• Anonym (Mysigt)

    Myser med morfin

    Nu ligger jag på min soffa och ska titta på en film medan jag tagit en morfintablett. Jag myser med morfin. Tabletterna har jag skaffat ;). Det är oerhört mysigt med morfin. Gosigt och skönt.

    Brukar ni också morfinera er? Och tycka det är mysigt :)? Jag vill kramas med någon nu också. Hur upplever ni när ni tar morfin :)? Det är mysigt och gosigt.

  • Svar på tråden Myser med morfin
  • Anonym (Annan erfarenhet)

    Jag blir irriterad, får huvudvärk och tycker inte att det är det minsta behagligt. Jag har testat det mesta i drogväg men tycker att allt är skit utom alkohol som ibland kunde vara mysigt.

    mvh
    /helt drogfri sedan ett år tillbaks

  • Anonym (Mysigt)
    Anonym (Annan erfarenhet) skrev 2015-04-24 00:00:10 följande:

    Jag blir irriterad, får huvudvärk och tycker inte att det är det minsta behagligt. Jag har testat det mesta i drogväg men tycker att allt är skit utom alkohol som ibland kunde vara mysigt.

    mvh

    /helt drogfri sedan ett år tillbaks


    Ja men man ska dricka mycket arten eftersom opiater är vätskesugare. :). Men bra att du är drogfri!!!
  • Anonym (...)

    Jag fick morfin när jag låg på sjukhuset efter en operation. Kände mig full och min mentala ålder sjönk till en 6 årings nivå. Så fort jag fick mindre ont så vägrade jag ta mer morfin. Jag tycker inte att det var en rolig upplevelse, och jag har svårt att förstå varför någon skulle vilja ta morfin frivilligt bara för att bli hög...

  • Anonym (ofdrykkja)

    Nej tycker inte det är mysigt med droger.
    Det har bara skapat en massa elände i mitt liv. Även om jag vet att tyvärr behöver någon form av droger i mitt liv för att klara av att leva.

    Opioder använder jag inte längre, toleransen stiger för snabbt och jag klarar inte av såna avtändningar längre. Klarar inte av att kontrollera det utan det spårar ur på ett eller annat sätt. Har inte heller riktigt råd med sånt om jag inte begår brott.

    Det är ett jävla helvete med allting.

  • Anonym (:-()

    Frågade min läkare om hon kunde skriva ut till mig för mina smärtor men hon sa en fråga först: hur mår du på morfin? Jättebra svarade jag glatt

    Okej bra då kommer jag inte att skriva ut blev hennes svar. Förklaringen hon gav var att dom som mår bra på morfin, den mysiga känslan du beskriver, är dom som har dom receptorerna i hjärnan som skapar beroende. Alltså har man extra lätt att bli fast i ett missbruk då så jag fick annat utskrivet och jag är väääääldigt tacksam

  • Anonym (...)
    Anonym ( ) skrev 2015-04-24 00:25:52 följande:

    Frågade min läkare om hon kunde skriva ut till mig för mina smärtor men hon sa en fråga först: hur mår du på morfin? Jättebra svarade jag glatt

    Okej bra då kommer jag inte att skriva ut blev hennes svar. Förklaringen hon gav var att dom som mår bra på morfin, den mysiga känslan du beskriver, är dom som har dom receptorerna i hjärnan som skapar beroende. Alltså har man extra lätt att bli fast i ett missbruk då så jag fick annat utskrivet och jag är väääääldigt tacksam


    Såna läkare borde de finnas fler av! De finns de läkare som gör riktiga björntjänster med att skriva ut morfin till folk som precis har blivit av med sitt missbruk..
  • Anonym (Yes)

    Jag håller med dig TS. Jag blir först väldigt kreativ och sedan mysig och gosig och vill bli kliad på och kramad på. Sedan när man "noddar" och kliar sig så finns det inget härligare:)

  • Anonym (:-()
    Anonym (...) skrev 2015-04-24 00:50:05 följande:

    Såna läkare borde de finnas fler av! De finns de läkare som gör riktiga björntjänster med att skriva ut morfin till folk som precis har blivit av med sitt missbruk..


    Ja hon är verkligen suverän och det jag fick istället har funkat hyfsat. Det är som hon sa också att morfin är ju nåt man helst bara ska ge till dom som är i livets slutskede tex inget man ska gå på i många år om det kan undvikas.
  • Sweet Sofia

    Mysigt med morfin?

    Själv blir jag hög, ekstremt fnittrig och envis för att sedan se en massa gubbar i taket och myror på marken och avslutar "morfintrippen" med en rejäl kaskadspya innan jag slutligne däckar helt. Så nej tack. Morfin undviker jag. Även när jag haft smärtor efter operationer.

  • Anonym (Student)

    Är oxynorm starkare/svagare? sämre/bättre? mer/mindre beroendeframkallande? nån med erfarenhet eller kunskap?

Svar på tråden Myser med morfin