• Hadraniel

    Är du mer dominant eller undergiven i sängen?

    Funderar lite på hur bra fördomarna om att tjejer nästan alltid är mer passiva i sängen och att de flesta killar gillar att vara mer ledande och initiativtagande egentligen stämmer med verkligheten.

    Så därför undrar jag hur ni känner och vad ni föredrar i sexlivet.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-02 12:07
    Uttryckte mig nog lite felaktigt i trådstarten då undergivenhet/dominans inte nödvändigtvis har ett samband med passivitet/intitiativtagande.

    Jag tror att en bättre beskrivning vore att en dominant läggning handlar främst om att styra och bestämma över hur sexet går till i praktiken genom exempelvis direkta befallningar, tydliga fysiska initiativ eller förutbestämda regler.

    Som undergiven handlar det ju mer om att tillgodose den dominanta personens vilja inom de begränsningar man har gällande vad man tycker är acceptabelt i sexlivet.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du mer dominant eller undergiven i sängen?
  • Tom Araya

    Själv tycker jag inte dominans vs undergivenhet nödvändigtvis säger om man är passiv eller tar initiativ. Jag gillar när min kvinna är undergiven men ändå kan ta initiativ inom den ramen.

  • Maltemånsson

    Dominant skulle jag kalla mig för, i den mån att jag visar och säger vad jag vill göra. Jag hoppas dock att jag alltid är lyhörd och förstår vad kvinnan vill och hur jag kan få henne att också njuta fullt ut.

  • Hadraniel
    Tom Araya skrev 2015-04-28 21:52:58 följande:
    Själv tycker jag inte dominans vs undergivenhet nödvändigtvis säger om man är passiv eller tar initiativ. Jag gillar när min kvinna är undergiven men ändå kan ta initiativ inom den ramen.
    Det har du helt rätt i!

    Kan ju vara så att den undergivna till och med får stora krav ställda på sig att ta initiativ och vara aktiv, även om den dominanta bestämmer vilka initiativ som ska uppmuntras och vilka som inte är okej.
  • Tom Araya
    Hadraniel skrev 2015-04-28 21:57:28 följande:
    Det har du helt rätt i!

    Kan ju vara så att den undergivna till och med får stora krav ställda på sig att ta initiativ och vara aktiv, även om den dominanta bestämmer vilka initiativ som ska uppmuntras och vilka som inte är okej.
    Absolut!
  • Anonym (qvinna)

    hmm...  beror på vem det är jag har i sängen.. 

    ibland vill jag inget hellre än att bli hårt påsatt och inga frågor , inget krångel utan bara bli knullad tills jag inte orkar mer... fast det är ju mitt krav.... 

    och ibland vill jag vara den pådrivande som tar kommandot och ser till att det äntligen händer något.. 

    men ja.. det varierar beroende på vem som råkar befinna sig i min säng...  för jag kan ju njuta av att bli förförd också och bara ligga o ta emot och känna mig åtråvärd 

  • Hadraniel

    Så resultatet än så länge vid 22 röster är att av tjejerna:

    är 69,2% (9/13) lagda mer åt det undergivna hållet
    är 7,7% (1/13) lagda mer åt det dominanta hållet
    föredrar 23% (3/13) att switcha

    och av killarna:

    är 33,3% (3/9) lagda mer åt det undergivna hållet
    är 66,7% (6/9) lagda mer åt det dominanta hållet
    föredrar 0% (0/9) att switcha

    Stämmer ungefär överens med den föreställning jag haft innan. Trist bara att man inser hur liten chans man har att hitta en partner man stämmer överens med gällande sexuell läggning när man får bilden bekräftad. Rynkar på näsan

  • MammAmma

    Hm, jag är nog switch, men det beror ju också på vem det är jag ligger med. Är min sexpartner övervägande dominant så tar jag naturligt den undergivna rollen - detta innebär på intet sätt att jag är passiv. Jag kan även ta den dominanta rollen, men den kommer inte lika naturligt för mig som den undergivna. Föredrar en sexpartner som själv är switch så jag kan få vara både och ibland, beroende på sinnesstämning och tillfälle.

    Så switch, men med något mer lutning åt det undergivna hållet.

  • Anonym (Man)

    Jag tar gärna initiativet och är dominant. Men samtidigt finns det få saker som jag tycker är mer avtändande än en ständigt undergiven och viljelös kvinna.

  • Anonym (xxx)

    Undergiven föredra ja.mest pinsamt om ja ska styra när man lider av förtidig utlösning.i bland är de redan över under förspelet.sen när de gått ligger man utslagen.

  • Mariax

    Som ett rollspel är jag oftast undergiven i sängen.
    Dock inte det i verkliga livet.

    Menjag njuter av att "bli tagen" sexuellt.

Svar på tråden Är du mer dominant eller undergiven i sängen?