• Elaktroniqe

    Kan jag vara gravid?

    Tog ut min spiral för ca en månad sedan, har inte haft mens på åtta år, så jag har ingen aning om hur min cykel ser ut, hade oskyddat samlag med min sambo tre dagar efter att jag tagit ut spiralen. Har nu, senaste veckan, haft stickande, molande värk långt ner i magen, "under magen" vid ljumskar/venusberg, mest på höger sida men även lite på vänster, mått småilla hela dagarna, speciellt efter att jag ätit fet mat, typ pizza, fått några galet tydliga ådror på brösten, som går från strax ovanför tuttarna och ner på vårtgårdarna. Fått en ny leverfläck i ansiktet och rikliga, genomskilniga flytningar. Har inte blödigt något mer än en pytteliten skvätt några dagar efter första samlaget. Låter det som graviditetssymptom för er, eller är det bara kroppen som trollar efter en lång tid av användande av spiral?

    Kan tillägga att jag inte vet hur mensvärk känns för jag hade aldrig det innan jag satte i första spiralen. Ska göra grantestare i veckan, men vill inte testa för tidigt heller, vet ju inte när jag har BIM egentligen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-26 22:01
    Kan tillägga att jag är väldigt trött till och från.. Hoppas såklart på graviditet men det känns som om jag skulle ha en himla tur om jag blev gravid direkt efter att jag tagit ut spiralen.

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Maglizz

    Svårt att säga. Min kropp blev lite hejsan-svejsan när jag tog ut min spiral. Men du kan vara gravid om din kropp var mottaglig för sperman.

  • Maglizz
    Elaktroniqe skrev 2015-04-26 22:02:38 följande:

    Hade du graviditetssymptom också då?


    Liknande iallafall, trubbades av efter sisådär 3v.
Svar på tråden Kan jag vara gravid?