• Tankar87

    insemination våren/sommaren 2015

    Igår var vi och gjorde vår första insemination på rmc Malmö. Några fler som vill följas?

  • Svar på tråden insemination våren/sommaren 2015
  • mttp

    Hej. Va spännande.

    Jag ska inseminera mig nästa månad (maj) tänkte höra med dig är det sköterska lr manlig läkare som utför det? Inte för det spelar nån roll men man vill gärna vara mentalt förberedd hehe.. jag ska också göra det på rcm :)

    Tog du pergotime 1 st tablett 3e mens dagen?

    Dag 7 å 8 spruta? Eller hur var din hormonbehabdling?:)

  • Sefone

    Hej! Vi ska också göra första inseminationen förhoppningsvis denna månad. Är på CD 6 och äter letrozol, har VUL på måndag för att kontrollera om jag får ägglossning

  • mttp

    Hej. Hm jag funderade lite på att alla verka få olika behandling inför insemination.

    Vad e det egentligen som avgör vilka tabletter lr sprutor som vi ska ta.. nån som vet?

    Jag fick nåt som heter gonal f .. man ska blanda pulvret med vätska mm. Jag hade så mkt i huvudet när koordinator visade hur jag skulle blanda sprutan trodde att jag fattade men väl hemma så verkade jag ha glömt av allt:(

  • mttp

    Sefone va kul att du snart fp göra insemination. Berätta gärna hur det gick sen. Bor du i MLM?

  • Sefone

    Hej jag tror att behandlingen delvis skiljer lite mellan olika kliniker och dels skiljer beroende på vad som är problemet om de finns något.

    Vi bor i svenskfinland men min man är från Sverige och jag har själv bott flera år i sverige.

    För min del fick jag ingen ägglossning med clomifen som jag testat och då den inte får tas för många månader efter varandra bytte de till letrozol. Återstår på måndag att se vad vul säger. Är rädd för att få ägglossning till helgen för då kan vi inte göra insemination denna månad.

    Känner igen det där med att man tror man har koll på allting på kliniken och sen inte minns något när man kommer hem, själv minns jag inte riktigt vad som skulle ske efter vul men hoppas att de berättar när jag väl är där.

  • Tankar87
    mttp skrev 2015-04-28 13:46:42 följande:

    Hej. Va spännande.

    Jag ska inseminera mig nästa månad (maj) tänkte höra med dig är det sköterska lr manlig läkare som utför det? Inte för det spelar nån roll men man vill gärna vara mentalt förberedd hehe.. jag ska också göra det på rcm :)

    Tog du pergotime 1 st tablett 3e mens dagen?

    Dag 7 å 8 spruta? Eller hur var din hormonbehabdling?:)


    Vi har en manlig läkare. 8 dag till sen ska vi testa oss om jag är gravid. Nervöst
  • Tankar87
    mttp skrev 2015-04-29 20:24:25 följande:

    Hej. Hm jag funderade lite på att alla verka få olika behandling inför insemination.

    Vad e det egentligen som avgör vilka tabletter lr sprutor som vi ska ta.. nån som vet?

    Jag fick nåt som heter gonal f .. man ska blanda pulvret med vätska mm. Jag hade så mkt i huvudet när koordinator visade hur jag skulle blanda sprutan trodde att jag fattade men väl hemma så verkade jag ha glömt av allt:(


    Jag fick som dig tablett dag 3 sen gonal f dag 7-8 sen sista sprutan ägglossningsspruta dagen innan insemination otrivelle. Tro me det beror på vad problemet ligger.
  • mttp

    Tankar87 se där då har vi samma behandling :)

    Du är ett steg föRre.

    Uppdaterar oss när du har testat dig :) hoppas på bästa bästa

  • Tankar87
    mttp skrev 2015-05-01 23:00:51 följande:

    Tankar87 se där då har vi samma behandling :)

    Du är ett steg föRre.

    Uppdaterar oss när du har testat dig :) hoppas på bästa bästa


    Ja, har aldrig stött på någon som har samma. Men usch för sprutor jag avskyr sådant trodde aldrig jag skulle klara av o ta dem själv men de gick tydligen. Ja nu är det bara 6 dagar kvar tills testet ska tas.
  • mttp

    Hehe. Ja usch för sprutor alltså. . Var det lätt att blanda å sedan ta de sprutan som du skulle tatt på dag 7 å 8? Jag är lite nervösa för de. Rädd att man gör fel. Det räckte med attcjag förstörde ovitrelle genom att glömma ligga den i kylen BLÄ för det. Men men

    Mm det gjorde inte ont när man stack sig i magen eller hur? Jag trodde aldrig Heller att jag skulle klara av det när man skulle test sticka sig på kliniken ..

    tog du ovitrelle dagen innan insemination? Vilken tid ? Få man tid av läkaren eller?

    Åh så spännande att din testdag närma sig. Ska du testa på dag 17 dagar efter inseminationen eller ska du tjuvtitta dig tidigare?

    Hur länge har du försökt få barn?

Svar på tråden insemination våren/sommaren 2015