• Anonym (Sandra)

    Vad gör jag när alla övergert mig?

    Hej.

    Vad gör man när man blivit lämnad av alla? Jag har ingen familj kvar. Inga vänner. Det är bara jag och min dotter.

    Jag vet inte hur länge mer jag orkar. Jag vet inte hur jag ska lösa det här. Snälla hjälp..

  • Svar på tråden Vad gör jag när alla övergert mig?
  • nanneN

    Om din familj och vänner överger dig utan anledning så klarar du dig säkerligen bättre utan dom.

  • Anonym (Sandra)

    Vännerna försvann när jag flyttade. Har inte skaffat fler sedan dess. Levde isolerat m min fd.

    Ursprungsfamiljen är otillgänglig av olika anledningar.

  • Anonym (Sandra)

    Ja. Men jag klarar mig inte helt ensam.

  • Anonym (???)

    Men om du flyttade från dina vänner så är det väl snarare du som övergett dom ? Varför klarar du dig inte själv?

  • nanneN
    Anonym (Sandra) skrev 2015-04-27 14:38:49 följande:

    Vännerna försvann när jag flyttade. Har inte skaffat fler sedan dess. Levde isolerat m min fd.

    Ursprungsfamiljen är otillgänglig av olika anledningar.


    Om din familj överger dig så är dom inte din familj. Familj är mer än bara biologi.

    Skaffa nya vänner då, du kan väl inte klandra dina vänner om det är du som flyttat?
  • Anonym (Hulkmamman)

    Men du är ju inte ensam! Du har ju fortfarande kvar det viktigaste i ditt liv, din dotter!
    Skulle du hellre byta bort henne mot att få allt det andra? Hur gammal är hon? Är hon bebis får du allt lov att bita ihop och härda ut, kanske gå till ÖF eller nåt, är hon äldre kan ni ju göra saker tillsammans. Även sånt där man träffar andra människor. Hur menar du att du inte klarar dig? Är det rent praktiskt finns det massa lösningar, är det mentalt så är det övergående. Till slut inser du att ensam är stark! Du får se den där smärtan du har nu som en slags mental styrketräning, efter en tid bygger du upp en styrka sällan skådad och då är du oövervinnerlig.

    Var bor du nånstans?

  • Anonym (Sandra)
    nanneN skrev 2015-04-27 15:45:53 följande:

    Om din familj överger dig så är dom inte din familj. Familj är mer än bara biologi.

    Skaffa nya vänner då, du kan väl inte klandra dina vänner om det är du som flyttat?


    Vänner som man haft i många år tycker jag man kan hålla kontakten med även om man flyttar. Så har det inte blivit. Jag har gjort flera försök men får inga svar tillbaka.

    Jo. Försöker skaffa nya vänner. Det är svårt.
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Hulkmamman) skrev 2015-04-27 15:51:51 följande:

    Men du är ju inte ensam! Du har ju fortfarande kvar det viktigaste i ditt liv, din dotter!

    Skulle du hellre byta bort henne mot att få allt det andra? Hur gammal är hon? Är hon bebis får du allt lov att bita ihop och härda ut, kanske gå till ÖF eller nåt, är hon äldre kan ni ju göra saker tillsammans. Även sånt där man träffar andra människor. Hur menar du att du inte klarar dig? Är det rent praktiskt finns det massa lösningar, är det mentalt så är det övergående. Till slut inser du att ensam är stark! Du får se den där smärtan du har nu som en slags mental styrketräning, efter en tid bygger du upp en styrka sällan skådad och då är du oövervinnerlig.

    Var bor du nånstans?


    Nej ensam är inte stark. Såhär har det varit nu i flera år och jag blir snarare svagare mentalt. Orkar inte med ensamheten mer.

    Nej det räcker inte med bara dotter. Även hon behöver fler runt sig än mig. Så besviken på släkt som sviker.
  • Josse112

    Jag undrar också på ett ungefär vart i landet du bor? Du måste se till att komma ur det här på något sätt och jag tror att du snabbt kommer känna dig starkare bara du är mindre ensam.

  • Anonym (ll)

    Allt är övergående så även människor. Det kommer alltid nya möjligheter.

  • Josse112
    Anonym (Sandra) skrev 2015-04-27 18:56:59 följande:

    Bor i Stockholm.


    Attans! Bodde där för något år sedan, men har nu flyttat norrut. Hur som helst så träffar både jag och min sambo gärna nya människor, då vi arbetar hemifrån med e-handel båda två och inte kommer ut så mycket via jobbet. Om du har lust någon gång och vill förändra din situation, så säg bara till så kan vi mötas halvvägs och fika. Till Gävle är det inte så fasligt långt från varken Stockholm eller Norrland. Du kan skriva privat till mig om du vill prata mer och annars önskar jag dig all lycka!
Svar på tråden Vad gör jag när alla övergert mig?