• Anonym (Skitbesviken!)

    Mina bästa vänner dejtar!

    Mina absolut två bästa vänner har börjat dejta! Jag mår så illa av det att jag inte klarar av att träffa eller prata med någon av dem just nu. De känner inte varandra sen tidgiare utan det är mina vänner, i stort sett de enda jag pratar med och umgås med. 

    Hur kan de göra så här? 
    förstår de inte hur det känns för mig? 
    Jag förlorar två vänner i en smäll, så känns det! 
    Jag har sagt hur jag känner att detta känns jättekonstigt för mig, de föstår inte och jag kan självklart inte säga att de inte får fortsätta dejta, det är helt nytt, Men jag tycker att de kunde väl valt andra att dejta! De känner inte varandra så varför ens försöka bli ett par???? På bekostnad av mig så känns det, jag kommer aldrig mer känna mig trygg i att anförtro mig åt henne eller åt honom om de blir ett par! 

    Är det någon som förstår mig? 

    Ska jag nu gå och fika med min kompis pojkvän helt plötsligt och inte min vän? Jag och han hade plnaerat en weekend ihop och nu gav han som förslag att vi kan åka alla tre?! Ska jag vara tredje hjulet helt plötsligt! Fyfan vad tråkigt! 

    Det känns så äckligt! Jag mår illa av hela situationen! Det var ju mina vänner! 

    De ses och pratar i telefon nu varje dag, och de har inte slutat ringt mig, men det känns sååå jobbigt att de ses och umgås! Som par dessutom! 


    Säg gärna om jag överdriver för jag är så ledsen över det här att jag knappt kan fokucera på jobbet. 

  • Svar på tråden Mina bästa vänner dejtar!
  • Modesty

    Du överdriver! ;) Försök vara glad för deras skull istället. Det betyder inte alls att du har förlorat dina vänner! Så länge båda dina vänner är glada är det väl toppen? Man vill ju inget hellre än att ens vänner ska bara lyckliga och finna kärleken. Nu är du ju redan vän med bådas respektive och behöver inte förlora någon av dem till någon pojk/flickvän som du inte känner och som du kanske inte hade klickat med.

  • Anonym (Skitbesviken!)

    Känns bara helt fel, trodde inte jag skulle må så här dåligt av detta. 

    De dejtar hej vilt hela tiden var de tvungna att välja varandra när jag är den som är den gemensamma nämnaren? Jag har inga andra vänner och det känns bara inte roligt. 

    Såklart blir jag inte inkluderad, jag hamnar utanför så är det ju. 

  • Långbenopluto
    Anonym (Skitbesviken!) skrev 2015-04-28 00:44:10 följande:

    Känns bara helt fel, trodde inte jag skulle må så här dåligt av detta. 

    De dejtar hej vilt hela tiden var de tvungna att välja varandra när jag är den som är den gemensamma nämnaren? Jag har inga andra vänner och det känns bara inte roligt. 

    Såklart blir jag inte inkluderad, jag hamnar utanför så är det ju. 


    Men herregud, hur gammal är du? 14...?
  • badong
    Om du är barn/ungdom: Se det som något possitivt. Eftersom båda är dina vänner förlorar du inte kontakten med dem på samma sätt som du skulle göra om var och en började dejta någon utomstående för fullt. Framförallt har du inte rätt att klandra en vän för att hen dejtar och inleder en romantisk relation med någon annan. Du kan själv försöka se till så att ni inte förlorar kontakten, och du kan säga till vännen att du önskar att hen också försöker hålla kontakten, men du kan inte klandra en vän för att vara kär i någon och umgås med denne.
    Och det blir ingen skillnad om två vänner till dig blir ihop med varandra. De har aldrig lovat dig att inte bli kära i varandra.
    Den enda skillnaden är en positiv fördel: Det är större chans att du inte förlorar kontakten med dem. Tänk positivt på vad kul ni kan ha tillsammans alla tre istället. Visst kan du känna dig som tredje hjulet ibland om de sitter och pussas, men ni kan säkert ha hur kul som helst också. Och varför inte själv skaffa en dejt som också kan hänga med.
    De vänskapliga svartsjukekänslor du känner är för att du vill vara den viktigaste personen i bådas liv, men du nu blir rädd för att inte längre vara det. Försök att lägga bort den ängslan. Man behöver inte vara den viktigaste personen i någons liv för att kunna vara vän. Är ni riktigt goda vänner kommer de alltid att behöva dig.

