• Anonym (Undrar)

    Ni med MENS - hur bor ni?

    Jag läste en artikel och länken under om att tjejer synkar sina ägglossningar med varandra p.g.a. feromoner. illvet.se/manniskan/varfor-far-kvinnor-menstruation-samtidigt

    Hur blir det då med grannar i flerbostadshus? Sprider det sig genom väggar, golv och tak? Miljonprogrammet då? Ständigt nya grannar.

    Jag har t.ex. fått flera nya grannar (tjejer) på kort tid och min mens har kommit olika varje månad sen dess, den har på några månader skjutits fram från 13:e till runt 25:e. Är det grannarnas fel?

    Och sen en till fråga.

    Jag har mens runt löning numera men då vill jag ju ut och ha kul (är singel) och inte sitta hemma och ha mens. Kan jag tidigarelägga den genom att umgås mycket med tjejer som har mens i mitten av månaden istället? Jag är inte så rik så jag sitter ändå bara hemma och äter gröt då. Jag äter inga p-piller.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni med MENS - hur bor ni?
  • Anonym (menseriet)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-04-28 00:43:37 följande:

    Jag läste en artikel och länken under om att tjejer synkar sina ägglossningar med varandra p.g.a. feromoner. illvet.se/manniskan/varfor-far-kvinnor-menstruation-samtidigt

    Hur blir det då med grannar i flerbostadshus? Sprider det sig genom väggar, golv och tak? Miljonprogrammet då? Ständigt nya grannar.

    Jag har t.ex. fått flera nya grannar (tjejer) på kort tid och min mens har kommit olika varje månad sen dess, den har på några månader skjutits fram från 13:e till runt 25:e. Är det grannarnas fel?

    Och sen en till fråga.

    Jag har mens runt löning numera men då vill jag ju ut och ha kul (är singel) och inte sitta hemma och ha mens. Kan jag tidigarelägga den genom att umgås mycket med tjejer som har mens i mitten av månaden istället? Jag är inte så rik så jag sitter ändå bara hemma och äter gröt då. Jag äter inga p-piller.


    Haha, tror inte det synkas genom väggar i flerfamiljshus utan mer dom man umgås med kontinuerligt.

    Du kan ta en cyklo-f så du ändrar menscykeln men kollar hos Gyn först så du tål den.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (menseriet) skrev 2015-04-28 00:48:42 följande:
    Haha, tror inte det synkas genom väggar i flerfamiljshus utan mer dom man umgås med kontinuerligt.

    Du kan ta en cyklo-f så du ändrar menscykeln men kollar hos Gyn först så du tål den.
    Är det sant? Det har jag inte hört! Jag har ätit den förut för att jag blödde mycket.
  • Anonym (Orolig)

    Har alltid varit rädd för detta. Känns som man inte har kontroll över sin egen kropp ju! Kul att främmande kvinnor bestämmer när jag har mens. :/

  • Anonym (menseriet)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-04-28 00:56:02 följande:
    Är det sant? Det har jag inte hört! Jag har ätit den förut för att jag blödde mycket.
    Finns ju tabletter som skjuter upp mensen, tar du en sån när löning närmar sig så ändrar sig ju cykeln. Men som sagt, värt o kolla först att man tål skiten så man inte får en cysta eller nåt. Men varför gå ut vid löning förresten? Bara en jävla massa folk överallt ju
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (menseriet) skrev 2015-04-28 01:04:01 följande:
    Finns ju tabletter som skjuter upp mensen, tar du en sån när löning närmar sig så ändrar sig ju cykeln. Men som sagt, värt o kolla först att man tål skiten så man inte får en cysta eller nåt. Men varför gå ut vid löning förresten? Bara en jävla massa folk överallt ju
    Tänk att jag aldrig förstått det. Jag har mer pengar vid löning än den 13:e, så det är därför. Jag får sällskap av mina vänner med, de brukar gå ut då. Massa folk är ju bra! Gillar inte när det är tomt och man måste gå runt och leta för att hitta någon intressant kille.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-04-28 01:00:53 följande:

    Har alltid varit rädd för detta. Känns som man inte har kontroll över sin egen kropp ju! Kul att främmande kvinnor bestämmer när jag har mens. :/


    Nej Obestämd Sen har jag läst att det är alfahonornas ägglossning som alla andra ändrar sin ägglossning för. Kul då att vara den som alltid måste ändra.... Tungan ute
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-04-28 01:16:52 följande:

    Nej Sen har jag läst att det är alfahonornas ägglossning som alla andra ändrar sin ägglossning för. Kul då att vara den som alltid måste ändra....


