• Anonym (varför)

    Varför är färgen så jävla viktig?

    Jag var tidigare idag och tittade på kläder åt min 3 månaders dotter, vi mötte en bekant. Småpratade lite och kollade på kläder samtidigt, tog upp och kollade på en jättefin blå body, kvinnan säger då:

    "Är det inte en flicka? Men hallå har du inte sett den rosa avdelningen?"

    Trodde hon skojade så tänkte inte mer på det, hittade en blå overall som jag beslutade mig för att köpa. Då säger denna person:

    "Men finns den inte i rosa eller röd?"

    Vem fan bryr sig om färgen? Det var en fin overall och skiter väl i om den är blå eller rosa.

    Varför är det så viktigt för vissa att flickor ska minsann ha rosa och pojkar blått?

  • Svar på tråden Varför är färgen så jävla viktig?
  • Anonym (varför)
    Tines skrev 2015-04-23 21:21:04 följande:

    Du får väl köpa vilken färg du vill.... så andas!


    Ja och det gör jag också. Undrar bara varför det är så viktigt? Det är en färg, inte ett könsorgan.
  • Långbenopluto
    Anonym (varför) skrev 2015-04-23 21:24:04 följande:
    Ja och det gör jag också. Undrar bara varför det är så viktigt? Det är en färg, inte ett könsorgan.
    Du tycker ju den blå färgen är så viktigt..... så det är lite dubbelmoral i dessa inlägg
  • LauraPalmer

    För en del är det ju väldigt viktigt att göra tvärtom med. Så det är ju bara att skita i vad andra tycker.

  • asta66
    Tines skrev 2015-04-23 21:25:37 följande:
    Du tycker ju den blå färgen är så viktigt..... så det är lite dubbelmoral i dessa inlägg
    Det kanske bara var en snygg blå färg.
  • Anonym (varför)
    Tines skrev 2015-04-23 21:25:37 följande:

    Du tycker ju den blå färgen är så viktigt..... så det är lite dubbelmoral i dessa inlägg


    Nej, jag skrev att overallen var fin, att det var därför jag köpte den. Inte för att den just var blå.
  • Anonym (Sitter djupt)

    Jag har en kille och har uppriktigt ärligt svårt för att handla ballerinakjolar på den rosa avdelningen till honom.

    Hade jag fått en tjej hade det varit samma sak.

  • Anonym (S)
    Tines skrev 2015-04-23 21:25:37 följande:
    Du tycker ju den blå färgen är så viktigt..... så det är lite dubbelmoral i dessa inlägg
  • BeanBag

    Ja det är väldigt konstigt. Folk blir så förvirrade när de frågar "vad heter han?", när jag är ute med dottern i hennes gröna overall, och jag då svarar "hon heter..."

  • Anonym (varför)
    Anonym (Sitter djupt) skrev 2015-04-23 21:43:53 följande:

    Jag har en kille och har uppriktigt ärligt svårt för att handla ballerinakjolar på den rosa avdelningen till honom.

    Hade jag fått en tjej hade det varit samma sak.


    Jag hade inte heller köpt en ballerinakjol om jag hade haft en son. Syftar på färgen, inte typ av klädesplagg... Tex ett par byxor, samma byxor men ett par är rosa och ett par är blå.
Svar på tråden Varför är färgen så jävla viktig?