• bbarassara

    Kommer min klänning att komma?!

    Jag beställde en balklänning från dreamqueen.se i början av april men jag har ännu inte fått någon orderbekräftelse. Det står att klänningen håller på att sys. Dock får jag inte tag på företaget i fråga..

    Om jag nu inte får hem min klänning, kommer mina 1300 kronor vara bortkastade då eller kan man göra på något annat sätt för att få pengarna tillbaka när jag inte får tag på dem?

    Inser nu att det var fruktansvärt fel att beställa från en kinesisk sida..! Vill bara ha tillbaka mina pengar så jag kan lägga dem på en annan klänning från en svensk sida... ????????

  • Svar på tråden Kommer min klänning att komma?!
  • Mascaraklumpar

    Jag läste på lite om de där sidorna innan jag köpte min bröllopsklänning, och det verkar inte helt ovanligt att folk blir lurade på olika sätt. Med det sagt så har det ju inte gått så lång tid för din del, ofta verkar det ta runt 6-8 veckor innan man får sin klänning. Har du testat att maila företaget?

  • bbarassara

    Jag letade efter information men hittade inget innan, men dum son jag var beställde jag där ändå.. Har testat att mejla men deras mejl fungerar inte.. Har i efterhand sett att deras hemsida ser ut exakt som fairyin.se...

    Blev din klänning bra? Vart beställde du? ????

  • Mascaraklumpar
    bbarassara skrev 2015-04-25 10:10:17 följande:

    Jag letade efter information men hittade inget innan, men dum son jag var beställde jag där ändå.. Har testat att mejla men deras mejl fungerar inte.. Har i efterhand sett att deras hemsida ser ut exakt som fairyin.se...

    Blev din klänning bra? Vart beställde du? ????


    Okej, då får vi hoppas att det bara är lång leveranstid och att den kommer fram så småning om. Annars kan du ju testa att kontakta konsumentombudsmannen eller allmänna reklamationsverket (tror det heter så?), men det är säkert svårt att få tillbaka pengarna i och med att företaget finns i kina.

    Jag köpte min klänning i en vanlig butik till slut. Vågade inte chansa efter det jag läst, även om det fanns folk som det gått bra för och som var väldigt nöjda också.
  • bbarassara

    Ah okej. Ska testa att kontakta dem och få tips på vad jag kan göra. Man borde ju ändå ha ångerrätt på varan.


     


    Någon annan som är/har varit i min sits? :)

  • Eivie
    bbarassara skrev 2015-04-25 13:27:37 följande:

    Ah okej. Ska testa att kontakta dem och få tips på vad jag kan göra. Man borde ju ändå ha ångerrätt på varan.


     


    Någon annan som är/har varit i min sits? :)


    Är klänningen uppsydd efter dina mått är det inte alls säkert att du har någon ångerrätt
  • bbarassara

    Okej... den är sydd i mina mått ja.. men om jag inte får någon klänning, hur ska jag gå tillväga då om jag inte får kontakt med företaget? Kan banken på något sätt hjälpa till att se vart betalningen har gått osv, och få en mejl eller nummer? Eller är det kört isåfall..?

  • Eivie

    Får du ingen klänning alls och du inte heller får något svar från dem får du polisanmäla saken. Banken kommer nog inte kunna dra tillbaka någon betalning i detta fall (oavsett så gör de nog inget sådant utan polisanmälan) men kan kanske ge vidare information om betalningen antingen på uppgift av dig eller polisen.

    Skulle det gå så långt att du inte får någon klänning hade jag ställt in mig på att inte få tillbaka mina pengar. Särskilt inte om det inte är ett svenskt företag. Men så långt har det ju inte gått ännu, som tidigare nämnt i tråden brukar sådana här tjänster ha lång leveranstid, Kina ligger ju en bit bort också. Står det något om leveranstid på hemsidan?

  • bbarassara

    Det står på hemsidan att skräddartiden är 12-15 dagar och leveransen är 3-8 har jag för mig. Så den borde komma denna eller nästa vecka isåfall ???? kan ett paket komma så fort från Kina?

    Pratade med en tjej på Facebook vars dotter köpt en klänning därifrån. Den var snesydd och inte alls fin, men hon hade fått den iallafall ???? sen reklamerade hon och fick tillbaka 8% av priset..

  • bbarassara

    Klänningen kom haha och den är så sjukt fin!! Kommer bli balens finaste! ???????? ska lära mig att sluta noja i onödan.. ????

  • Eivie
    bbarassara skrev 2015-04-27 22:21:40 följande:

    Klänningen kom haha och den är så sjukt fin!! Kommer bli balens finaste! ???????? ska lära mig att sluta noja i onödan.. ????


    Kul :)
  • Mathilda22

    Jag har köp en klänning och i efterhand fått reda på att jag nog inte borde ha köpt där ifrån.

    Är det kört?

  • IISaraII

    Beställ inte från DreamQueen, är rent ut sagt skitdåligt och lurade mig på mina pengar. Jag köpte min klänning för 1700kr.  Jag fick klänningen i riktigt dålig kvalité, såg inte alls ut som på bilden och nu går de inte med på att ge tillbaka mina pengar.
    Följ mitt råd, det är inte en bra sida. 
    Jag hade kunnat köpa en mycket bättre klänning här i Sverige.

Svar på tråden Kommer min klänning att komma?!