• Anonym (ger ej upp)

    försöka igen

    Hej, jag och min man har 4 MF bakom oss, vart tillsammans 8 år och försökt bli gravid aktivt i 5 år. Jag är 32 och han lite äldre, 46. Han har en son som är 16 år. Jag har kollat upp mig och det ser bra ut men det vill liksom inte gå hela vägen.. Min man blir lika glad varje gång och likaså jag, men jag har hela tiden en oro i magen som säger att det inte ens kommer att gå halvvägs, senaste MF var i mars 2013 och efter det gav vi efter ett tag, men försökte ändå på avsikt. Jag tappade hoppet och det var känsligt ett tag i våran relation. Men nu har vi bestämt oss att det bannemej ska gå vägen så vi planerar att börja i juni då hans son har fått sommarlov och ska flytta till hans mamma. Syftet med tråden är att hitta fler som inte tänker ge upp och följa med hela vägen från plus till bebis och dela tankar och oro blandat med känslor!
    Ha det bra så länge, kram!

  • Svar på tråden försöka igen
  • SarahJ

    Jag hänger på om jag får.

    Nu på tre års så har jag varit gravid fem gånger. Ett ma i maj 2012, tidigt mf oktober 2012, fick plus 23/12.2012 som resulterade i dottern och sen i somras har vi försökt med att få till ett syskon men ett ma i september och ytterligare ett nu i mars. Blev skrapas sista mars då dom misstänkte druvbörd, men jag har fått de preliminära svaret att det inte var det.

    Imorgon bitti ska jag till läkare på efterkontroll och hon sa att vi eventuellt ska börja utreda varför jag får missfall. Hon blev fundersam när det är så många på kort tid. Och då hade vi "uppehåll" på ca 1 1/2 år.

    Ibland känns det så hopplöst alltihopa. Har till och med funderingar om att sterilisera mig om det blir många fler missfall. Det tar på psyket.

    Har din man kollat upp sig?

  • Anonym (ger ej upp)

    Hej! Självfallet får du hänga på! Drygt när man har så många MF på så kort tid... Men som svar på din fråga så nej han har inte gjort det, men det kanske han bör göra? Jag har alltid tänkt att det har med mig att göra då jag bär barnet.. Men ska försöka en gång till och funkar inte det då så får vi uppsöka mvc eller något. Lycka till

  • SarahJ

    Jag frågade min om han sku lämna spermaprov om dom frågar och det skulle han.

    Det inte alltid kvinnans fel. Ibland behöver det inte vara nåt fel utan tajmingen inte stämmer.

    Nu väntar jag på att första mensen ska komma efter skrapningen. Har ingen aning om när den tänker komma. Får troligen gör ett vul imorgon så får se om den är på gång då.

  • Nrk79

    Hej!

    Jag och sambon är rätt lika er, jag är 36 och han strax 45. Vi har 2 graviditeter senaste året som slutade med ett MA och en tidig vattenavgång pga infektion som gjorde att vi förlorade vår pojke i 22+5. Nu testar vi på nytt att bli gravida och rädslan finns där att även en ny graviditet inte ska leda ända fram. Dock har jag fått bra hjälp på sjukhuset och jag kommer få skrivas in redan v 7, gå på regelbundna kontroller av infektion och även ta blodförtunnande. Jag hoppas att det ska hjälpa oss hela vägen! Hoppas ni också får den hjälp ni behöver. Försök få tag på en bra läkare på kvinnokliniken och berätta hur ni haft det. (Kanske ni redan gjort?) Lycka till!

  • Anonym (ger ej upp)
    Nrk79 skrev 2015-05-24 09:48:35 följande:

    Hej!

    Jag och sambon är rätt lika er, jag är 36 och han strax 45. Vi har 2 graviditeter senaste året som slutade med ett MA och en tidig vattenavgång pga infektion som gjorde att vi förlorade vår pojke i 22+5. Nu testar vi på nytt att bli gravida och rädslan finns där att även en ny graviditet inte ska leda ända fram. Dock har jag fått bra hjälp på sjukhuset och jag kommer få skrivas in redan v 7, gå på regelbundna kontroller av infektion och även ta blodförtunnande. Jag hoppas att det ska hjälpa oss hela vägen! Hoppas ni också får den hjälp ni behöver. Försök få tag på en bra läkare på kvinnokliniken och berätta hur ni haft det. (Kanske ni redan gjort?) Lycka till!