    Betyder detta att man är sexuellt undergiven typ?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-04-28 01:18:00 följande:
    Betyder detta att man är sexuellt undergiven typ?
    Vad är det? Har hört det nån gång men kommer inte ihåg. Det är nog att man har svagast feromoner eller nåt.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (menseriet) skrev 2015-04-28 00:48:42 följande:
    Haha, tror inte det synkas genom väggar i flerfamiljshus utan mer dom man umgås med kontinuerligt.

    Du kan ta en cyklo-f så du ändrar menscykeln men kollar hos Gyn först så du tål den.
    Föresten, hur mycket behöver vi umgås då för att ändra mensen? Vi möts ju i hissen och trapphuset varje dag. Förutom det sitter vi ju på balkongerna samtidigt. En tjej på balkongen ovanpå och en tjej under.
  • Anonym (Undrar)

    Sen har jag en snett under med men hon borde vara i klimakteriet. Sen bara killar.

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-04-28 01:24:37 följande:

    Föresten, hur mycket behöver vi umgås då för att ändra mensen? Vi möts ju i hissen och trapphuset varje dag. Förutom det sitter vi ju på balkongerna samtidigt. En tjej på balkongen ovanpå och en tjej under.


    Tror det är så att man ska röra varandra för att det ska funka med feromonerna?? Så stå i samma hiss borde inte räcka men om ni t ex skakar hand eller kramas ibland? fast det kanske man inte kan göra med främmande så ofta.
  • sirmalin
    Anonym (Undrar) skrev 2015-04-28 01:12:58 följande:
    Tänk att jag aldrig förstått det. Jag har mer pengar vid löning än den 13:e, så det är därför. Jag får sällskap av mina vänner med, de brukar gå ut då. Massa folk är ju bra! Gillar inte när det är tomt och man måste gå runt och leta för att hitta någon intressant kille.
    Men om du bara har råd att gå ut på krogen en gång per månad så borde det ju inte spela någon roll vilken helg i månaden det är. En öl kostar väl lika mycket oavsett helg så det blir samma utgift oavsett om du går ut lönehelgen eller helgen efter... Om det är så att du inte har kvar dom pengarne efter en vecka för att du har spenderat dem på något så "onödigt" som mat så kanske du ska fundera på om du har råd med krogen alls.
  • Anonym (Mia)

    Tror man måste umgås ganska ofta o mycket så man känner varandras doft omedvetet. Feromoner doftar. För längesen berättade en kvinna för mer om det här och att hon och hennes kollega som åkte o badade ofta med handikappade barn i jobbet , hade synkat sina cykler automatiskt och det var bra i jobbet. .

  • Anonym (Undrar)
    sirmalin skrev 2015-04-28 06:59:09 följande:

    Men om du bara har råd att gå ut på krogen en gång per månad så borde det ju inte spela någon roll vilken helg i månaden det är. En öl kostar väl lika mycket oavsett helg så det blir samma utgift oavsett om du går ut lönehelgen eller helgen efter... Om det är så att du inte har kvar dom pengarne efter en vecka för att du har spenderat dem på något så "onödigt" som mat så kanske du ska fundera på om du har råd med krogen alls.


    Nej men jag är inte så gammal och jag vill leva livet medans jag kan. Yolo!

    Sen händer ju typ allt på löningshelgen. Jag bor i en hålastad och det är faktiskt inte så många ute mitt i månaden. Mina vänner går bara på krogen den helgen med, annars hemmafester och sånt. Vi pluggar och jag jobbar extra på andra helger. Det är jättemånga skäl till att gå ut vid lönehelg.
  • trolliz

    Det kändes som hela staden jag bodde i förr hade mens samtidigt, lite kul, men galet. Praktiskt ju. Då kan man sitta och vara mensiga tillsammans ena veckan och ut och festa andra :D

  • Mijjan

    Jag jobbar på ett hvbhem och det är inte ovanligt att våran mens synkar sig! Stackars karlar/killar i närheten när både tonårstjejerna och kvinnliga kollegor har pms samtidigt

  • Anonym (G)
    Anonym (TS) skrev 2023-07-10 12:08:06 följande:

    Mysteriet kvarstår! *puffbumpis*



    Nej gumman, höhö vad roligt att låtsas
Svar på tråden Ni med MENS - hur bor ni?