• Anonym (Man)

    Är din partner feminist?

    Jag har ingen partner men jag är feminist själv.

  • Svar på tråden Är din partner feminist?
  • Anonym (ja)

    Ja, det är han. Vi har skrivit tillsammans och han har lärt mig skriva självständiga kvinnliga karaktärer med egen agenda. Det är också roligt att diskutera med honom hur kvinnor framställs i filmer vi ser. Man blir liksom medveten om hur illa det ofta är.

  • Anonym (Man)
    Fiona M skrev 2015-04-25 01:11:21 följande:

    Ja.


    Bra, va?
  • Anonym (Tjej)

    Nej. Han är absolut för jämställdhet mellan män och kvinnor men han anser att män och kvinnor är olika av naturen och att metoderna feminister använder för att göra dem mer jämställda är fel.

  • Anonym (nix)

    Nej ingen av oss är feminister. Varken feminist på riktigt eller medelklassfeminister.

  • Fiona M
    Anonym (Tjej) skrev 2015-04-25 16:23:08 följande:

    Nej. Han är absolut för jämställdhet mellan män och kvinnor men han anser att män och kvinnor är olika av naturen och att metoderna feminister använder för att göra dem mer jämställda är fel.


    Vilka metoder anser han det är...?
  • Anonym (fjoder)

    Det är möjligt att hon är. Dock inte i allt.
    Hade hon varigt tokfeminist så hade jag tok gått direkt och tagit tandborsten med mig.

    Om det nu är så jäkla viktigt att vara feminist eller ej. Vilket jag inte riktigt fattar vitsen med. Börjar bli lite som ISIS antingen är du rätt trogen eller så åker halsen eller i detta ämnet. pitten..

Svar på tråden Är din partner feminist?