    Hej! Det låter superjobbigt för er! jag förstår er med rädslan, den har jag med... Men tur det finns rätt bra hjälp! Nej vi har inte vart på kk men har en tid 12 aug så vi ska dit då! Lycka till och skriv gärna hur det går!
  • SarahJ
    Nrk79 skrev 2015-05-24 09:48:35 följande:

    Hej!

    Jag och sambon är rätt lika er, jag är 36 och han strax 45. Vi har 2 graviditeter senaste året som slutade med ett MA och en tidig vattenavgång pga infektion som gjorde att vi förlorade vår pojke i 22+5. Nu testar vi på nytt att bli gravida och rädslan finns där att även en ny graviditet inte ska leda ända fram. Dock har jag fått bra hjälp på sjukhuset och jag kommer få skrivas in redan v 7, gå på regelbundna kontroller av infektion och även ta blodförtunnande. Jag hoppas att det ska hjälpa oss hela vägen! Hoppas ni också får den hjälp ni behöver. Försök få tag på en bra läkare på kvinnokliniken och berätta hur ni haft det. (Kanske ni redan gjort?) Lycka till!


    Det låter som en tuff resa! Hoppas du blir gravid snabbt och att allt går som det ska!

    Själv ska jag in på operation på torsdag. Det finns något i livmodern som inte ska vara där. Antingen är det en polyp eller rester från skrapningen. Så först får jag cytotec och tre timmar senare ska jag in. De för in vätska i livmodern för att blåsa upp den och sen går de in med kamera för att titta.

    men allt hänger på mitt blodtryck och ekg som jag ska göra på tisdag. Ligger på gränsen till att vara för högt. Stressen gör inte saken bättre heller. ....
  • Nrk79
    SarahJ skrev 2015-05-24 21:13:08 följande:
    Det låter som en tuff resa! Hoppas du blir gravid snabbt och att allt går som det ska!

    Själv ska jag in på operation på torsdag. Det finns något i livmodern som inte ska vara där. Antingen är det en polyp eller rester från skrapningen. Så först får jag cytotec och tre timmar senare ska jag in. De för in vätska i livmodern för att blåsa upp den och sen går de in med kamera för att titta.

    men allt hänger på mitt blodtryck och ekg som jag ska göra på tisdag. Ligger på gränsen till att vara för högt. Stressen gör inte saken bättre heller. ....
    Hej!
    Håller tummarna för er! Fick ett plus idag, men nu börjar den nervösa nio månaders (8 nu) väntan där typ allt kan hända...
    Kram på er!
  • SarahJ
    Nrk79 skrev 2015-07-07 10:06:47 följande:

    Hej!

    Håller tummarna för er! Fick ett plus idag, men nu börjar den nervösa nio månaders (8 nu) väntan där typ allt kan hända...

    Kram på er!


    Grattis!

    Här har jag just haft ägglossning men inget sex då jag käkat antibiotika i två veckor för borrelia. Antibiotikan har slagit ut de goda bakterierna I underlivet så jag har fått svamp till på det...

    har köpt hem ägglossning test och så har har fått recept på Lugesteron som jag ska börja med på tredje dagen efter ägglossning. Det blir dock nästa månad om nu inte karln är på jobb (som vanligt...).

    Jag håller tummarna för dig! !=)
  • Nrk79
    SarahJ skrev 2015-07-07 11:33:41 följande:
    Grattis!

    Här har jag just haft ägglossning men inget sex då jag käkat antibiotika i två veckor för borrelia. Antibiotikan har slagit ut de goda bakterierna I underlivet så jag har fått svamp till på det...

    har köpt hem ägglossning test och så har har fått recept på Lugesteron som jag ska börja med på tredje dagen efter ägglossning. Det blir dock nästa månad om nu inte karln är på jobb (som vanligt...).

    Jag håller tummarna för dig! !=)
    Vad jobbigt! Hoppas du får ha mannen hemma snart och att ni får ert plus! :)
  • SarahJ

    Det är inte lätt att skaffa barn med en sjöman. Men han är helt inne på ett syskon så han kanske kan komma hem på en snabb visit sen. =D ;)

Svar på tråden försöka igen