• orolig12323123

    ?Socialsekreterare, 28, krävde sex för att lämna tillbaka tvångsomhändertagna barn

    http://www.friatider.se/socialen-tog-hans-barn-och-hotade-honom-till-livet-jag-ska-skjuta-kuken-av-dig

    https://www.flashback.org/t2500888p4

    Socialsekreterare, 28, krävde sex för att lämna tillbaka tvångsomhändertagna barn
    Hotade pappan till livet: "Ska skjuta kuken av dig"
    Åklagaren lägger ned förundersökningen ? "vet inte" om han skulle ha gjort det om en manlig socialsekreterare behandlat en ung mamma likadant
  • Svar på tråden ?Socialsekreterare, 28, krävde sex för att lämna tillbaka tvångsomhändertagna barn
  • Anonym (lisaa)

    När festen var slut ville socialsekreteraren ha sex med Martin. Han berättar att om han inte ställde upp på det, så skulle hon inte hjälpa honom att få träffa sina barn igen.


    ? Hon skrek åt mig att fortsätta att knulla henne, annars skulle hon inte hjälpa mig att få hem barnen, säger han.


    Martin berättar att han tog hoten på allvar och därför kände sig tvungen att ställa upp. Men dagen efter mådde han dåligt och tänkte att han svikit sina barn.


    ? Jag låg här och grät och hade sådan ångest för att jag hade haft sex med henne, en människa som hade tagit mina två barn.

    ush fyfan säger jag bara. och hon jobbar kvar,

  • Anonym (hm)

    Tja vad skall man säga. Historien låter nästan för bra för att vara sann. Är den sann? Vem talar sanning mannen ifråga eller socialsekreteraren? Sen noterar jag att det är "fria tider" som är nyhetsförmedlaren och då tror jag att jag tar nyheten med en nypa salt. Hade detta varit sant hade de nog blivit rejäla rubriker i gammelmedia något jag i vart fall ej noterat.

  • Anonym (typiskt)

    Är inte det minsta förvånad över att sånt här sker. Har garanterat hänt många många liknande saker men som har mörkats av rädsla att aldrig få hem sina barn.


    Soc sekreterare har alldeles för stor makt och den missbrukas ofta mycket grovt. Detta är ett stort problem då ingen soc sekr riskerar någon reprimand. Just i detta fall sa kvinnan upp sig, men det är ovanligt. De flesta jobbar vidare och gör samma "misstag" gång på gång, som de kommer undan med.

    Det är ingen hemlighet att många som arbetar på soc har psykiska problem efter sina egna livstrauman och är dessutom väldigt lågutbildade (ofta även svagbegåvade). Detta får många familjer lida över!

  • Anonym (Eh)

    Var lite källkritisk. Fria tider är knappast en pålitlig sida, finns mycket skit och påhitt på den sidan. Flashback är knappast heller pålitlig, det är en lika pålitlig källa som familjeliv. Fria tider vinklar, ljuger och hittar på saker för att främja rasister. Pinsamt att du ens läser saker på den sidan och tror på det.

  • Anonym (hm)

    Helt min linje jag blir orolig när svensken är så lite källkritisk. Bara för att det står något i en tidning är det inte per automatik sant.

Svar på tråden ?Socialsekreterare, 28, krävde sex för att lämna tillbaka tvångsomhändertagna barn