• Anonym (.)

    Ångesten efter en otrohet

    Ska försöka göra en lång historia kort. Har haft ett förhållande med en kille i 2 år. Älskar honom verkligen men han har inte alltid behandlat mig så bra. Han har varit otrogen, han berättade inte det utan hans kompis gjorde det. Jag valde dock att förlåta. Han har liksom prioriterat allt annat i sitt liv förutom mig. Har mått dåligt och sen hände det värsta som kan hända. Jag var otrogen. Låg med en kille som går i samma klass som mig i plugget. Var full men ska inte skylla på det.... Kanske var det lite omedvetet.

    Gjorde iallafall slut med min kille då jag inte kunde leva med det. Berättade alltså inte. Jag dämpade min smärta och ångest med alkohol som resulterade i att jag låg med denna killen igen. Jag trodde jag fick känslor för honom. Men nu, en månad senare det hände första gången så kom den jobbiga smällen. Ångrar mig så HIMLA mycket att jag inte vet vad jag ska göra. Någon i liknande situation, går det att "förlåta" sig själv? Försvinner denna ångest som äter upp mig inifrån?

  • Svar på tråden Ångesten efter en otrohet
  • Anonym (Ähh)

    Du gjorde det troligen för att din kille inte behandla dig väl. En bekräftelse grej.

    Tycker du ska försöka släppa det.

    Din fd kille verkar inte vara något att ha, han berätta inte för dig så varför ska du berört för honom? Nu är det tom slut mellan er. Dvs ingen anledning alls.

Svar på tråden Ångesten efter en otrohet