• Anonym (Respekt)

    Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?

    Jag har länge funderat på varför folk har så svårt för att respektera det. Eller åtminstone acceptera det. Själv är jag en tjej på 24 år, som söker mig till män i 40-50-årsåldern. Jag förlorade oskulden med en 10 år äldre man, och har sedan dess gått vidare uppåt till 20-30 år äldre män. Har attraherats av äldre sedan jag var 14. På den tiden en 42 år gammal granne. Där kan jag idag medge att det var fel av honom att ens prata med mig om de saker vi pratade om. Men idag, när jag är en vuxen kvinna. Varför?


     


    Om jag hade en dålig relation till min pappa? Ja, det hade jag. Men vad spelar det för roll då? Om jag söker närhet och trygghet (som jag inte fick som barn) i en sexuell eller mer varaktig relation, varför skulle åldersskillnaden vara ett problem? Varför stör man sig på det?

    Jag är ute efter en vettig diskussion, inga påhopp eller onda ord. Jag är nyfiken på vad ni tycker, helt enkelt!

  • Svar på tråden Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?
  • Anonym (Äckligt)

    Jag tycker att det är äckligt helt enkelt.

  • Anonym (Respekt)
    Anonym (Äckligt) skrev 2015-04-26 22:39:34 följande:

    Jag tycker att det är äckligt helt enkelt.


    Men det där håller ju inte. Vad tycker du är äckligt? Beskriv vad du tänker.
  • Anonym (29-51)

    Jag känner som du TS och har också mött mycket oförståelse, både från yngre och äldre. Det är fördjävligt.

    Varför tar andra människor sig friheten att kritisera andra människors sexliv/samliv? Ni som kallar det "äckligt"... varför? Är ni emot samkönade relationer också eller relationer mellan folk av olika hudfärg?

    Vad är det som stör er?

  • Anonym (Li)

    Tja, vi gillar väl alla olika. Själv skulle jag inte vilja ha någon som är äldre, men väl yngre. Har en 10 år yngre fästman nu. Har dock haft sex med en 17 år kille förut.

  • IllegalaWax
    Anonym (Äckligt) skrev 2015-04-26 22:39:34 följande:

    Jag tycker att det är äckligt helt enkelt.


    Får jag fråga, varför stör det dig personligen att andra har det trevligt tillsammans? Är du så pass missunnsam att du inte kan unna andra lite lycka, även om det kommer i en form du personligen inte gillar? Hon tänder ju uppenbarligen på det, så varför skulle det vara fel för henne? Framförallt, det må vara hänt att du tycker att det är äckligt, men varför behöver du säga det till henne för? Tror du hon kommer att ändra sig? Det är ju ungefär som att försöka få en bög att sluta ha sex med homosexuella. Framförallt, vad gav det dig att säga till henne att du tycker att hon är äcklig? Gav det dig en kick att göra det? Kände du dig lite bättre nu när du kan sitta där på dina höga hästar och se ner på andra? Blev du lite hård, eller är du lika slak som vanligt? Det är bara när du är taskig mot folk som du blir lite styv?
  • IllegalaWax
    Anonym (Respekt) skrev 2015-04-26 22:37:53 följande:

    Jag har länge funderat på varför folk har så svårt för att respektera det. Eller åtminstone acceptera det. Själv är jag en tjej på 24 år, som söker mig till män i 40-50-årsåldern. Jag förlorade oskulden med en 10 år äldre man, och har sedan dess gått vidare uppåt till 20-30 år äldre män. Har attraherats av äldre sedan jag var 14. På den tiden en 42 år gammal granne. Där kan jag idag medge att det var fel av honom att ens prata med mig om de saker vi pratade om. Men idag, när jag är en vuxen kvinna. Varför?


    Om jag hade en dålig relation till min pappa? Ja, det hade jag. Men vad spelar det för roll då? Om jag söker närhet och trygghet (som jag inte fick som barn) i en sexuell eller mer varaktig relation, varför skulle åldersskillnaden vara ett problem? Varför stör man sig på det?

    Jag är ute efter en vettig diskussion, inga påhopp eller onda ord. Jag är nyfiken på vad ni tycker, helt enkelt!


    Olika personer blir attraherade av olika saker, och du blir uppenbarligen attraherad av äldre män. Det finns egentligen ingenting att ifrågasätta, det är bara för dig att acceptera att det antagligen sitter ganska hårt i dina sexuella preferenser. Och om du har känt så i hela ditt sexuellt aktiva liv, så kommer du antagligen att fortsätta känna så resten av ditt liv också.

    Och det är ingenting att skämmas för, det är bara för dig att bekräfta och bejaka. Man har inte så stor makt över vad man tänder på, och det är lönlöst att ifrågasätta varför man tänder på det. Till syvende och sist kommer man alltid att landa i att man tänder på det för att man helt enkelt tänder på det. Du tänder på äldre män, so fucking what?

    Hitta dig en äldre man och lev lycklig med honom. Och skit i vad andra tycker om det. Kan dom inte respektera dig för det är dom ändå inte värda att ha i ditt liv. Du måste göra det som gör dig lycklig, och vad som gör dig lycklig är nobodys fucking business. Lev och njut och var glad och skit i vad andra har att säga om saken.
  • Anonym (Saio)

    Är likadan, har alltid haft en slags attraktion till äldre män. När jag var 14-15 så brukade vi åka till familjevänner och fira midsommar och så, pappan (han var inte deras riktiga pappa) brukade alltid vara annorlunda mot mig och snäll, fråga om jag frös, han blev tystare när jag var med, som att han blev blyg (som man brukar bli när man är intresserad av någon). Redan då märkte jag att han verkade intresserad av mig, fast inte på ett "äckligt" sätt.


    Hände ingenting alls med honom men han kanske var grunden till att jag började intressera mig för äldre killar/män.


    Är själv 26 och jag ser charm hos män 40-50 oftare än killar i min egna ålder. Äldre män vet var de befinner sig i livet, de är mognare, man får ett större utbyte, intressantare helt enkelt =)

  • Anonym (Hm)

    Folk är alldeles för åldersfokuserade. Jag kan liksom inte se problemet med en tjej kring 25 med en man över 40. Den som inte uppskattar det här behöver ju inte göra det själv men samtidigt acceptera att alla är vi olika. Det är inget fel på TS för att hon dras till äldre en del gör det och andra inte. Jag tror inte TS på allvar söker en fadersfigur eller så utan hon dras helt enkelt till äldre. Varför de äldre dras till betydligt yngre TS är förstås enklare att förklara ähum...
    Varje sund människa respekterar TS val. De som ifrågasätter tror jag ev kan vara avundssjuka på att de inte lever det liv TS gör.

  • Anonym (Äckligt)

    Nej jag skulle inte säga det till henne. Fattade som att hon undrar varför folk tyckte si och så. Jag bara tänker på att när tjejen låg med blöja var gubben redan ute och knullade folk

  • Anonym (Väljer yngre killar)

    Ärligt talat är det väl bara bra att alla dras till olika, för annars vore någon utan. Själv är jag 36 och skulle inte kunna tänka mig någon äldre än jag. De flesta ser helt enkelt för gubbiga ut. Även om det gäller en "äldre, stilig man" så känner jag ingen sexuell attraktion till honom, utan då tänker jag snarare att han skulle vara något för min 63-åriga mamma som numera är änka.

Svar på tråden Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?