• Anonym (Frida)

    Hjälp mig,snälla!!

    Jag behöver hjälp! Hur tacklar jag alla som på något desperat vis måste ifrågasätta och påpeka detta med att man "borde" skaffa barn! Jag och sambon har försökt i snart 5 månader och inget händer.. Jag vill så enormt mycket att det ska lyckad och att jag blir gravid så jag fortsätter hoppas!! Men under tiden klarar jag inte av, nej jag står helt enkelt inte ut att vistas kring folk snart.. På jobbet, bland vänner av familjen! ALLA frågar " ska inte ni ha barn snart" "när är det dags" "du börjar bli gammal nu" "ni har ju varit ihop så länge" "när kommer det en liten" "bäst ni övar nu, för det är väl dags snart" ????????

    Hur tacklar jag detta, jag vill inte berätta hur det är för det har ingen med att göra! Och jag menar vi är väl inte ensamma över att få kämpa med bebisverkstaden även om det känns så! Så hjälp? Hur tacklar jag dessa frågor och främst av allt min ångest över frågorna!!

    Mycket tacksam för svar!!!

  • Svar på tråden Hjälp mig,snälla!!
  • Anonym (jisses)

    Men ta inte åt dig så mycket..... slappna av!

  • Anonym (Frida)

    Tro mig jag försöker! Vet liksom inte vad hur jag ska tackla det hela! I början tog jag inte åt mig men med tiden har längtan blivit starkare och ångesten värre.. Så hur mycket jag än försöker att inte ta åt mig så gör jag det ändå! Annars hade jag ju inte behövt skriva av mig här eller mått dåligt överhuvudtaget eller hur?

  • Anonym (Okänsligt)

    Finns tyvärr okänsliga människor som håller på sådär, utan att tänka på att det kanske är så att paret faktiskt försöker men inte kan. Som lägger näsan i blöt. Men du kan ju säga att sluta fråga, det är vår ensak faktiskt, ni har inte med det att göra. Vad säger sambon om det här, frågar dom honom också?

  • Anonym (Visa ointresse)

    Det vet jag inte säger du bara. Så är det med det. De kommer tystna till slut om du visar att du inte vill prata om det.

  • Kasperina

    Varför inte bara säga som det är?
    "Vi försöker, men det är ju inget som händer på studs alla gånger"

    Nej de har inte med saken att göra, men om du störs av alla frågor måste du ju ge svar på tal.
    Vill du inte säga som det är så dra till med något "jag kan inte få barn", "jag väntar på att lagen om ensamståendes rätt till assisterad befruktning ska gå igenom, jag vill visa solidaritet", "jag hatar barn"

Svar på tråden Hjälp mig,snälla!!