    Men är du kanske hemligt kär i en av dom blir dock frågan svårare. Då kanske de gör för ont att se dom gulla tillsammans och då kanske det inte finns någon annan utväg än att du förklarar det, och föklarar att du därför tycker det är för jobbigt att umgås just nu, men kanske kan återuppta vänskapen när du kommit över den olyckliga kärleken. Även här kan det kanske vara bra att hitta någon egen att dejta.

    Om du är vuxen: Du inte bara överdriver utan är grymt egocentrerad, omogen och ogenerös!
  • Anonym (Skitbesviken!)

    Jag är vuxen, i alla högsta grad. 

    Tror ingen förstår hur det känns. Kanske för att killen är min bästa vän i flera år, har varit det enda sällskapet för mig och mina barn. VIll semestra med oss och umgås med oss. Det är inte lätt att hitta en vän som gärna umgås med en mamma och hennes barn som själv inte har det. 

    Min tjejkompis är ganska ny i mitt liv. Dock ockås en bra vän. Men inte lika bra som han. Hon har precis separerat från sitt ex. Det har inte gått lång tid och hon har aldrig talat gott om min killkompis och han har aldrig talat gott om henne, de har i stort sett alltid sagt "han/Hon verkar vara så ...." och så något negativt. Han bjöd ut henne utan att de umgåtts. Dvs de "provar" sig fram. 

    Han dejtar som i helvete. Har nya tjejer varje helg. Varför ska han välja då den tjejen jag endast umgås med. Å hon vet hur få vänner jag har som jag verkligen bryr mig om. Han och jag hade planerat en massa i vår, utflykter och dyl.Det känns inte bekvämt nu, jag kanske inte vill umgås med BÅDA. Jag kanske vill ha min kontakt med honom bara och med henne bara. Med henne blir det så klart lättare men det känns sjukt avigt att åka en weekend med hennes POJKVÄN helt plötsligt inte bara min vän! 

    Ni som tycker jag är så barnslig osv ni är säkert gifta och har ert på det torra. För mig är mina vänner mitt vuxna sällskap. Jag har ingen partner, har tre små barn då min man lämnade mig för 5 år sen. För mig har han varit en klippa i mittt liv. Det känns faktiskt som hon tar honom från mig. 

  • Rainbow gg

    Aha, jag förstår varför du känner så nu, du är ju kär i honom såklart och nu kommer någon annan och tar honom.

  • Anonym (ehh)
    Anonym (Skitbesviken!) skrev 2015-04-28 07:27:16 följande:

    Jag är vuxen, i alla högsta grad. 

    Tror ingen förstår hur det känns. Kanske för att killen är min bästa vän i flera år, har varit det enda sällskapet för mig och mina barn. VIll semestra med oss och umgås med oss. Det är inte lätt att hitta en vän som gärna umgås med en mamma och hennes barn som själv inte har det. 

    Min tjejkompis är ganska ny i mitt liv. Dock ockås en bra vän. Men inte lika bra som han. Hon har precis separerat från sitt ex. Det har inte gått lång tid och hon har aldrig talat gott om min killkompis och han har aldrig talat gott om henne, de har i stort sett alltid sagt "han/Hon verkar vara så ...." och så något negativt. Han bjöd ut henne utan att de umgåtts. Dvs de "provar" sig fram. 

    Han dejtar som i helvete. Har nya tjejer varje helg. Varför ska han välja då den tjejen jag endast umgås med. Å hon vet hur få vänner jag har som jag verkligen bryr mig om. Han och jag hade planerat en massa i vår, utflykter och dyl.Det känns inte bekvämt nu, jag kanske inte vill umgås med BÅDA. Jag kanske vill ha min kontakt med honom bara och med henne bara. Med henne blir det så klart lättare men det känns sjukt avigt att åka en weekend med hennes POJKVÄN helt plötsligt inte bara min vän! 

    Ni som tycker jag är så barnslig osv ni är säkert gifta och har ert på det torra. För mig är mina vänner mitt vuxna sällskap. Jag har ingen partner, har tre små barn då min man lämnade mig för 5 år sen. För mig har han varit en klippa i mittt liv. Det känns faktiskt som hon tar honom från mig. 


    Vuxen?... well...ährmm... Läs badongs "barn-svar" tycker jag.
  • Anonym (Skitbesviken!)

    Så det är ingen här som tycker att han eller hon gjort fel? Att de utan att ha varit intresserade av varandra väljer att börja dejta och ligga? 

    Som kompis, är det inte lite fel? Att göra detta mot sin närmaste vän? Killar och tjejer finns d ju gott om. 

Svar på tråden Mina bästa vänner dejtar!