligt förbud måste jag säga. Låt henne ha stringtrosor om hon vill!

  • kittykatty
    LaLola skrev 2015-04-23 06:58:20 följande:

    Så du säger nej till string men tycker att det är ok att hon går omkring så där när ni har gäster?

    Yeah right........


    Nej, hon får absolut inte gå omkring så, men gör det iaf. Hon gör det väl som protest.

    För övrigt handlar tråden om argument mot en omogen tonåring, inte huruvida jag gör rätt eller fel. String är ett sexuellt plagg som bara är till för att visa skinkorna, och det får hon vänta med tills hon blir vuxen.
  • Gryntroll
    kittykatty skrev 2015-04-23 10:22:26 följande:
    Nej, hon får absolut inte gå omkring så, men gör det iaf. Hon gör det väl som protest.

    För övrigt handlar tråden om argument mot en omogen tonåring, inte huruvida jag gör rätt eller fel. String är ett sexuellt plagg som bara är till för att visa skinkorna, och det får hon vänta med tills hon blir vuxen.
    Jag skulle säga att det främst är ett plagg som man har för att slippa troskanten syns igenom byxorna. Vilket visserligen är totalt osexigt, så visst du kanske har en poäng
Svar på tråden Tonårsdotter drar upp trosorna mellan skinkorna som protest mot att hon inte får ha string