• Anonym (Man)

    Feminist.

    Vad vill du göra för att förbättra för män?

  • Svar på tråden Feminist.
  • Anonym (feminista horde)

    Jag vill att betygsskillnaderna mellan tjejer och killar i skolan tas på allvar och att man utreder detta ordentligt, för jag har svårt att tro att killarna har blivit dummare de senaste 25 åren sedan kvinnorna började dominera läraryrket.

    Jag vill att män kan vara föräldralediga utan oro för taskiga kommentarer från kollegor eller repressalier från chefshåll.

    Jag vill att mäns psykiska mående tas på större allvar och att vårdpersonal får riktad utbildning i att se tecken på psykisk ohälsa/aggression hos nedstämda män så att de kan få hjälp istället för att gå runt som tidsinställda bomber.

    Jag vill att mer pengar satsas på att ge unga män med dåliga förutsättningar hemifrån goda förebilder i yrkeslivet, praktik och fler vägar in i arbete än enbart genom studier.

    Det var bara de första sakerna jag kom på just nu, finns mycket att göra på alla fronter.

  • Anonym (Man)

    Låter mycket bra!

    Nu kommer väl snart de medlemmar som anser att män BARA har fördelar, och inte nackdelar, av patriarkatet att börja protestera.

    Men bra att du understryker, genom dina förslag, att patriarkatet missgynnar BÅDE kvinnor och män.

Svar på tråden Feminist.