• Anonym (oatraktiv)

    hatar min kropp och insett hur jag ser ut

    Jag är överviktig och det har jag varit i 13 år sen jag fick mitt första barn. jag gick på mediciner innan det som jag gick upp i vikt av. Har inte gjort så stora försök under åren att gå ner i vikt. Visst har jag haft perioder där jag bantat men snart gett upp inte tyckt det var så farligt. men för någon vecka sedan slog det mig med full kraft fy fan va ful och fet jag är. Började stor gråta och har sen dess mått jätte dåligt. Jag har ca 20kg övervikt som jag vill bli av med men vet inte vart jag ska börja för att bli av med det. Kan inte fixa dieter med pulver det tål inte min mage. Inte heller massa recept på mat då jag är ensam med 3 barn och har inte tiden att laga extra mat. Finns det någon som har några tips på hur jag ska fixa detta. Vill börja träna med men får bli hemma övningar till gymmet hinner jag inte då jag aldrig är utan barnen.Hatar att må så här och ha denna fula kropp. Innan jag fick barn var jag jättesmal så detta är inte jag. 

  • Svar på tråden hatar min kropp och insett hur jag ser ut
  • Starka

    Vill verkligen rekommendera 5:2 det är enkelt och billigt . Jag är lite lat av mig så fastedagarna kör jag en 500grams burk kvarg uppdelat på tre med en mtsk chiafrön i varje. Annars finns det jättebra recept på nätet. Har gått ner 25kg på ca 6 mån och mått superbra, har också lite klurig mage.

  • Anonym (Du kan)

    Det viktigaste är ju att du mår bra och känner dig nöjd! Börja med vardagsmotion, en eller två promenader per dag så du kommer igång väldigt lätt, samtidigt som du kan uppskatta annat så som fin natur mm. 

    Motion och lagom kost går hand i hand. Du behöver inte äta någon superdiet för att gå ner i vikt, bara det jag menar. Ät mer regelbundet och rör på dig och viktigast av allt - - belöna dig själv när du ser resultat! Det kommer man långt på tror jag Det kommer perioder när det kommer kännas tuffare, men då är det viktigt att inte puscha på för hårt.. Det gör tyvärr många och sätter för högra krav på sig själv. Bättre att det går långsamt och säkert än snabbt och inte alls lika bibehållande. 

    Sen finns det mycket bra appar att ladda ner på mobil där du utför träningsövningar hemma. Googla på hemmaövningar och bygg upp ett eget träningsschema Lycka till!

  • Anonym (Du kan)

    ....Tips på app om det är så att du har svårt att hitta motivationen Flört Friskis och svettis "Hatar träning", har själv kört den och funkar kanon. Där väljer du själv vilken prestation du vill göra.. Man blir iallafall varm i kroppen och känner sig mycket mer rörlig efteråt Värt ett försök! 

  • Anonym (nytta)

    Du skulle ju eventuellt kunna laga samma nyttiga mat till dig och barnen?

    Bästa är om du lär dig äta bra mat och lär dina barn vad som är bra mat.

  • Anonym (oatraktiv)

    Jag äter grönsaker till maten men skulle jag lägga grönsaker i maten skulle mina barn skrika rakt ut och det skulle tyvärr bli väldigt mycket bråk vid matbordet. Vill laga bättre mat men tycker det verkar så krångligt alla recept jag kollat på.

  • Mamori

    Äter du mer än en portion åt gången? Gör inte det, ta alltid bara en portion. Köp små skålar som du äter i så håller sig portionen liten. Du kan äta samma mat som tidigare om du gör så. Promenader är jättebra men funkar det med barnen? Ifall det gör det så gå 3-4 km om dagen. Drick ingen läsk/vin/öl utan håll dig till vatten. Då kommer du nog gå ner ganska fort. Har flera bekanta som använt samma metod och det har funkat för alla! Har en tjejkompis som vägde ca 90-100 kg och var bara 155 cm lång. Efter ett år väger hon nu 55 med denna metod.

  • Anonym (oatraktiv)

    Har en vanlig tallrik halva med mat och halva med grönsaker en knäcker macka och vatten är vad jag äter vid en måltid. Promenader funkar då dottern fortfarande åker vagn. Får ge mig ut så ofta jag kan. Tack för alla tips. Ska prova friskis och svettis appen.

  • Anonym (tss)

    Du kan inte äta pulver, inte laga mat med recept, inte gymma, då blir det nog svårt att gå ner 20 kilo.. Sen har man inte sån stor övervikt om man äter en vanlig tallrik med mat, halva grönsaker, knäckemacka och vatten till....

  • Anonym (Bibbi)

    Jag skulle rekommendera Viktväktarna faktiskt.

    Jag har testat att bara räkna kalorier (funkar men man måste tänka på det hela tiden).

    5:2 - ångest de dagarna jag inte fick äta mat. Gick inte ner i vikt av det heller.

    Viktväktarna kör jag nu och det funkar kanon. Jag har barn och äter vår vanliga mat men jag äter mindre av det vanliga och mer av frukt och grönt. Hos VV behöver man bara tänka på points och man får en liten bonus att äta upp varje vecka om man vill.

    Frukt och grönt är gratis så det får man äta hur mycket man vill av (utan att hetsa i sig).

    Jag har gått ner 25 kg på ett halvår och jag har inte varit hungrig alls. Familjen märker knappt av att jag varit med i VV för det har inte påverkat dem. Jag är den ende som är överviktig, de andra är smala som spetor.

  • K grrl
    Anonym (tss) skrev 2015-04-30 17:54:34 följande:

    Du kan inte äta pulver, inte laga mat med recept, inte gymma, då blir det nog svårt att gå ner 20 kilo.. Sen har man inte sån stor övervikt om man äter en vanlig tallrik med mat, halva grönsaker, knäckemacka och vatten till....


    Eh... Jag gick ner 20 kilo utan att röra pulver, utan att gymma och utan att ändra kosten på annat sätt än att äta mer grönsaker och mindre portioner.
Svar på tråden hatar min kropp och insett hur jag ser ut