• Anonym (J)

    Hur är folk så jävla dum och köper en bugaboo?

    Ja, det har jag funderat länge på. Hur fan kan folk köpa en barnvagn som kostar ny 14000 som bara är plastig, oskön att köra, och har inget som andra vagnar saknar. Följer ju knappt med ett regnskydd, ska man köpa något tillbehör är det också snordyrt. Varför dras folk till denna barnvagn? :-S

    Det går ju en jämföra den med en iphone. Snordyr, inga finesser med populär som fan.

  • Svar på tråden Hur är folk så jävla dum och köper en bugaboo?
  • Anonym (Skön)

    Har ingen bugaboo själv men syrran har en, tycker att den är SÅ JÄVLA skön att köra. Eller va, detta var typ 2010, vet inte hur dagens vagnar känns. Men jag hade inte själv lagt ner över 6000 på en barnvagn.

  • Duckan

    När vi  köpte vår Buggaboo kostade den 10000 kr och där ingick då regnskydd och åkpåse. Mycket pengar, javisst, men vi rullade den där vagnen i fyra år och var lika nöjda hela vägen. Lätt att köra, fick plats i vår lilla hiss och i bagaget på bilen. Finns inget jag inte gillade med den vagnen.
    Det är en smaksak som allt annat helt enkelt.

  • Anonym (J)

    Har vart och provkört en hel del vagnar och bugaboon gick bort fort. Plastig, ranglig och handtaget var så oskönt. Förstår inte hur folk betalar sånt överpris.

  • yodi

    själv föredrar jag visserligen emmaljunga, men låt folk köpa vilka barvagnar dom vill.

  • Amanda84

    Jag har själv inte en bugaboo men kan tänka mig hur folk som köper den tänker. Förmodligen har de råd att köpa en så pass dyr vagn eller så tycker de att den är snygg och köper den begagnad.

    Den här frågan är lite som: varför köper man en bil för en miljon om man kan köpa en bil för ett par hundra tusen? Eller varför köper man en cresentcykel när det finns billigare märken?

    De som har en bugaboo kan också ha valt just den för att den passade deras körteknik, längd eller armstyrka. Jag själv som är väldigt kort och dessutom har smärtor i handlederna, har just nu tre vagnar stående här hemma, varav ingen egentligen är optimal för mig att köra. Den vagn som jag slipper smärta i handlederna av är för tung för mig att köra. Den som är lätt, får jag ont i handlederna av eftersom handtaget sitter alldeles för högt upp för mig (jag har det nästan i hakhöjd) och den vagn som varken är för tung eller ger mig smärta är en stor 90-talsvagn som dels är ful och dels inte minskar mer än 10 cm i storlek när man fäller ihop den vilket gör att den inte får plats i bilen.


    En bugaboo har jag provat att köra en kortare sträcka och den fick jag varken ont i handlederna av eller upplevde för tung och den fick dessutom plats i det trånga bagageutrymmet på vår bil. Däremot var den för dyr för oss.

  • Pandamamma79
    Anonym (J) skrev 2015-04-28 13:47:01 följande:

    Har vart och provkört en hel del vagnar och bugaboon gick bort fort. Plastig, ranglig och handtaget var så oskönt. Förstår inte hur folk betalar sånt överpris.


    Du behöver inte förstå varför andra gör detta valet. Bara att acceptera att vi alla känner och tycker olika.
  • Anonym (Bästa vagnen)

    Jag har fem barn och har testat många olika vagnar. Bugaboon var helt klart den bästa av dom alla. Älskade att den var så lättkörd, vägde lite och framför allt att man kunde ha barnet emot sig hela vagnperioden.

    Jag köpte min för 7500 kr och sålde den för 5000 kr.

    Varför blir TS så provocerad av att andra gillar saker TS inte gillar?

Svar på tråden Hur är folk så jävla dum och köper en bugaboo?