• Anonym (MJ)

    Vem röstar på Vänsterpartiet?

    Någon teori?

  • Svar på tråden Vem röstar på Vänsterpartiet?
  • Dr Nail

    Ibland överväger jag att rösta på dem. Men sen träffar jag representanter av deras elektorat och ändrar mig drastiskt.

  • Lindsey Egot the only one

    Ingen aning! Förstår mig inte på deras tankesätt öht.

  • Djävulens Högra Hand

    Ja svaret är jävligt enkelt, en vänsterpartist röstar på vänsterpartiet lika som att en moderat röstar på moderaterna.

  • Giovanna
    AngelOfHarlem skrev 2015-04-27 22:57:08 följande:

    Jag!


    Jag med!
  • Anonym (MJ)
    Giovanna skrev 2015-04-28 00:11:25 följande:

    Jag med!


    Varför gör du det då?
  • Anonym (Mia)

    6,6 procent enl sifo just nu. De växer och har fler väljare än både KD, FP och C. Kan tänka mig att de kan öka och få röster av MP om det varit val idag då MP gjort bort sig.

  • Anonym (MJ)
    Anonym (Mia) skrev 2015-04-28 02:10:31 följande:

    6,6 procent enl sifo just nu. De växer och har fler väljare än både KD, FP och C. Kan tänka mig att de kan öka och få röster av MP om det varit val idag då MP gjort bort sig.


    Trevligt! Jag tycker bl a om att de är emot vinster i välfärden.

    De ökar alltså med en procent sedan valet. Kul ju.
  • Anonym (Arbetslösa)

    Jag tror det är mest studenter,arbetslösa, kulturmuppar och knarkare som röstar på V, jag har svårt att tro att någon med ett riktigt arbete röstar V.

  • Daniel12
    Anonym (Arbetslösa) skrev 2015-04-28 07:01:33 följande:

    Jag tror det är mest studenter,arbetslösa, kulturmuppar och knarkare som röstar på V, jag har svårt att tro att någon med ett riktigt arbete röstar V.


    Precis. För är man av åsikten att alla ska ha lika mycket och vara lika mycket beskattade, så har man nog varken drivkraft eller ambitioner i livet. För det naturliga för människan är ju att hela tiden få det bättre ekonomiskt och klättra uppåt på samhällsstegen.

    Som Frank Zappa sa: "Kommunism funkar inte eftersom människor gillar att äga saker".
Svar på tråden Vem röstar på Vänsterpartiet?