• Anonym (Dum)

    Kan jag dricka detta? Gärna snabba svar!

    Hejsan!

    Hade lite fest hemma för ca 3 dagar sedan och hade en massa cider i kylen. En kompis blev ganska full så han hade öppnat dom flesta cidern. Han hade visst glömt att han hade öppnat en och sedan öppnat en ny, han är bra smart han! Obestämd Skrattande

    Hur som helst så kom jag hem för en stund sedan och tänkte att kan la inte ha öppnat så många men har har öppnar dom flesta och sedan ställt in dom i kylen igen. 

    Kan jag dricka dessa..? Jag har smakat och dom är ju avslagna men jag tycker att dom är helt okej, goda faktiskt. Men en kompis sa att det kan vara farligt? Jag tror inte det? Men ville fråga iallafall. Alkoholen försvinner väl inte heller, jag känner ju att det är alkohol i men dom känns inte lika starka?

    Någon som vet? Skrattande Synd att slänga alla liksom!

  • Svar på tråden Kan jag dricka detta? Gärna snabba svar!
  • BCH52

    Det allra mesta av kolsyran och en del av alkoholen har avdunstat. Det smakar inte så bra men helt Ok att dricka. 
    Men, trots att det inte innehåller så mycket alkohol, drick inte för mycket på en gång, du kan bli lite risig i magen

  • Rani

    Nej, det är så mycket socker i cider så där kan knappast några mängder bakterier växa till sig. Drick du.

  • Anonym (Wot)
    Rani skrev 2015-04-24 18:07:59 följande:

    Nej, det är så mycket socker i cider så där kan knappast några mängder bakterier växa till sig. Drick du.


    Gillar bakterier inte socker menar du?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Wot) skrev 2015-04-24 18:57:46 följande:
    Gillar bakterier inte socker menar du?
    Man kan konservera med socker, så nej.
  • Anonym (Idiot)
    Anonym (Nej) skrev 2015-04-24 19:01:22 följande:
    Man kan konservera med socker, så nej.
    Det är ju inte sockret som konserverar! bakterier älskar socker.
  • Brumma
    Anonym (Idiot) skrev 2015-04-25 06:13:48 följande:

    Det är ju inte sockret som konserverar! bakterier älskar socker.


    jo, socker används som ett konserveringsmedel. Med rätt mängd socker kan inga microorganismer leva.

    Förr använda man mer socker som konserveringsmedel än idag. Nu finns det ju annat framtaget som man kan använda om man tex inte vill ha så söt sylt/saft.
  • Rani

    Bakterier växer dåligt på väldigt söta saker. Det är t ex därför det är tillåtet med plockgodis i affärer -för att bakterierna inte växer till sig där.

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Idiot) skrev 2015-04-25 06:13:48 följande:
    Det är ju inte sockret som konserverar! smile2.gif bakterier älskar socker.
    Och tänk så fel man kan ha, men du är förlåten, tydligen inte lätt att veta..
Svar på tråden Kan jag dricka detta? Gärna snabba svar!